Cuccolós
Szöveges ítélet
Első pillanattól megfogott a formavilága tetszetős, nagydarab autó. Nekem a Citroen eddig mindig bejött és most sem csalódtam a márkában.
Néhány hónap és néhány ezer km után is örömmel használom, hogy milyen lesz a következő nem tudom, de újra választanám.
Előnyök :
- nem egészen 3 évesen a listaár 50 %-a alatt hozzáférhető.
- Igényesebb tolvaj rá se néz.
- Nagydarab, jól pakolható
- Magas üléspozíció, biztonságérzet
A kisebbik diesel tényleg nem egy erőbajnok, de elegendő a mindennapokra, hét személyt nálam egyszerre sosem fog vinni. Az autót kíméletesen használom mégis lámpás indulásnál többnyire elmaradnak a követők, lendületben pedig hozza magát ahogy kell és jól kergethető, igaz én a végéig sosem nyomom. Olvastam teszteket erre vonatkozóan, de nem értem a fanyalgást. Jó a motor-váltó összhang. A futómű és fékek korrektek. A rugózás hm? No ezen ismerve a márka múltját és ilyen irányú fejlesztését vihettek volna bele egy kis finomságot vagy csak én szeretem a ringatózást és nem szeretem a pesti utak inkvizíciós kínjait, gabi bácsi kíméli a város pénztárcáját, de az enyémet nem. Az első ülések jók, de csak a nagy átlaghoz képest a franciás kényeztetés már a múlté, ezek a kagylós jellegű ülések nekem nem jönnek be, de ez szubjektív. Az ülések egy mozdulatra összeugranak és egy mozdulattal kiemelhetők a sínekről, van aki szerint nehezek, hát istenem rattanból nem lehetnek.
A kocsi menet közben csendes, motorhang leszigetelt, az utastérben semmi rosszindulatú nesz. A manuális klíma jól teszi a dolgát a nagy üvegfelületek ellenére is, észrevehető túlfogyasztás nélkül. A fogyasztás nagyon jó 7.5 l-t még nem érte el soha. A gyári rádió hangszórói közepes szintet képviselnek. Kezelőszervek, skálák jól hozzáférhetők, áttekinthetők. A számítógép jelzései pontosak, semmi hülyülés, de ezt megszoktam úgy látszik én a szerencse fia vagyok, de franciás citroenes elektromos problémákról a többi általam használt Citroennél sem tudok beszámolni.
Szerviz: a szokásos használt autó vételnél kötelező szíj és folyadék cserék, nem márkaszervízben, hanem márkát gyógyító maszek műhelyben, jó tapasztalatok nem olcsó, de elfogadható árszinten.
Ablaktörlő lapát árak félelmetesek, cserében gondolkodtam a repedt lapátba integrált vízfúvók miatt, de a 17 e ft-s árak megállítottak. A pillanat ragasztó és a 700 ft-t vásárolt befűzős gumi megoldotta a problémát.
Összességében negatívum nincs a gk-val azért a márkára jellemző észrevételem a C8-ra is jellemző.
Adott egy nagy múltú neves gyártó a mai trendet ők is hozzák vagyis a formavilág és a fődarabok nagyon ki vannak találva jó minőségben összeszerelve egyszóval a termék jó, de sajnos a belső silányságot nem tudom szó nélkül hagyni. A gk 7.6 mill-ről indul M-on kedvezménnyel!!!
Kapcsolók kialakítása igénytelen, anyaguk silány JUMPYBÓL ismerős ahol elment, itt meg színvonaltalan. A kormány műanyagos jellegű bőrszerű műanyag szintén JUMPYS nem szép. Néhány króm keret, hütyü, stb , nekem hiányzik. Ahol törekedtek fém hatásra az a külső kilincsek, azért meg kár volt, mert a fémezüst színű, műanyagot borító műanyag málik, reped. A külső és a kiegészítő formatervezés így nincs összhangba egymással. A mindenáron való árversenyt én elfogadom, de nem az ilyen árfekvésű autónál kellenne a kontsruktőrt hősként ünnepelni néhány megtakarított euró centért.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
maszek győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | jumpy | Következő autója? | citroen |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
