A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C8 (2002)

C8 2.0 DIESEL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

tágas franciasalátás tál, beleszáradt saláta darabokkal... RECYCLING

Szöveges ítélet

OK OK nem kevés kilométerrel vásároltuk, de sajnos magamból indultam ki, hogy mindent szoktam cserélni az autóimon mikor az szükséges és lejárt az ideje még mielőtt valami nagy zűrt okozna... Én nagyon félrenyúltam, ezt hangsúlyozom, de soha soha soha soha többet francia autó.

Amit kedvelek benne:

A BELSŐ TÉR: Hatalmas, elkápráztató belső, persze ezt a helyén kezelve mert már 10 éves, de úgymond jól tartja magát az öreglány. Gyerekülések elférnek benne, sőt, mind a három. Ha hátra akarsz hangosabban szólni a srácoknak akkor nagyon figyelj, még talán visszhangot is hallasz, ami nem feltétlen a gyerekektől származik, hanem a kocsi hatalmas belső tere téveszt meg. Mondjuk már szinte csak azt hallok benne mert a motor megadta magát, így kínomban üvöltöttem egy nagyot, amit pár percig még élvezhettem is... csomagtér?! nem, az nincs! Egy plató méretű rakodó rész viszont van, amit a három gyerek melletti egyik havi kaja és egyéb fogyóeszköz beszerző körúton sem sikerült dugig pakolnom... csak mindig majdnem. A kipakolás? Az kb fél óra.

VEZETHETŐSÉG: Nekem meglepetést okozott, hogy nem billeg ez a nagy test. Kanyarstabil. Érezhetően lent van a súlypontja, így némelyik normál és luxus(legalábbis amiket eddig vezettem) személyautót megszégyeníti egy-egy szerpentinen. Nagy teste ellenére is meglepően könnyen parkolható. Mivel magasan ül benne a vezető ezért más dimenzióban utazik, mint sedan vezető társaik. Nekem nagyon bejön.

Elektronika: háááát? nem tudom miért (mert francia ("??!!!")... ez csak nem lehet egy ok, mivel szinte az összes gépjárműgyár főbb elektronikai ellátását két-három gyár végzi (OK, OK, ezt nem tudom pontosan, lehet ez egy marhaság))szóval, jelenleg nem tapasztalok semmit ami szemet szúrna. Télen az ABS és a menetstabilizátor néha kigyullad, lehet akkor működik.

MOTOR:
NA?! Ezt nem tudom honnan kezdjem. A lényeg, hogy nem vagyok egy autószerelő, csak egy felhasználó. És ezzel nem magamat nyugtatom, egyszerűen ez van, nem értek hozzá. Szóval egy kalap sza móca. Nekem elsőre és utoljára is tetszett a teljesítménye, persze amíg volt. Én nem vettem észre, hogy mondjuk 10 lóerő eltűnt volna belőle, de ezt mások cáfolták, eltűnt... az élete kilehelésével mondjuk tényleg. Még nem tudom mi van vele, mivel az egyik autópálya pihenőjében áll élettelenül holnapig.

A járgány velem töltött "élet"története:
2013 szeptemberében Ausztriából, LINZ ből egy Török kereskedőtől vásároltam. A hazautazás sem indult gond nélkül... Itt kaptam volna magamtól az első pofont, ha nem lettem volna szerelmes ebbe a dögbe... Autó kipróbál, kellemes, ugyan nehezen indult, ok, sokat állt. Kifizettem, majd közli a tag, hogy a németeknél sokkal olcsóbb az ideiglenes rendszám... húúúúúúú, de rendes. Átmegyünk Passauba, és tényleg 1/5 árba került. Jó, a szállást nem számolom bele (+60-100EUR), mert ugye a hivatal nyitvatartási ideje 7 órától 15:30- ig van. Egyébként meg pikk-pakk adnak rendszámot. Le a kalappal, van mit tanulnunk. Passauból vissza Linz... kereskedő persze sehol, kulcs, forgalmi, ideiglenes rendszám nálunk és hát előző nap kifizettük, így beültünk és elindultunk haza. Első tankolás és a kocsi nem indul... ÁÁÁÁÁÁÁÁ. Remek. Na majd otthon jól megnézzük, de most nincs mit tenni, inditó spray (BÁR NE TETTEM VOLNA!!!! ÉS VITTEM VOLNA VISSZA ANNAK A BUDA FOGLALÓ GYAHÚRNAK! ) Itthon nagy büszkén begurulunk vele az ujjongó szomszédsereg sorfala mellett kis családunk háza elé. És innentől vége a dalnak... két hét mire magyar rendszám van rajta, honosítással!!! Nincs időpont sehova. Te jó ég! Németországban 15 perc alatt kinyomtatták a rendszámot. Amennyiben vizsgáztattuk volna akkor lett volna 30 perc az egész az elejétől a végéig időpont foglalás nélkül. Szóval egy urak vagyunk itt kis hazánkban. Pezsgő bontás két hét múlva, a rendszámra és arra, hogy a gyerekek uralmuk alá vonhatták jogos járgányukat, hisz miattuk vásároltuk. Mi csak szolgák lehetünk ezen a gályán :) . Tehát rendszám szeptember közepén lett a kocsin, így mehettem is a szervizbe diagnosztizálásra, hogy mi a szentséges fitty fene van vele, miért nem indul "rendesen". Porlasztó, EGR szelep, izzító elektronika, pár tömítés, nagynyomású pumpa bevizsgálása, turbó bevizsgálása, bal első kerékcsapágy, hátsó fékbetétek, fékcsövek, vezérműszíj, vizpumpa, görgök.... ami biztos hibás az tuti csere (munkadíj ajánlat 350.000, alkatrészek még ennyi. HOPPÁ, PÁLINKÁT, DE GYORSAN, ENNYIBŐL VOLT RENDSZÁMMAL AZ EGÉSZ EDDIG) Ami cserélve lett mert sikerült egyáltalán kicserélni és pénz is volt rá: EGR szelep, izzító elektronika, tömítések, bal első csapágy, fékbetétek, fékcsövek. A nehéz indulás nem oldódott meg, de, hogy pszichésen viselje az ember, kaptam egy új lámpát a műszerfalon, izzít az autó. A porlasztó nem akart kijönni a helyéről, hát ott maradt. Ezzel a lendülettel jött a hír... motorcsere. OK, legyen. Vásárlok egy angol motort és essünk neki... 180 és 250 között lehet kapni a komplett motort. Ühümmmm, majd akkor esetleg tavasszal, hogy a fészkes fene egye meg a csigaevő járgány mindenit. Addig nem bírta, a mai napon valami eltört vagy elpattant benne. Mindenesetre a kettes porlasztónál gázolaj folyás látható és olyan hangja van, hogy azt a templomi orgona is megirigyelné. Éjszakára az autópálya mellett hagytuk egy parkolóban... hisz azzal elmenni onnan nem tudnak, holnap elhúzzuk haza a szekeret és ültetek bele virágokat, mondjuk büdöskét. Talán attól megjavul ez a francia k.aspó.

AMIT UTÁLTAM EDDIG BENNE:
Porlasztó hibával vásároltuk, így utólag ezt tudnom kellett volna, hogy teljesen megadja magát. Meg is tette :), sikerült kicserélni, így azóta ketyeg rendesen.

Összegzés:
Ennél nagyobb hibát nem követtem el autóvásárlásnál, szinte mindet. 10 éves francia autót vettem első szerelemből, vakon. Haza vonszolás után kiderül talán, hogy mi a fitty van ezzel a Helix Pomatia földjéről származó, gyerekeket sírásra kényszerítő talicskával... FOLYT KÖV, HA ITTHON LESZ

ITTHON VAN... élettelenül áll a szomszéd háza előtti üres telek közepén :) szerintem értéknövelő tényező. Meg hát szerintem kell neki a levegő, nyugalom, magány és a "fény". Na ott megkapja. Bor, Mámor, Provance ezért az akcióért nem jár! :) Még nem tudom mi a konkrét hiba, de már az utca eltökélt Mestere vakargatja a fejét a megoldáson. Nagyon bízom benne, és Ő is magában. Ha meg van a baj lesz folytatás és kép is, de addig rá se nézek.

... FOLYTATÁS!!!
HALLELUJA! Berreg a motor. Nagy öröm volt hallani a cáládnak, hogy tud ilyet, sőt, pöccccre indul és nem hogy brrrrrr, brrrrrr, brrrrrrrrr, puk puk és megy hanem szinte pöcc. Mi is történt? A porlasztócsúcs tömítése egyszerűen megadta magát, és ebből adódóan jól meg is szűnt a kompresszió, viszont nagyon izgalmas hangja volt cserében az autópályán, igazi élményautózás volt. Na, ez most megszűnt, lemoshatom, belül jön a porszívó és a többi és a többi.

Azóta kiderült, hogy a gyújtógyertyák is oda vannak, az is csere. Innentől kezdve van egy frankó autónk. Indul pöccre, hatalmas, szerethető, kilóméter annyi benne amennyi, de működik.

Az elmúlt pár hónap összefoglalva:
Megvettük, nem ment, ment, nem ment, lerobbant, megy, megy, csere bere ez-az, és megy, megy, működik, húúú de jó, húúúú de jó, soha nem volt ilyen jóóó, sokkot kaptam. Tényleg vagány. Csak a "mérnökünk" ne olvassa, mert kifut a haja alól. És nem kellett motor cserélni, mert a kopás, ami benne van szinte bagatell. Azért ez meredek, 350 ezernél. Vagy nem? Erre valaki majd mondjon valamit, ha olvassa ezt... plíz. Meddig megy egy ilyen motor? Meddig tud menni? Az elmúlt pár hónapban kaptam hideget-meleget.
"- húúúúú, ennyi kilométerrel vettél autót?!
- Ja, bas..d! ÉS??? csak itthon van temérdek 10 éves autó 60 és 100 ezer kilométer között... ühümmm, JA!!!! még a városban is 15 évente összejön, nemhogy másként. OHHHH, hogy dízel?! Ki a f...om vesz új dízelt azért, hogy a garázsban álljon?! SENKIIIIIII! OTT meg ott az évi legalább 15-30... minimum!!!!!!!!! Tehát? Ez a reális km ami ebben van. A más az biztos HAZUGSÁG, CSALÁS!


Mindegy, mi szeretjük, müködik, már müködik, még müködik, és igazán nem volt valami nagy baja, mint utólag kiderült, így át kell írnom a megérte részt, mert így már megérte.... imádjuk.

Jelenleg:
A cálád ki sem száll belőle. Imádja mindenki, sőt. A feleségem oda és vissza van tőle, mondjuk Én várnám mi lesz a következő ami elromlik, de nem egy mai darab, így csoda nincs, viszont vannak kopó alkatrészek és minden egyéb. DE! Nagyon jó vele közlekedni, látni a srácokat, hogy a lábukat lóbálják hátul és nem kell rászólni egyikre sem, hogy "HÉÉÉÉÉ! NEEEE rugdosd a hátam vezetés közben!!!" :) Biztos sokan vannak akik tapasztalták már, hogy gyerek hátul visít és még a pattanásig feszült idegeket tovább feszíti a vezető rugdosásával. Felemelő érzés... Sokan biztos visszaszoknak ilyenkor a cigire vagy rászoknak. Félreállnak, kocsi bezár, hogy a hang bent maradjon anyukával (aki persze kérdezi miért is ideges az ember) és kér öt percet... Ha szerencse van akkor 5 perc és nyugi van a kocsiban és lehet tovább haladni :) Na ez itt nincs, sőt. Hátsó ülések dönthetőek így a nagyok is kényelmesen utaznak és mivel Ők kényelmesen vannak a picivel is jobban foglalkoznak mint a kisebb autókban egyébként (szimpla pszichológia). Tőlünk csak a bontóba megy ez az autó. Szeretjük.

Hibalista

- porlasztó (bontott, felújított 35.000) , ami kiszedhetetlen. Gyújtás elektronika (19.000), Valami membrán (bontott 20.000), tömítések (pár 1000), egr szelep (bontott 10.000), ajtókárpit fényvédőrolóval (15.000), összes!!! hiba visszajelző felváltva világít úgy ad hoc jelleggel majd elalszik a következő indításnál, ... kopó dolgok: fékbetétek (12.000 a minőségi,ugye ha a családod utazik benne, de biztos lehet sokkal drágábban is venni), fékcsövek (pár ezer), "szenes" pollenszűrő (pár ezer), levegőszűrő (pár ezer), olajszűrő (pár ezer)

Ide hordtam szervizbe

Sehova... Nagyon kedves MÉRNÖK barát próbálkozott, bár ne tette volna, mert az idejét pocsékolta vele. EZÉRT ELNÉZÉST KÉREK ITT IS TŐLE :)RESPECT!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane Következő autója? avensis
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C8 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)