A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 2.0 HDI 163 LE exl aut 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Telitalálat

Szöveges ítélet

1996-ban vettem az első citroenemet, egy CX kombi könnyitett verziót (a rozsda 14 év alatt igen sokat könnyitett a vas szerkezeten). Végzetes lépésnek bizonyult, azóta mindig volt egy hidrós citroen a kertben, még ha közben kisebb kitérőket is tettem Adam Opel és a muncheni autómanufaktúra csábitására. Az Opel Vektra kivételével mind többé-kevésbé használt darabokról volt szó, volt a palettán több CX, Break és Berline, (mind TD) majd XM Break 2,5 és 2,1TD illetve az első szériás V6 benzines. Mindegyiket nagyon szerettem, a legtöbb munkaórát talán a
2,5TD XM alatt/felett töltöttem, hiszen rögtön kicseréltem a kormányművet DIRAVI-ra, majd volt motorgenerál és sok kisebb malőr, amikre az emlékezet jóindulattal fátylat boritott. A CX motorterében sem igen volt csavar, amit első pillantásra fel ne ismertem volna. Azt hiszem, ma is soknak meg tudnám mondani a helyét :)

A második generációs C5 (2008-tól) az első pillantásra megnyert, el is mentem egy márkakereskedésbe tesztvezetésre nem sokkal a megjelenése után. Nagyon kellemes benyomást hagyott bennem mind a kényelme, mind a kormányzás tekitetében, ennél többet 10 perc és felügyelet alatt nem nagyon tudtam megállapitani. A kereskedés kolleganője szerint a legsportosabb tesztvezetés volt. Nem tudom, mihez volt szokva, de én végig nagyon visszafogtam magam :)

2011-ben nyilt lehetőségem venni belőle egy példányt. Nézegettem az import használt kinálatot, aztán vettem egy nagy levegőt és megalkudtam egy erősen leértékelt bemutató autóra, ami gyakorlatilag a teljes 2010-es extra kinálatot felvonultatta. Egy 163LE-s 2000TD motoros, automata váltós Break modell volt. Céges autó lett belőle, a felét kifizettem, a felére lizingszerződést kötöttem.

Az első pillanattól kezdve úgy éreztem, mindig is ilyet szerettem volna. Az ülés kényelme utolérhetetlen, de némi türelem kell a jó beállitáshoz, ez igaz. Az utastér szellőztetése tökéletes, soha nem párásodtak az ablakok, anélkül, hogy ehhez huzatot kellett volna elviselnem. A fontosabb kezelőszervek jól elérhetők, csak a középkonzol gombrengetege késztet (ma is) némi gondolkodásra.

Hét év alatt valamivel több, mint 300e km-t tettem bele, legalább a felét autópályán. Soha nem kellett autómentővel hazamennem, a legrosszabb a csökkentett teljesitmény volt, amit a részecskeszűrő halálakor néhány napig el kellett viselnem. Motorolajat nem kellett utántölteni, sokszor ki sem nyitottam a motorháztetőt két kötelező karbantartás között. A fogyasztás gyakorlatilag a gyári adatoknak megfelel, van egy 10e km-es átlag, amit nem töröltem ki: 6,0l/100km vegyes használatban.

Szerencsére nem sikerült megtörni az autót, amit rá kellett költenem a kötelező szervizeken kivül, azok a következők voltak:
Első futómű csere (lengőkarok, keret és hidraulikus gólyaláb) 180e-220e között (elöbb a jobb, aztán a bal oldal), váltó olaj 50e kilométerenként (100e után), EGR szelep 250e km körül, féktárcsák 200e után, hátsó ablaktörlő lapát. 280e km körül végképp eltömődött a részecskeszűrő, amit kivetettem...ezzel egy időben, véletlen egybeesésként, szétesett a levegőmennyiség csabályzó pillangószelep vezérlő
rudazata, amit kizárásos alapon diagnosztizáltam és egy darab dróttal megoldottam. Ennek az az oka, hogy a surlódó alkatrészek azonos műanyagból vannak, melyek erősen koptatják egymást. Később találtam egy - a drótnál - elegánsabb megoldást a problémára.

A váltónak volt egy misztikus szoftver szintű próblémája, ami először még garancia alatt jelenkezett, de magától elmúlt egy nap alatt. Ha erősen gyorsitottam, nem váltott 4 vagy 5-nél magasabb fokozatba, csak kézi módban. 3 évvel később ismét előjőtt, több hónapig megmaradt, majd hirtelen eltűnt. Hibát soha nem jelzett, és a teljes újraprogramozás sem szüntette meg. Talán egy érzékelő hibás adata okozhatta, soha nem derült ki.

7 év és 300e km után az autó gyakorlatilag tökéletes állapotban van. Az ajtók nem lógnak, az utastérben semmi sem nyikorog, a vezető ülésen néhány apró repedés van csupán, a motor teljesitménye érezhetően nem változott, a váltások finomak, az elektromos berendezések mind működnek, a xenon égők az eredetiek.

Hogy mikor fog majd igazán szétesni az autó, nem tudom megmondani, mert megválok tőle. Abban viszont biztos vagyok, hogy a használat és a karbantartás módja - a szerencse mellett - hozzájárult a 7 év gondtalan autózáshoz. Amellett, hogy minden előirt karbantartást elvégeztettem, a futóművet mindig az első gyanus jelekre megjavittattam, soha nem próbáltam ki a végsebességet, 160-nál gyorsabban tartósan nem vezettem, kerültem a padlógázos gyorsitásokat, ha nem volt feltétlen szükséges, leállitás előtt mindig hagytam járni a motort egy rövid ideig.

Szerintem ezek az autók nem az extrém sportos vezetésre lettek kitalálva. Egy alkalommal hegyi szerpentinen megpróbáltam megizzasztani, de hamar sirva
fakadt és én megsajnáltam. Ahogy kicsit keményebben erőltetünk egy kanyart, kitolja az orrát szegényke, és érezhetően szenved. A rally sportot tehát hanyagolhatjuk, ellenben a futóművet sport fokozatba téve (a váltót soha nem próbáltam ebben az üzemmódban, mert szerintem egy dizelmotort nincs sok értelme pörgetni) nagy sebességen is pontosan irányitható és dinamikusan vezethető autó, hatalmas biztonsági tartalékkal hirtelen elkerülő vagy korrigáló kormánymozdulatok esetére. Mindezt úgy tudja nyújtani, hogy közben nem rázza szét a csontjaidat, mint egy
sportosra hangolt rugós futómű.

Hibalista

- EGR szelep 250e km - 2db hidraulika gömb elöl (gyárilag hibás volt) - hátsó ablaktörlő lapát - első futómű

Ide hordtam szervizbe

Citroen Sipos M6

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Olaszország, Cori

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 300000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? XM 2,1 TD Következő autója? C5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)