3 évre jó lesz
Szöveges ítélet
2012. november közepén vettük át az autót újonnan, 3 éves lízingre, külföldön, céges kedvezményekkel.
Több autó közül is lehetett volna választani (BMW 118d és AUDI A1),ami miatt ezt választottuk:
- 5 személyes
- alacsony fogyasztás, gyári 3,6 l
- meglepően nagy csomagtartó kisautóhoz képest
- minden extra benne, kivéve a bőrt és navit (tempomat, fedélzeti computer, usb, bluetooth, sportülés, automata világítás, esőérzékelő stb.)
- elvigyen minket hosszabb utakra is (kutyával utazunk, így mindenhova autóval megyünk)
- 120Euroval olcsóbb havonta, mint a BMW 118d, ennyire futotta
pozitív:
- Tényleg el lehet benne férni 4-en kényelmesen, de volt már olyan, hogy kutyával gyereküléssel és 4 felnőttel utaztunk. Nem volt kényelmes, de 100km kibírható.
- tökéletes a tempomat, kormányról irányítható, sokszor veszem észre, hogy szinte úgy jöttem át Németországon, hogy nem is ért a lábam a pedálokhoz.
- a csomagtartó tökéletesen elegendő 2 személy és a kutya csomagjainak, sőt még másoknak is szoktunk vinni cuccokat.
- 1500-as fordulat felett még dinamikusnak is nevezném, pedig csak 90le.
-start/stop rendszer kifinomult, nekem nagyon bejön, hogy 20km/h alatt zajtalanul gurulok üresben, akár percekig (előtte pár hónapot egy minit használtam abban nem így volt, bár sok más se)
- nagyon jó a kanyarokban, sportülés kényelmes, nem gémberedek el kormányozni jó.
Negatív:
- a fogyasztása nagyon messze van a gyári értéktől. Nem vezetek őrült módjára, mindig tartom a sebességhatárokat 3000-es fordulat felé sose pörgetem a kocsit, de vegyesben így is 5,5 litert megeszik. Azt hittem azért mert tél volt, téli gumik, de most a jó időben sem változott sokat. Nem igazán kell városban használnom a kocsit, de olyan úton járok a munkahelyre, ami bedugul (kvázi városi tempóval lehet haladni) 5 l nem tudom leszurkolni ezt a szakaszt. Sokat használom azonban autópályán, No-ban 150km/h (3000-es fordulat) tempomattal 7,2-7,5l/100km tudom, hogy kis motor, de nekem ez soknak tűnik. Van ez a változat 112Le-vel 6 sebességes, szerintem az ideálisabb lenne ilyen autózáshoz. De megkockáztatom, hogy még a 150 lovas benzines is itt körül fogyaszt, ilyen használat mellett és az aztán tényleg dinamikus. Azért nem érint annyira rosszul csak, mert ahol lakom ott csak 1,2 Euro a Shell dízel literje. Egyszer sikerült a fogyasztás 4,7-re levinni több száz km 80km/h utazással, úgyhogy a gyári adatok nagyon tévesek...
- Az autó elég zajos, tehát tényleg a 150km/h a max amit még el lehet viselni.
- reggelente nagyon csúnya dízelhangja van, még néha valami fémes zizzenés is hallható s emellett a váltó is borzasztó, egyesbe és hátramenetbe berakni kínszenvedés, ha egyiket nem veszi, kicsit gurulni kell a másik irányba, hogy meggondolja magát. Nagyon idegesítő.
- folyamatosan zizeg a műszerfal, ha megpaskolom néha abbahagyja, gyatra a ragasztása, ez is növeli a zajszintet.
- az automata világítás hol működik, hol nem, valamikor még este sem akar bekapcsolni, teljes sötétségben, figyelni kell rá, mert nem megbízható.
- alig lehet kilátni a kocsiból. Rengeteg körforgalomban utazom, és folyton nyújtanom kell a nyakam, hogy a 3 sávot rendesen belássam, túl szélesek és elnyújtottak az oszlopok.
- az USB-vel csatlakoztatott mobilt hol érzékeli, hol nem, néha menet közben megy el. (ez csak azért bosszantó, mert így használnánk a GPS-t)
Összességében nem rossz autó, 3 évig elmegy, de biztos, hogy nem vesszük meg ezt a lízing lejártával, addig biztonságban érezzük magunkat, talán addig nem is romlik el rajta semmi. A korábban vezetett mini 112le volt és 6 sebesség, nekem az a motorfajta szimpatikusabb, akár városi autózáshoz is. Ezt pl. nem lehet betenni 5-ösbe városban, mert sír és sehova se megy. Azonban a praktikussága a citroennek sokkal jobb, mint a minié volt, pakolhatóbb, kényelmesebb az ülése, több a tér, de 1,5 literrel többet fogyaszt, a gyári értéknél pedig 2 literrel...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
lízingelt autó, mindent a lízingcég intéz, elviszik kerékcserére, szervizre, majd visszahozzák, nem várakozok, nem bosszankodok. Ha bármi történne baleset, lerobbanás, jönnek (Europán belül) és hoznak másik autót elviszik ezt. Ezt nevezem biztonság érzetnek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mini cooper d, Audi A4 1.6 benzin | Következő autója? | Audi, Volvo vagy BMW |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |