Végre egy normális autó
Szöveges ítélet
Újonnan megvásárolt autómat nemrég adtam el, 8 év, és kereken 200E Km használat után, így úgy gondolom, hogy összegyűlt elég tapasztalat a népítélet módosításához.
2008-ban a Dynamiqe felszereltség acél rugókat, és középszintű felszereltséget jelentett, ami a márka hagyományait ismérve egész jó biztonsági és kényelmi felszereltséget jelent. Pluszban rendeltem bele 17-es alufelniket, és parkradart.
A 2.0 Hdi RHR motor 100Kw (136Le) teljesítménye megfelelően mozgatja az üresen is 1,6 tonnát, de csodákat azért nem kell várni tőle.
Nagyon jó dolog, hogy egy kötelező szervíz márkaszervizes ára kb 60E Ft, minden kötelezően cserélendő tétellel együtt. Ugyanez nem márkaszervizben 30E Ft.
Az alkatrészek sem drágák hozzá, szóval az ember vesz egy nagy és remek műszaki tartalmú autót, de nem költi a gatyájának az árát szervizekre. Ebben is verhetetlen ár-érték arányúak a Citroenek.
Formailag nagyon eltalált autó, elegáns, de nem hivalkodó, massziv felépítésű, jó minőségű anyagokkal és beltérrel szerelik, meglepő módon a hydró hiánya ellenére is nagyon kényelmes, és jó a futóműve.
Beltér:
A 8 év alatt semmiféle nyöszörgés vagy nyikorgás nem jelentkezett a beltérben.
Kopás csak a bal első ülés ajtó felöli oldalán jelentkezett, a nem bőr ülések textiljét ugyanis ráragasztják a habszivacsra az angol ülésgyártó beszállítónál, (Faurecia), és nagyon csúnyán használódik el, javítani nem lehet.
Kb 180-ezer km-nél figyeletem fel arra, hogy a kormány fém hatású berakása, - ami nem más ennél a felszereltségnél, mint egy fólia, - elkezdett megkopni. Még nem volt vészes a kopás, nem foglalkoztam vele. Vannak erre megfelelő felújítási lehetőségek, de ki lehet cserélni az exclusive felszereltségű kormány fém berakására is.
Futómű:
A futóműhoz a 200E km alatt gyakorlatilag nem kellett nyúlni, a legutolsó műszaki vizsgán a próbapadon gyári értékeket produkált minden, sem lógás, sem kotyogás nem volt. Egyetlen egyszer kellett egy alsó összekötő gömbfejet cseréltetnem kb 60E Km-es korában, azért, mert belementem egy akkora kátyúba, hogy még az autót is megdobta. Filléres tétel volt a cseréje.
Kuplungtárcsa:
Ugyanígy 60E km-nél garanciában cseréltettem komplett kuplungtárcsát, mert észrevettem hogy csúszik, főleg autópályán, a tempomat visszakapcsolásakor jelentkezett a hiba. A Citroen szerint valami új környezetbarát anyagból készült a tárcsa és az a gond, valójában szerintem alul van méretezve. A csere után is ugyanúgy megcsúszott, én nem foglalkoztam vele tovább, de a márkaspecialisták tudnak erre valami megoldást. Lendkerékkel bajom sohasem volt.
Generátor szabadonfutó:
Már a vásárlást követő hónapokban jelentkezett valami ciripelés hidegindítás után a motortérből. A márkaszerviz 3x cserélt szíjfeszítő görgőt, aztán meguntam a visszajárást, ciripelt addig, amíg el nem adtam. Mint közben megtudtam a független márkaspecialistától, - akihez a garancia lejártát követően vittem szervizeltetni az autót, - hogy a generátor szabadonfutó okozza a ciripelést, azt kell kicserélni. Filléres tétel.
Kormánymű:
120E Km-nél, - természetesen a garancia lejártát követően - elszállt a kormánymű, kifolyt a szervófolyadék a garázsban. M5 Center méltányosságból a 350Ezres árhoz képest féláron ki is cserélte volna, lévén oda jártam szervizeltetni, de ezt az összeget is sokalltam érte. Egy Bp. Soroksári kormánymű specialistával megcsináltattam, 70E Ft volt a komplett javítás és szerelés. Furcsa módon a hiba egy évre rá ismét előjött, de a specialista garanciában ingyen ismét megcsinálta.
Szervizek:
Az első 6 évben (kb 160E Km-ig) a gyári előírások szerint vittem az autót a kötelező szervizekre, tehát 30ezer Km-enként. A gyári előírás szerinti Total Ineo ECS 5W30 olajat kapta, semmiféle kormolódás, kokszosodás, egyéb rémisztő dolog nem történt vele emiatt, - megjegyzem azóta sem amióta nincs nálam, a vevője ugyanis felkeresett, és azóta is hálálkodik, hogy milyen jó autót kapott - az utolsó 2 évben tértem át a 15 ezrenkénti kötelező cserékre.
A motor:
Az RHR motorkódos szériával sajnos a Citroen is belefutott a Delphi magasnyomású rendszerbe. Gondolom hogy olcsóbban vette, mint a Boscht, és azért ismerjük el, a Citroen is eladná az anyját 5 eurocentért...
Szóval a HDi136 és HDi140-es motorok trójai falova a Delphi, bármikor okozhat olyan károkat a common rail rendszerben, ami nagyon sokba kerülhet. Éppen ezért az ilyen motorral szerelt Citroenekben érdemes 80-100E Km-enként Delphi kisnyomású üzemanyagszivattyút cserélni, ugyanis a szivattyúból lekopó fémreszelék hajlamos tönkrevágni az egész rendszert. Első tünetei az alapjáraton leálló motor, vagy az egyenetlen alapjárat. Ha az ember ezeket észleli, még nincs gond, de keressen fel egy specialistát és cseréltessen kisnyomású szivattyút, nem egy vészes összeg.
Nekem ugyan nem okozott problémát a 200E Km alatt, nem is volt tudomásom erről a lehetséges problémáról kb 6 évig, szóval valakinek elmegy 250 ezret is gond nélkül, valakinek meg 80 ezernél már jelentkezik a probléma. Érdekes módon a 163 lóerős változatnál nem jelentkezik ez a probléma, pedig az is Delphivel szerelt.
Összességében egy problémamentes, minimálisan sem szervizigényes, és normális árakon fenntartható autó volt, bátran ajánlom mndenkinek, aki képes elrugaszkodni a szentháromság modelljeitől. Ez ez autó egyszinten van bármelyik agyonsztárolt modellel, bizonyos részletekben meg is ugorja azokat, mindemellett nem szül senki szemében irigységet. Szóval inkább az intellektüel emberek választása, ha értitek a szófordulatnak a lényegét. :-)
Nekem annyira bejött, hogy a következő autóm is egy c5 lett, de már full felszereltséggel, nagyobb, erősebb motorral.
Hibalista
- Feszítőgörgő, generátor szabadonfutó, kormánymű.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz Citroen Pécs.Márkaszerviz Citroen M5 Center.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Független márkaspecialista.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C5-I 2.0 HDi | Következő autója? | C5 2.2 HDi 204 Excl. Aut. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
