M?ért?knek!
Szöveges ítélet
A kocsi 1995-ben került a családhoz, az utóbbi öt évben már csak én használom. A lent leírt hibalista ne tévesszen meg senkit, nem egy ilyen rossz konstrukció, csak mi ezen az autón fizettük a tanulópénzt. ´98-ban végül teljesen fel lett újítva a motor, azóta csak a hajtáslánc többi elemét kellett cserélni.
A vezetési élményr?l csak annyit, hogy azóta nem ültem olyan autóban, ami hgasonló kényelmet és ergonómiát felvonultat. Pl: a bajuszkapcsolók helyetti billen?kapcsolókat az ember ujjai kényelmesen elérik a kormányt fogva, és nem akadsz el bennük. A bels? tér mint egy ?rhajóé. Az enyém sajnos nem légkondis (ez ritkaság), de a f?tés szabályozás ugyanúgy bels? h?mér?vel m?ködik, °C-ra lehet beállítani. Elvben be lehetne szerelni, de állítólag macerás lebontani a m?szerfalat.
A bels? térr?l annyit, hogy kényelmes és elegáns. Ez a példánysötétszürke plüss ülés? és fekete tet? és oszlopkárpittal van burkolva. Szabadon fémfelület nincs hagyva.
A motor bivaly er?s, és gyors is. A pörgetést nem kedveli,
De minek is, ha 5-ben 3000-nél megy 160-at? Üzany. fogyasztás nem vicc, tavaly egy tankal oda vissza Rijeka alá! Télen rövid utakon persze biztos több.
A kasztnin végeztünk alváz és üregvédelmet (Dinol-anyag)
de az id? nem kegyelmez. Épp megérett egy kis lakatolásra és fényezésre. Itt-ott rozsdafoltok, nem lenne gond, de a csomagtartó fedél típushiba miatt rohad alul. lehet hozzá kapni javító-elemet, nekem már van, csak még nem találtam olyan karosszériást, akiben megbíznék, hogy a pénzemet nem
kilószámra tömködött gittre költöm.
Egyébként szerethet? autó, biztonság érzetet ad. Valaki azt írta, hogy ringatózik síma úton is. Frászt. Csak meg kéne nézeti a gömböket, különös tekintettel a központi gömbre. Kecskeméten 400 HUF-ért pumpálják, 1200-ért cserélik, ha átszakadt a membrán. Addig nekem is himbálózott. Utána meg mint a sinautó.
Figyelni kell még a megfelel? gumi választásra. Az enyémen 14"-os felni van eredetileg. A gyári pótkerék még 185x14es.
Mivel ez már egy kés?bbi típus és a németeknél forgalmazták
beérték a 195/70x14-el, de ez már csal a km-órán. Én most téliben 205/70x14-est használok, nyáriban meg 205/55x16-ost.
Összességében ha megkap mindent ami jár neki, akkor elmegy a világ végéig is. És még a sok cserélt alkatrész sem került annyiba, mint egy új autónál a rendszeres kötelez? márkaszervízben elvégzett "ránézés".
Ha valaki márkatárs további információra vágyik,
vagy ? osztana meg velem olyasmit amit én nem tudok, akkor
azt szívesen veszem a köv e-mailen: kb2@freemail.hu
Hibalista
- Tíz év használat alatt már nem csoda a következ? sor:
- Els?-hátsó Féktárcsák csere
- Fékbetétek
- Féknyereg felújító kit (tömítések)
- Hátsó leng?karcsapágyak csere
- Hátsó kerékcsapágyak csere
- Els? trapéz-gömbfejek csere
- els? (alsó) szilent csere
- els? fels? leng?karcsapágyak csere
- Motorcsere
- Az új motor teljes felújítása(hüvelyezés, új szelepek,
- új szimeringek, dugattyúk, f?tengelyköszörülés)
- Váltóban szinkrongy?r?k csere 2x
- Kuplungszerkezet csere (besz áron 55000 Ft)
- Turbo-felújítás (120000 Ft)
- Adagoló csere
- Porlasztócsúcsok csere
- Izzítórelé + gyertyák csere
- Most nem jut több az eszembe...
Ide hordtam szervizbe
Citroen Apáti (Szakály)
Katttasztrófális!
Anno amikor vettük az autót még nem tudtuk, hogy nem
szabad "szakszervízbe" vinni. Megkopasztottak többször is.
Végül a motorcsere segített, de már nem náluk.
Aki teheti kerülje ?ket.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Baráti szerel?
Neki is ilyen kocsija van, ért is hozzá
akkurátus is.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 126 | Következő autója? | Citroen Xm, Citroen C6 (álmomban) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
