Hát hüje vagyok én?
Szöveges ítélet
Hát persze hogy nem.
De ez megítélés kérdése.
Mondjuk Trianont sem illik elfelejteni, de aki benéz egy ilyen autóba, hajlamos alább adni szent hazafiúi meggy?z?déséb?l és behódolni e formabontó és ötletes (jó, mondjuk zseniálisnak) technikai arzenálnak. Hogy kissé bonyolult? Ja kérem, Pelikán elvtárs is szembesült alapvet? életigazságokkal. A jó nincs ingyen.
Gyermekkorom vaskos találós kérdése jut ilyenkor eszembe: mi a különbség a tehénsz... és a SEL Merci között?
Hát ebbe bele lehet ülni!
Nem is akármilyen élmény ebben ülni, lehet hogy nem is akaródzik kiszállni. Futurisztikus de egyben ízléses bels?, igényes anyagokkal felépítve. Puhaság, elegancia jellemzi kívülr?l, belülr?l. Meg kell nézni tovahaladás közben! Semmi pattogás, csak méltóságteljes ringás. Röhej, de sima úton is képes ringatózásra, valami ?rülten frankó látvány.
Ezt vagy imádni, vagy utálni lehet, átmenet nincs.
Az enyém nem túl csillogó, nem is túl megkímélt, de a nénikém életében el?ször látva ilyen autót felkiáltott:- De elegáns autód van kisfiam! 55 éves banyek, de ízlése van. Igaz, mire odaértünk a munkahelyére kishíján kitaccsolt. Egy elvetemült német fan is elismeri az els? 3 km után, hogy ezek a franciák akkor még tudtak valamit. Igaz nem kellene neki semmi pénzért, de gondolatban elismeri hogy ez is valami. DIRAVI. Aki ismeri, tudja mir?l van szó, aki csak simán vezetett CX-et nem érti, mi volt az a megfoghatatlan abban az egyujjas "szervóban". Nem érti és keresi a többi szervósban is a hasonlót. Aztán hüjén hal meg.
A CX-es is hüjén hal meg, de legalább tudja miért. Az élmény, a fíling, a rácsodálkozás, a szándékos szembehelyezkedés a begyepesedett autós ideológiákkal.
Elárulok egy titkot: a CX ritka brutális és ehhez mérten tartós alkatrészekb?l van összerakva. Látszik minden centijén, hogy tervezett és nem összedobott autó, bár néhol valóban kitüremkedik valami franciás "elegancia", amire a magyar "de nagy ökrök ezek" felkiáltással csodálkozik rá. A magyar ember az ilyet nem szereti. Nem szeret tör?dni valamivel, f?képp pénzt kiadni valamire, csak zavarni az utolsó minutáig. Aztán nagy summázásokkal kitolja a dögibe, de lehet hogy a klímát életében be sem kapcsolta. Eke elkopott néhány, de azt nem mindegyik CX bírja.
Tény viszont, hogy a CX az utolsó igazi Citroën, az utolsó csavarja is a citroënes individumot tükrözi.
Jó vele, kár hogy elfogytak.
Hibalista
- Hengerfej tömítés 4500 Ft valami noname + 15E szerelés
- 2 db komplett féltengely saját bontott
- 2 hátsó lengéscsillapító saját bontott
- Fémcsövek 80 %-a csere utángyártott 20E
- Vezérm?szíj 6000 Ft magam szereltem
- F?t?radiátor több darab, végül Ladáé beszerelve saját eszemt?l
- Klíma feltöltés 5E és 2E Ft
- Hidraulikus rendszer tisztítás + LHM csere 8E + 6E
- Futóm? és kormány gömbfejek cseréje 25E
- Leng?karcsapágyak hátul 18E elöl bontottból magam
- Fékbetétek 3E
- Központi nyomásszabályozó 10E
- Gömbök töltése 1E/db (összesen kb 8 db)
- Vízh?t? bontottból
- Megmattult lámpatestek pótlása bontottból
- Szivárgó üzemanyagtartály csere bontottból
- Izzítógyertyák 12E
- Adagoló felújítás + porlasztócsúcsok 40E
- 2 donor CX beszerzése 55E Ft
- Meg egy csomó minden karbantarás
Ide hordtam szervizbe
Citroen klinika Baja 2x
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Szerviz 2: Saját magam illetve éppen ráér? cimboráim
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 306000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | CX Pallas 2.4, vagy Prestige |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
