Francia szerető
Szöveges ítélet
Suzuki swift 1.0- ból ültem át ebbe a 7 személyes 1,6 tonnás monstrumba. Mármint a 800kg-os Suzukihoz képest biztosan az! :)
A cél egy 9 személyes Vw T4 Transporter volt. Sajnos azokból a használható darabok 1 millió Ft környékén tanyáztak, amit borzasztóan sokallok egy közel 20 éves autóért.
Aztán egyik este melóból hazajövet beállt mellém egy ilyen Citroen egyterű. Azon nyomban rá is néztem neten mennyibe kerülnek ezek (Fiat Ulysse, Citroen Evasion, Peugeot 806, Lancia Zeta). Az eredmény meglepő volt, hisz fele annyiba kerül mint egy T4 es Tranyó! :) Cserébe viszont vállalnom kell egy francia autó minden nyűgét.
Nem tétováztam, hisz aki mer az nyer! Vettem egy Citroen Evasiont, nem a legjobb állapotban volt,de ezt már előre belekalkuláltam a vételárba,hogy 3-4 kilót rá kell költeni,hogy NEKEM megfeleljen.
Persze amit az ismerősöktől kaptam azt nem kellett zsebre tennem: mi ez? minek vetted? Rosszul fogsz vele járni! Francia hulladék.
Az idő sok mindenre választ ad. Teltek a hónapok és az autó csak ment és ment és ment. Természetesen az összes kopó alkatrészt cserélni kellett, nem volt gazdája ahogy mondani szokás.
Az autó nagy, kényelmes, hihetetlen mi minden elfér benne, bármit elnyel.
A 90 lovas 1,9 TD motor kicsit gyenge ehhez a kasztnihoz,de el lehet vele lenni.
Autópályán 6,5 literből (120km/h) elvan, vegyesben 7,4-et mértem, város a gyenge pontja ott 8,6 liter kellett neki 100km-re.
A két tolóajtó zseniális megoldás lehetett 1996 ban (mai napig az). :)
Összességében egy jó autó, vállalható autó, eltekintve a franciás elektromos hibáktól....
Bátran merem ajánlani gyerekeseknek, ha nem akarnak kuporogni valami kisautóban.
Viszont arra készüljenek fel,hogy 300-400 ezret alsó hangon rá kell költeni egy ilyen autóra vásárlás után.
Hibalista
- Inkább kopó alkatrészek szorultak cserére. - Ahogy hozzám került az auto természetesen olaj, olajszűrő, levegőszűrő, első féktárcsa betétekkel, váltó olaj, üzemanyag szűrő, vezérlés feszítőgörgőkkel, vízpumpával cseréltem, termosztát. Sajnos gumi sem volt az autón, felgumiztam 90 ezerért. - Két hátsó lengéscsillapító is cserélve lett. - 4 izzítógyertya, klímafeltöltés + pollenszűrő csere szerepel még a listán. - Volt egy kis kasztnis munka is 120 ezerért. - Fordulatszámmérő a kezdetektől fogva vagy működik vagy nem, inkább az utóbbi! - Motortartó bakok is a végét járják már. - Hibaként említhető még a belső digitális óra,amely nem mindig működik, hátsó ablaktörlő is csak akkor ha kedve tartja....
Ide hordtam szervizbe
Ádi, szorgos szerelőgyerek! Bármit megjavít!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ricsi, kicsit rugdosni kell, de motiválható a srác!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.0 | Következő autója? | Mazda5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |