A különleges ékszerdoboz
Szöveges ítélet
Egy régi álom teljesült... Luxemburgból hoztam márkaszervizből első tulajtól.Valószínűleg más az elképzelésük az autókereskedésről mint itthon...Friss szervizeléssel adták át és természetesen a hozzá való téli gumikat a 17 gyári könnyűfém felniket is hozzá csomagolták ! Sajnos itthon nem volt ilyen felszereltség illetve bizonytalannak éreztem a kínálat kilométer állásait :)Tehát a próba út 1200 kilométer volt
Citroen C 5 III. volt az előző autóm. 8 év hydrózás elkényelmesített....Ez kicsit azért más . Mind a külső , mind a belső egyszerűen fantasztikus ! Nincs olyan nap , hogy ne gratulálnának ne vessenek rá elismerő pillantásokat.Még a határátkelőnél is megvizsgálták és nem az elvámolni való miatt ! Szóval nagyszerű.A belső nagyon jól használható nemes anyagok vannak ami fémnek látszik fém ami bőrnek az bőr is...Na de ez engem néha zavar...a bőrös autó ezek szerint diszkréten hangot ad a szövethez képest hangos :)A motor ismerős más citroenből jó tulajdonságait kár ecsetelni. A hybrid benne számomra az újdonság :)Valójában hatalmas fogyasztáscsökkenés nem várható inkább az innováció és a különlegessége a vonzó.Minden esetre dugóban jól jön illetve kisebb távokat piacra kiugrani stb tökéletes az elektromos hajtás. A váltóval kapcsolatban sokan sokfélét mondanak. Nekem ez az első ilyen autóm / 6 sebességes robotizált / én szeretem.A nyugodt stílust kedveli a kormány mögötti fülek használatával be lehet neki segíteni , ha valaki sietve váltana vissza vagy nem akarja erős kigyorsításnál bőgetni a motort. A motor teljesítménye igazából sport módban érzékelhető ekkor valóban megindul...Az ülések kifogástalanok fűtöttek masszírozós tehát oké. A kilátás mondjuk úgy megszokható minden esetre klausztrofóbiásoknak nem ajánlott :) Az autó a vezető köré épül minden jó és rossz tulajdonságával.Na akkor a negatívum....a rugózás valóban komoly megszokást igényel. A 18 peres kerekek bizony ráznak nekem legalábbis. Ez mondjuk a hosszú évek alatt megszokott korábbi autóm miatt zavaró volt eddig. A család szerint úgy rugózik mint egy normál autó :)A futómű extra érzékeny az út dőlésre ,a gödrökre kis túlzással érezni , ha egy százason átmegyek fej vagy írás volt...De a neve is az hogy SPORT :)Cserébe eszméletlenül jól kanyarodik.A sokak által mondott nem megfelelő karosszéria merevség szerintem tévedés.Valóban nekem is volt nyöszörgés de az előző citroenemből tanulva ami teljesen új volt az ajtók dupla plüss tömítését beszilikonoztam és néma csend lett ! Keveset látok belőle néha intünk egymásnak elismerően :)Hirtelen ennyi jut eszembe.
Hibalista
- Az eddig megtett kilométerek miatt a szíjfeszítő ami a start-stop és a hybrid rendszer használata során elhasználódott cserére szorult.Lehetett könnyen orvosolni kopó alkatrésznek minősül.Anyag+munkadíj+feltanítás stb összesen 100000.- / Márkaszerviz / Futómű állítás sajnos márkaszerviz nem tudta megoldani...Más futóműves elb....ta végül Bethlen Gabi megoldotta :)
Ide hordtam szervizbe
Egyéni szerelő a Citroen C 5 csoport kitűnő szerelője Bethlen Gábor
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Citroen M 5 /DRÁGA /
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C 5 x7 2.0 Hdi prestige + | Következő autója? | DS 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |