A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » DS5 (2011)

DS5 Hybrid4 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Remek autó, csak azt a váltót nem kellene erőltetni

Szöveges ítélet

Eső francia autóm, előtte csak német autóim voltak, így kellően félve próbáltam ki és szerettem bele ebbe az autóba. Elég racionális ember vagyok amúgy, de amikor tavaly új autót néztem a németnél valami sokkal izgalmasabb formát kerestem. Szerettem a VW csoportos autóimat, mert megbízhatóak és jók is voltak, de ezzel együtt pont ugyanolyan unalmas is lett az összes. Az utolsó Seat-om ezen javított némiképp, de az új Seat-ok nem tetszenek, így teszteltem a Citroënt. Igazából C5-öst mentem nézni, amikor megláttam a szalonban a DS5-t. Onnantól kezdve már nem is érdekelt más, csak a DS5...
Voltam vele teszt vezetni is: először egy "normál" dízellel, majd mivel hibrid tesztautó nem sok volt, ezért azt csak később próbáltam ki.
Most már több, mint egy éve használom viszonylag sokat. Sokat autópályázom és sokat megyek Bp-en, a kényelme ver mindent, iszonyatosan jók az ülések, a vezető ülésben van "masszázs" funkció - azért ezt ne vegye komolyan senki, de arra pont jó, hogy egy hosszú úton egy kicsit nyomkodja az ember hátát, és megmozgatja- így én például nem alszom el, és frissebben tudok kiszállni az autóból.
A hibrid rendszer nagyon jó, bár a felára komolyan elgondolkoztató. Igazából a "beígért" 4 l-es fogyasztástól nagyon messze vagyok, átlagban inkább valahol 5,5 - 6 - 6,5 l között fogyaszt. Az igazi előnye, hogy városban is csak ennyit fogyaszt, és autópályán is! Országúton képes 5,2 - 5,5-es átlagot kihozni, hiszen a falvakban képes csak villanymotorral átmenni. A hibrid rendszer másik előnye az összkerékhajtás (én ezért vettem a hibridet végül). Nem hasonlítható egy teljes haldexes összkerékhajtáshoz, de télen és sárban stabillá teszi az autót - amúgyis olyan alacsony, hogy sem terepre, sem sok budapesti útra alkalmatlan az autó.
(Js, és aki jár nyugati európai nagyvárosba, sok helyen bemehet ingyen, és sok helyen még a busz sávot is lehet hibriddel használni...)
A belső tere remek, a dizájn első osztályú, és mind a mai napig tömegek fordulnak az autó után, és bólogatnak a belső láttán, azt hiszem - ha nem is mondják ki sokan- minden autó őrült ilyen autóra vágyik. Sokszor megállnak, benéznek, és ez jó érzés.
A belsőben van egy-két bosszantó olcsó húzás, ami nem illik a DS széria "prémium(szerű)" világába: Az egyik a csomagtartó fedél, ami egy merev két darabból álló, burkolt, tompított fedél. Le van burkolva, de merev, így a magyar utakon sokszor bosszantóan zörög - sima úton amúgy teljesen jó (ezt sokszor próbálta a márkaszervíz orvosolni mindenféle szivacsokkal, ez idáig nem sikerült), ilyen pl még, hogy a csomagtartóban nincs 12V-s csatlakozó, nem rendelhető motoros csomagtérajtó, vagy állóhelyzeti fűtés, holttér-figyelő rendszer (pedig az a DS4-ben is van) pedig egy több mint 10M Ft-os autóról beszélünk - lehet modell frissítésre tartogatnak előre.A hátsó sornak egy kicsit szűkös a hely, főleg mögöttem (majdnem 2m magas vagyok), de azért hosszabb úton is el lehet férni, ha mindenki egy kicsit összehúzza magát. A hátsó ülések viszont - ott utazók véleménye szerint is - kényelmes.
A felszereltségről annyit, hogy a navigáció remek, bár a térkép adatok Mo-n nem mindig fedik le a valóságot, de ez nem az autó hibája. Van rajta magyar TMC is, viszont érintőképernyő nincs, de meg lehet tanulni a kezelést. Azért van benne egy-két "francia trükk" - fordítva működő gombok, számomra nem logikus elrendezés, de viszonylag hamar meg lehet ezeket tanulni.
Egy dolgot majdnem elfelejtettem: brutálisan jó a hangszigetelése az autónak.
A szervizről csak annyit, hogy sokkal olcsóbb, mint a VW szervizek, így szívesebben hordom márkaszervizbe.
És a végére hagytam, azt, ami leginkább a gyengéje az autónak: az MCP váltó... Ha kitaláltak már rosszat, akkor ez a váltó az. Ugyan elvileg a villanymotor elvileg kompenzál váltásnál, de akkor csak képzelem milyen lehet olyan autóban, ami nem hibrid. Lassú, kényelmes tempónál még rendben van a váltó, de képtelen a forgalomra reagálni. Ha normál tempó közben hirtelen rálépek a gázra, akkor össze-vissza kapcsolgat lassan, és egyszerűen nem kezd el húzni az autó (így előzni, vagy veszély esetén ez sokba kerülhet). Van "Sport" mód, ebben egy fokkal jobb, csak ilyenkor meg úgy túl pörgeti a motort, hogy a brutális hangszigetelésen át is hallom, hogy ezt a dízel nem szereti. A sima dízel hagyományos automata váltója ezerszer jobb, és sokkal jobb a dinamikája, mint a hibridnek, pedig a hibrid elvileg 37 Le-vel, és plusz két hajtott kerékkel dinamikusabbnak kellene lennie. Már vagy kétszer kapott frissebb programot a váltó, tehát ott is érzik, hogy ez a váltó nem az igzai, de nem tudok vele kibékülni...
Azért összességében nagyon is szerethető autó, én nagyon szeretem, és vannak hibái, de boldog vagyok, hogy emellett tettem le a voksom.
Ha valaki ebben az autóban gondolkodik komolyan gondolkodjon el, hogy kell-e a hibrid, mert ha nem, akkor inkább válassza a 2.0 HDI-t automata váltóval és Denon hifivel (ez hibridhez nem rendelhető). Ez a konstrukció vagy másfél millióval olcsóbb...

Hibalista

- Jobb első ülés ülésfűtés + mozgató szerkezet (elektromos ülések), szellőző rostély középen (nem lehetett teljesen zárni) immár kétszer cserélve - de még nem az igazi újabb csere lesz, egy pár apró csapódásgátló, hangtompító rugó, kar és tömés és persze sok-sok szoftver frissítés - igazából mivel 4 év garancia van az autóra semmiért nem fizettem.

Ide hordtam szervizbe

Citroën Wendom Buda

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Altea Freetrack Következő autója? DS X vagy 9 ?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën DS5 2011

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)