A helyi közlekedés gyöngyszeme
Szöveges ítélet
A feleségemnek vettük varrógép helyett - a motor mérete kb. azonos, illetve hogy a nagyobb, MEC autónkat helyi bevásárlások és ugrálások miatt mentesítse. Nos, az a csoda történt, hogy azóta engem nem lehet kivakarni belőle:) Pártkatonáink hitvány hozzáállása miatt az üdülővárosunk (ahol jó magas a kommunális adó IS, pedig minden 3. ház apartmanként kiadó, tehát van azért rendesen bevétel, de ezeknek semmi pénz nem elég) vezetője megszüntette a tronyos autók ingyenes parkolását, így a munkahelyemnél tudunk ingyen parkolni vs évi 80 ezer HUF. Emiatt a b. nejemet én teszem ki a munkahelye előtt nagy sajnálatára. Na de az autó: néhány hónapos vásárlás, téli fagyban lett családtag. Így kissé lehangoló volt a fűtés melletti 50-60 km-es hatótáv, ami a mostani, "nyári" melegben már 100+ km lett. A rekuperáció biliárdasztalnak megfelelő területen elenyésző, ennek okán felfelé sem lejt az út, tehát ideális a fogyasztás korrekt megállapítására. Otthoni, napelemes feltöltés után 110 km megtehetőt ír ki a kijelző, de nem vagyok annyira tökös, hogy ezt az értéket bizonyítsam is. Megyeszékhelyre autózva és vissza alapon mérve a távolságot ez a megtehető km benne is van természetesen klíma nélkül. Nem mondom, hogy minőségi a beltér, de majd ha nyáron kibélelem az ajtókat a kárpit alatt, a padlót a szőnyeg alatt, jobb lesz a feeling. A menetdinamika viszont odaver. Tényleg élvezetes ezt a dodgemet vezetni. Gyorsul, mint egy jobb elektromos bringa, viszont sokkal több cuccal pakolható. A 2 hátsó ülésen meglepően nagy a hely, szinte síkban dönthetőek az egyébként állítható támlák, tehát amire vettük, annak teljes mértékig megfelel. Remélem, idővel kitalálnak valamit az akkuk esetleges későbbi cseréjére és nem több milliós összegért megoldható lesz. Amire figyelni kell, hogy a sima hálózati töltő mellett Chademo gyorstöltős, ami viszont a városomban nincs. De ha lenne sem tölteném ott. Cc 20 km-re, a (vár)megye székhelyen van, 80 %-ra tölt akkukímélés miatt, tehát aki ilyen autót tervez, ezt is vegye figyelembe. Nekem ezzel a kapacitással jóformán csak Szeged elérhető, ami alapból 120 km, de van útközben 3 városban is töltési lehetőségem, míg például a szintén 120 km-re lévő Debrecen már elérhetetlen, mert útközben nincs Chademo töltési lehetőség. Sajnos Chademo-Type 2 adapter nem létező cucc, talán egy kínai oldalon láttam több 100 ezer forintért. Ennyi hátránya tehát van, de mint ahogy kezdtem: csak helyi szaladgálós autónak vettük, otthon töltjük ingyen. Egyelőre hiba nincs, mert mi is hibásodhatna meg, mondjuk az elektronika igen, de mivel az egész autó egyszerű, mint a faék, remélem nem lesz gond. Fűthető elektromos tükrök, automata világítás, 4 elektromos ablak, légkondi, kihagosítható bt. rádió tulajdonképpen az összes extra. Egyelőre ennyi közel 1000 km megtétele után.
Hibalista
- Semmi nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
