Szerelem első, második, harmadik látásra!
Szöveges ítélet
Sokat gondolkodtam, hogyan kezdjem el megírni az autóról a véleményem. Úgy döntöttem kezdem az elején.
Évek óta szerettem volna egy olyan autót, ami viszonylag kicsi, de nagy motor van benne. Magyarul a súly lóerő aránya nagyon jó és meg is tudom fizetni! Nem állítom, hogy nem élvezem a sebességet, de számomra nem ez az elsődleges szempont. Inkább a gyorsulást szeretem, amikor a lámpáknál elérem a zöldet, valamint a többsávos úton becikázhatok az autók közé. Ezt persze néhányan elítélik és a KRESZ is tiltja, de hát’ én ezt szeretem. Ezt az autót pont erre találták ki.
Sokan szidják a Francia autókat. Nekem volt már sok autóm, többek között 3 Renault-om is. Semmi gondom nem volt velük, pedig volt közöttük 18 éves is. Így engem nem taszított az a tudat, ha egy autó Francia.
De most már nézzük, hogy mit is nyújt nekem ez az autó (D-Sport 1.6 THP 155):
Először is a külseje fogott meg. Ez gyönyörű! Az interneten mindenki saját ízlésére állíthatja össze a leendő autóját. Ezt én is megtettem. Az autó összeállítása is engem igazol, hiszen, azóta már többen is odajöttek, megcsodálták. Már az interneten összeállított autó láttán elindult a nyálelválasztásom. Külön lehet többek között a tető, a kerekek (felnik), a műszerfal színét konfigurálni. Az autó külsejét telerakták króm díszítéssekkel.
Igazából az emberek azt sem tudják, hogy ez milyen autó, csak csodálják! A belseje igazán prémium kategóriás anyagokból van összerakva. Én a tető színével harmonizáló műszerfalat választottam. A váltó rettentően precízen, pontosan kapcsolható. A motor egyszerűen észbontó! Úgy gyorsul, hogy a pénztárca tesztet meg lehet vele csinálni (műszerfalon a pénztárca, gyorsulás, közben el kell venni a pénztárcát). Az ülések nagyon jól tartanak és kényelmesek. A kormánykerék csapott kivitelű, így a nagyobb embereknek is kényelmes a hely. Mivel én a kisebb emberek közé tartozom, jól jött, hogy a kormányt négy irányba lehet állítani. Az autó 5 személyes, de gyakorlatilag 2 felnőtt elől és három 10 éves gyerek hátul. Így jön ki az 5 fő. A hátsó ülésekre való beszállás kínszenvedés egy felnőttnek. Kiszállni szinte lehetetlen egy 180 cm-nél nagyobb embernek – ha egyáltalán be tudott mászni. Hátul, kettő darab kb. 45 fokban elhelyezkedő, hatalmas kapaszkodó van mindkét oldalon. Szükség is van rá! A kipufogórendszere hangolt. Kicsit többet is behozhattak volna a hangjából az utastérbe, de így sem rossz. A menetstabilitás kiváló. A keményre hangolt futóművek elég sokat visszaadnak az út egyenetlenségeiből. Valamit valamiért, szokták mondani. Viszont ezért kapunk egy kötöttpályás élményt. A kanyarokban úgy megy, mintha vágányon szaladna a kocsi. A fékek is jól teljesítenek. 17”-nál kisebb kerekeket nem is lehet rátenni, a fékek miatt. Az autó HI-FI rendszere is elfogadható a gyárilag beépített mélynyomóval. A fogyasztását nem néztem még szándékosan. Nem akarom magam idegesíteni ilyen benzinárak mellett. Az autóba 98-as oktánszámú benzint kell tankolni a gyári leírás alapján. A 7”-os színes kijelzőn ezt funkciót mindig átlépem. A beépített navigáció sem rossz, bár angol nyelvű. Nem zavaró, mert alapszavakkal tájékoztat, tehát minimális angol nyelvtudással tökéletesen meg lehet szokni. Azért a magyarságomat kicsit bántja, hogy a Citroënnek ennyire nem fontos a magyar piac.
Összefoglalva ez az autó megéri a pénzét! Az üzemeltetésére 9-est adtam, bár kinek mit jelent az olcsó és drága fenntartás. Ilyen autónál tudomásul kell venni a drágább üzemeltetést. Mindenkinek ajánlani tudom, akinek nincs családja, vagy második (élményautónak) szeretne ilyen kocsit.
Hibalista
- Semmi sem ment még tönkre!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | DS3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |