A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C8 (2002)

C8 SX 

Az ítélet értékelése
4,8(5 db)

Nagy test, nagy élvezet – franciásan

Szöveges ítélet

Az alábbi beszámoló első ránézésre talán egy kissé hosszúnak tűnik, de érdemes végigolvasni, amennyiben valaki egy használt egyterű vásárlására adja a fejét. Mivel keveseknek adatik meg, hogy 10 milliós listaáron egy hasonló járgányt kigurítson a márkakereskedőtől, talán hasznos információkat talál az alábbi bejegyzésben. Én ezt az utat végigjártam és két és fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy Citroen C8 autónak.

Előnyök: tágas helykínálat, teljes értékű ülések a harmadik sorban, a harmadik sor mögött még használható csomagtér van. Dönthető, forgatható, tologatható üléssorok, az ülések a második és harmadik sorban felcserélhetőek, mindkét oldalukon biztonsági öv csatlakozó, Izofix rendszer, Webasto kisegítő fűtés. Temérdek biztonsági kütyü, sötétített üvegek, napfényrolók, rengeteg rekesz, pakolós hely, stb. stb. Franciásan hangulatos és színes belső tér, rendkívül kényelmes első ülések, amik inkább fotelek. Ez az autó fellelhető még három panoráma ablakkal, teljes bőrkárpittal vagy alkantara huzatokkal, ülésfűtéssel, keréknyomás ellenőrző rendszerrel, nagy navigációval, stb. stb, talán emiatt is van a listaára újonnan 10 millió fölött. Az SX alapmodell extráit felsorolni nehéz lenne… a konkurencia ezért sokkal többet kér.

Bosszantó apróságok: alacsony minőségű műanyag alkatrészek, melyek könnyen karcolódnak, gyenge minőségű szivacsok az ülésekben, gyenge hifi, túl komplikált fedélzeti információs rendszer, túl érzékeny beállításokkal, a hibaüzenetek számát csökkenthették volna… Ahogy egy szaki mondta: ebbe az autóba az időjárás előrejelzésen kívül gyakorlatilag minden bele van programozva. Lehet, hogy igaza van. Sajnos a kisegítő fűtés nem programozható, bár nagyon hasznos lenne.

Amire figyelni érdemes
1. Megbízható üzemanyag tankolása a viszonylag érzékeny porlasztók miatt, lehetőség szerint tele tank, mert a rendszer a tanksapka nyitást érzékeli és ekkor a teljes adag Eolys folyadékot (FAP adalék)beadagolja a üzemanyag tankba. Erre azért érdemes figyelni, mert a folyadék litere rendkívül drága, 4 liter 40-60 eFt között mozog, másrészt az ellenkező hatást érjük el vele: a részecskeszűrő gyorsabban eldugul.

2. A kizárólag városi, rövid utas használatot az autó nem szereti, mert ilyenkor a részecskeszűrő rendszere nem tud regenerálni. Érdemes kéthetente megsétáltatni, főleg télen, hogy üzemmelegen az autó regenerálni tudjon. Sajnos a rendszer nem jelzi, hogy mikor indul be a regenerációs folyamat, előfordulhat, hogy elkezdi a városi használat során, de közben leállítjuk az autót és a folyamat nem tud végigfutni.

3. Az olajcsere periódust inkább 10-15 eKm közé érdemes belőni. Az EW12 kódjelű motorok egyébként a megbízhatóságukról híresek (egyes vélemények szerint akár 700-900 eKm-t is elmennek, jómagam több olyan hirdetést is láttam, ahol 500 eKm fölötti futásteljesítménnyel árulták), de az elhanyagolt olajcsere hamar a turbó halálához vezethet. Mivel alapvetően használt autókról beszélünk, nem árt odafigyelni az olajcserékre.

4. Vásárlásnál a 2.0 dieselek esetében érdemes a 2006 után gyártottakat vásárolni, mert a 2006 előttiekből nehéz kiimádkozni a porlasztókat, ami egyébként csak a motor teljes kiemelése után lehetséges. A 2.2 motoroknál ez a probléma nem áll fönn. A fórumosok tapasztalatai szerint az osztrák import autók szinte mindegyikénél a porlasztó beletörésével végződött a művelet.

5. FAP és a részecskeszűrő állapotára, mert csere és utántöltés után ez a művelet akár a 200 eFt-ot is meghaladhatja.

6. Kettős tömegű lendkerékkel szereltek, de nem kórosan drága a cseréje, mint a VW konszern tesóinál, ahol a használók véleménye szerint átlagosan 70 eKm után kifekszenek az új szerkezetek is.

7. A motoros oldalajtók mechanikáját érdemes minden mosás után olajozni, mert ezzel az élettartam jócskán megnövelhető.

És akkor még egy-két tanulságos mozzanat:
Az alapkérdés: miért vesz az emberfia ekkora francia autót? Mert beteges perverzitást érez a francia autók iránt? Mert unja az unalmas német designt? Mert talán csak erre volt pénze? Nos, a válaszom: is-is. Hat évig használtunk egy Xsara Picassot és mivel soha semmi gondunk nem volt vele, így a franciák nem voltak kilőve az új (használt) autó vásárlása során. Mivel 19-re lapot húztunk és a harmadik körben megkétszereződött a gyerökpopuláció a szűkebb családunkban, ezért csak a hét üléses egyterűk jöhettek szóba. Rövid internetes tájékozódás és személyes tapasztalat után hamar kiderült, hogy a hétülésesek egy része kiesik: C4 Grand Picasso, Opel Zafira, Mazda 5, VW Touran harmadik üléssora csak amolyan utas nyomorgató, adott esetben gyermek utazhat rajta, de a gyermekülések bekötése problémás és a helykínálat is hagy némi kívánnivalót maga után. Maradt tehát a VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy, vagy a franciák SEVEL anyaméhének szülötte közül a már bizonyított elődök (Fiat Ulysse, Peugeot 806, Citroen Evasion, Lancia Zeta) utódai közül valamelyik. Hamar kiderült számomra, hogy a német hármas ikrek használtpiaci ára jócskán fölülárazott, a használók véleményei alapján (Totalcar Népítélet) sem kényelemben, sem megbízhatóságban nem verik a konkurens olasz-francia EV2 négyesét.

Tehát így esett a választás a csodás olasz-francia együttműködés EV2 második generációs egyterűire, bár a vélemények (Fiat Ulysse 4 vélemény 6,92 átlag, Lancia Phedra 1 vélemény 6,44 átlag, Peugeot 807 14 vélemény 6,63 átlag, Citroen C8 13 vélemény 7,04 átlag) jócskán elmaradtak a német tesók (Sharan/Alhambra/Galaxy 46/49/29 bejegyzés) felhasználói bejegyzéseitől. Ebből is azt szűrtem le, hogy a német autók magyarországi imádata az egyterűek terén is dominál, de ha kizárólag a felhasználók véleményeit veszem alapul, akkor ez már nem biztos, hogy igaz is. Nyomós érv volt, mint említettem, az ár is, hiszen egy hasonló felszereltségű 6-7 éves német autó legalább 1 millió forinttal volt drágább a használtautón.

Átböngésztem az Index C8, 807, Phedra, Ulysse fórumát is, és megnyugtatott, hogy a francia választás akár jó is lehet, ha találok egy magyarországi, lehetőség szerint ellenőrizhető előéletű, rendszeresen karbantartott autót. A német és olasz importtól óva intettek a fórumozók, a belga és flamand import már drágább, az osztrákot pedig semmilyen esetben nem javasolták, de erről föntebb már írtam.

Fél év internetes kutakodás és intenzív keresés után találtam meg a C8-at Székesfehérváron, ahol egy négygyermekes orvos család használta, a szó szoros értelmében. Mindkét oldalajtó horpadt volt, egyik oldalon a küszöb is sérült, a vezető oldali ülés rendesen ki volt ülve, és a beltér oltári koszos volt, mindenhol csoki és kávé foltok, kosz és kosz mindenhol. Amikor a feleségemmel először megnéztük, hanyatt-homlok menekülőre vettük a dolgot.

A keresést nem adtam föl, de látnom kellett, hogy vagy több pénzt szánok az autóra, vagy kevésbé vállalható kompromisszumokba megyek bele. Egyszer aztán hívott a C8 tulaj Székesfehérvárról, hogy szimpatikusak voltunk, és egyébként meg azt szeretné elmondani, hogy még tud engedni az autó árából. Elmondta még, hogy az autót hamar el akarja adni, mert két hét múlva megérkezik az új, amit át akar venni és a pénzre meg szüksége lenne. Mondta, hogy megvan az autó összes szervizszámlája, megvannak a munkalapok, és hogy az autót folyamatosan egy helyre, a márkaszervizbe hordta és nem sajnálta a pénzt az autótól. Erről én is megbizonyosodtam, amikor adásvétel előtt átnézettem az autót a márkaszervizben. A szervizvezető ismerte az autót és elmondta, hogy véleménye szerint az ügyfele egy gondos tulajnak számít.

A teljes körű átvizsgálás után döntöttem el, hogy megveszem, tekintettel arra, hogy az előélete teljesen rendben volt. 150 eKm-nél vezérlés cserélve, részecskeszűrő rendben, FAP adalék 70 %-on, első féktárcsák nemrég cserélve, olajcsere periódus gyakrabban, mint az előírt, stb., stb. A külseje olyan volt, amilyen, de amikor megláttam, hogy egy teljesen fehérre meszelt szűk mélygarázsban lakott az autó, ahol a fehér oszlopokat nem különböztették meg eltérő színnel, akkor megértettem, hogy miért van a két horzsolás az autó két oldalán.

Az autót három éve használjuk, nagyon szeretjük, és ha cserére kerül a sor, ugyanezt választom még egyszer, ha sikerül egy fiatalabbat ismét jó áron találnom.

Update 3 év után:
Meglepetésektől mentes, üzembiztos használat három éven át. Néhány kilométer híján 50 ezer megtett kilométer. Csak ajánlani tudom, az árát megérte, a család szereti. Az elmúlt évek során használtuk télen és nyáron, városban és hosszú utakon egyaránt. Cipelt tetőboxot és négy kerékpárt is a tetőcsomagtartón. A fogyasztásával is elégedett vagyok, ha nem gyilkolom (ritkán használom 110 km/h fölött) 7 liter alatt marad a fogyasztása, országúti használat során 80-90 km/h között 6,3 l az átlagfogyasztása.

Hibalista

- 168 ekm-óraállásnál: Kuplungtárcsa csere, ami egyébként is esedékes volt valahol 170 eKm körül; - 173 ekm-óraállásnál: Izzító relé, tolató radar kapcsolója; - 200 ezres átvizsgálás, felkészítés vizsgára: lengéscsillapítók elől (gyáriak voltak, eddig bírták), hátsó féktárcsák, jobb hátsó féknyereg.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Sajti, Hódmezővásárhely

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kovács Autó Bosch Car Service, Szeged

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 154000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? C8
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C8 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)