A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Cx (1974-1992)

Cx 2.5 TRD T1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hát hüje vagyok én?

Szöveges ítélet

Hát persze hogy nem.
De ez megítélés kérdése.
Mondjuk Trianont sem illik elfelejteni, de aki benéz egy ilyen autóba, hajlamos alább adni szent hazafiúi meggy?z?déséb?l és behódolni e formabontó és ötletes (jó, mondjuk zseniálisnak) technikai arzenálnak. Hogy kissé bonyolult? Ja kérem, Pelikán elvtárs is szembesült alapvet? életigazságokkal. A jó nincs ingyen.
Gyermekkorom vaskos találós kérdése jut ilyenkor eszembe: mi a különbség a tehénsz... és a SEL Merci között?
Hát ebbe bele lehet ülni!
Nem is akármilyen élmény ebben ülni, lehet hogy nem is akaródzik kiszállni. Futurisztikus de egyben ízléses bels?, igényes anyagokkal felépítve. Puhaság, elegancia jellemzi kívülr?l, belülr?l. Meg kell nézni tovahaladás közben! Semmi pattogás, csak méltóságteljes ringás. Röhej, de sima úton is képes ringatózásra, valami ?rülten frankó látvány.
Ezt vagy imádni, vagy utálni lehet, átmenet nincs.
Az enyém nem túl csillogó, nem is túl megkímélt, de a nénikém életében el?ször látva ilyen autót felkiáltott:- De elegáns autód van kisfiam! 55 éves banyek, de ízlése van. Igaz, mire odaértünk a munkahelyére kishíján kitaccsolt. Egy elvetemült német fan is elismeri az els? 3 km után, hogy ezek a franciák akkor még tudtak valamit. Igaz nem kellene neki semmi pénzért, de gondolatban elismeri hogy ez is valami. DIRAVI. Aki ismeri, tudja mir?l van szó, aki csak simán vezetett CX-et nem érti, mi volt az a megfoghatatlan abban az egyujjas "szervóban". Nem érti és keresi a többi szervósban is a hasonlót. Aztán hüjén hal meg.
A CX-es is hüjén hal meg, de legalább tudja miért. Az élmény, a fíling, a rácsodálkozás, a szándékos szembehelyezkedés a begyepesedett autós ideológiákkal.
Elárulok egy titkot: a CX ritka brutális és ehhez mérten tartós alkatrészekb?l van összerakva. Látszik minden centijén, hogy tervezett és nem összedobott autó, bár néhol valóban kitüremkedik valami franciás "elegancia", amire a magyar "de nagy ökrök ezek" felkiáltással csodálkozik rá. A magyar ember az ilyet nem szereti. Nem szeret tör?dni valamivel, f?képp pénzt kiadni valamire, csak zavarni az utolsó minutáig. Aztán nagy summázásokkal kitolja a dögibe, de lehet hogy a klímát életében be sem kapcsolta. Eke elkopott néhány, de azt nem mindegyik CX bírja.
Tény viszont, hogy a CX az utolsó igazi Citroën, az utolsó csavarja is a citroënes individumot tükrözi.
Jó vele, kár hogy elfogytak.

Hibalista

- Hengerfej tömítés 4500 Ft valami noname + 15E szerelés
- 2 db komplett féltengely saját bontott
- 2 hátsó lengéscsillapító saját bontott
- Fémcsövek 80 %-a csere utángyártott 20E
- Vezérm?szíj 6000 Ft magam szereltem
- F?t?radiátor több darab, végül Ladáé beszerelve saját eszemt?l
- Klíma feltöltés 5E és 2E Ft
- Hidraulikus rendszer tisztítás + LHM csere 8E + 6E
- Futóm? és kormány gömbfejek cseréje 25E
- Leng?karcsapágyak hátul 18E elöl bontottból magam
- Fékbetétek 3E
- Központi nyomásszabályozó 10E
- Gömbök töltése 1E/db (összesen kb 8 db)
- Vízh?t? bontottból
- Megmattult lámpatestek pótlása bontottból
- Szivárgó üzemanyagtartály csere bontottból
- Izzítógyertyák 12E
- Adagoló felújítás + porlasztócsúcsok 40E
- 2 donor CX beszerzése 55E Ft
- Meg egy csomó minden karbantarás

Ide hordtam szervizbe

Citroen klinika Baja 2x

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Szerviz 2: Saját magam illetve éppen ráér? cimboráim

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1986
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 306000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? CX Pallas 2.4, vagy Prestige
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Cx 1974 (1974 - 1992)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)