A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 2.2 HDI 204 Exec Aut 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Sportos vagyok-e?

Szöveges ítélet

Első saját autóm, ezidáig semmi szükségem nem volt négykerekű járműre. Ma a magyar férfitársadalom 90%-a úgy gondolja, hogy hozzá a sportos, dinamikus autók passzolnak (hasonlóan ahhoz, hogy magát majd' mindenki inkább déli, temperamentumos típusnak gondolja mintsem hideg északinak; mindenki jobban főz, mint az átlag és mindenki jobban ért a politikához, mint a politikusok). Ezzel én is pontosan így voltam (mármint az elsővel...), azt képzeltem, hogy a 110 lóerős motor meg a karbon versenybringa mellé mindenképp egy dinamikus, pörgős kocsira van szükségem. A történethez még hozzátartozik, hogy Németországban (és Németországba) vettem az autót, 90%-ban autópályázásra, érkezett az első gyerkőc és a feleségem utál 'sportosan' közlekedni.

Mindenki láthatja tehát, hogy a célnak legjobban egy 3-as, sorhatos motorral rendelkező BMW felel meg. Le is vadásztam párat a mobile.de-n, irány tesztvezetni -- volt itt dízel összkerekes turbós, benzines szívó, sportülés, sima ülés, minden - lényeg, hogy 200 ló fölött legyünk bőven, az csak sportos lesz, nem?
Hát, nem. Naivitásom határtalan volt, azt gondoltam, hogy egy 240 lovas E90 bármiféle sportosságot képes közvetíteni. Lehet, hogy egy 1.3-as Astrához képest igen, de motoros múlttal (és néhány sportkocsi-vezetéssel a hátam mögött) ez nekem úgy nézett ki, hogy a fejemben élő 10-es skálán az Astra 0, a BMW meg mondjuk 1.5. Cserébe drága.

Tehát elkezdtem más autókat is nézegetni, Alfa 159, Volvo S60, satöbbi. A C5-öt eléggé szkeptikusan mentem megnézni, bár már a képeken is gyönyörű volt, dehát ez kéremszépen egy fhanszia, meg hát a legkevésbé sem sportos, meg ... Viszont az adott méret- és árkategóriában kifejezetten jó áron hirdették, jó felszereltséggel, két év nemzetközi garanciával (első év teljes, második évben meg az alkatrészekért nem kellene fizetni, ha valami elhal). Elmentem, kértem egy tesztvezetést. Körülbelül fél perc után tudtam, hogy ez az én autóm.

Kényelmes. A kényelem sokösszetevős játék, így tizenpárezer km után, amelynek nagyrésze nagysebességű krúzolás az autópályán vagy országúton, azt gondolom, hogy a két legfontosabb tényező az ülések és a zajszigetelés. A C5 motorzaja kiválóan el van nyomva, kb. 130-ig a gördülési zaj a meghatározó, halkan lehet beszélgeni. Nagyjából 180-ig viszonylag halkan lehet hallani a motort és a szelet, 190 környékén kezd nőni a zaj (motor és szél egyaránt). Tehát tartós 170 semmiféle diszkomfortérzetet nem okoz, igazából a gyorshajtásra allergiás feleségem nem tudja megmondani, hogy most 130-al vagy 170-el megyünk, belülről kb. ugyanaz az érzés. A hidrós felfüggesztés kicsit lesüllyeszti a bódét, és suhanunk. Csodálatos.
A másik tehát az ülés. Én alapvetően nem szeretek órákig ugyanabban a pózban üldögélni (amit a tervezők találtak ki). Jobbra, balra dőlök az ülésben, könyöklöm, felhúzom a térdem, satöbbi. Ja, meg ha valamim megfájdul, az a derekam, jó deréktámaszra van szükségem. A C5-ben minden adott, a háttámlát két részben lehet állítani, deréktámasz 3D-ben mozgatható, ülőlap fel-le, előre-hátra szintén két részletben... Szóval perfekt.
Mindig a feleségemmel jövök, de tényleg ő az igazán kritikus, mert csöppet sem érdeklik az autók, és nem is igazán szeretett autózni idáig, de most egy Németország-Budapest kör után (egy megállással) annyi történik, hogy hazaérünk, és már mehetünk is az esti programra, csöppet sem fáradt vagy nyűgös.

A hidrós felfüggesztésről nem igazán írnék, mindenki olvasta már, hogy milyen. Talán annyit, hogy nem dől be éles kanyarban, mint a régi Xantiák.

Elég jól megy egyébként. Kifejezetten nem sportautó, tehat nem szerpentinezni kell vele, leginkább azért, mert nehéz, valami 1.7 tonna. Viszont a 204 lóerő közlekedni bőven elegendő, mint mondtam, az itteni autópályákon teljesen nyugodtan lehet vele akár 200-al is haladni, stabilnak stabil, nem erőlködik még ennél a sebességnél sem. A hatodik fokozat elég hosszú, tehát nem üvölt a motor nagyobb sebességnél sem. Van a sebességváltónak sportmódja is, de az legfeljebb gyorsulgatni jó, egyébként nincs rá semmi szükség. A felfüggesztést sportmódba csak akkor kapcsoltam be, amikor a Firenze-környéki rendkívül kacskaringós autópályaszakaszon közlekedtem viszonylag nagyobb sebességgel, és ott valahogy jobb érzés volt, hogy keményebb a felfüggesztés és kicsit nehezebb a kormány, bár enélkül sem sodródik a kocsi (persze ha 15 colos kerekeket raknak rá, akkor biztosan, nekem R19 felnik + Michelin Pilot Sport 3-ak vannak fent, ez így kellemes, persze csak megfelelő útminőség esetén). Amikor vettem, a V6-os verzió is szóba jött, de egyrészt annak bőrülései voltak, amit nem akartunk, másrészt az sem gyorsul jobban (pár tized a különbség), mert a váltó a szűk keresztmetszet. Emellett viszont nehezebb és többet fogyaszt, ez a 2.2-es, kicsit kétszáz ló fölötti dízel jó választásnak tűnik ebbe az autóba.

Váltás: sosem fogok már más autót venni, mint automatát, ezen nincs is vita. Családi/közlekedésre (nem sportolásra :) ) használt autónál semmiféle előnyét nem látom a manuális váltónak.

Egyebek, macerák: mindenhol mondják, hogy hiányzik egy pohártartó az utastérből, ez tény. A gomberdővel semmiféle probléma nincs, pár nap után megszokod, és kész. Az más ügy, hogy a navigáció és a fedélzeti számítógép kezelése lehetne kicsit felhasználóbarátabb, ezalatt azt értem, hogy időnként túl sok gombnyomás szükséges egy-egy funkció eléréséhez. A navigáció maga egyébként teljesen jól működik, ahogy az elvárt. Amit legjobban utálok: a légkondit úgy lehet kikapcsolni, hogy nullára állítod a ventiláció erősségét. Ez egy VW-jellegű műszerfalon oké, mert egy nagyot tekersz balra, de itt nyomva kell tartani a gombot pár másodpercig, ami elég fura elképzelés a tervezők részéről. A xenon fény szuper. A 19-es felnik meg Budapesten kicsit kockázatosak, de idekint nincs velük gond, bár egy szett gumi több, mint ezer euró, ami kissé fájdalmas.
A turbója meghalt kétezer km után, a szervizben sűrű elnézéskérések közepette cserélték, ingyen (szerencsére nem hagyott ott sehol, a szervizeltetésig még több, mint ezer km-t meg kellett, hogy tegyek, nem volt különösebb gond azon kívül, hogy 140 fölé nem mentem vele). Más gondom idáig nem volt.
Ja, a Bluetooth jól működik a Nokia telefonommal, még a Skype hívásokat is simán fel lehet venni kormányról, kihangosítja, satöbbi, egyedül a hívó fél nevét nem írja ki, ha VOIP hívás jön.

Összességében egy nagyon szerethető autó. Egyrészt gyönyörű (ízlések és pofonok, de ez a felszereltségi szint olyan apróságokkal jár, amik kiemelkedően széppé teszik az autót, a 19" felnik, dupla kipufogó hátul, krómcsíkok, egyéb parasztvakítás, ami szerintem mind ízléses és szép), másrészt kényelmes, harmadrészt kicsit más filozófiát képvisel, mint a mostani trend. Az vegyen ilyet, aki nyugodtan és kényelemben szeretne nagyobb távokat megtenni, erre tökéletes gép. Városba túl széles, elég nagy a fordulóköre, meg egyébként is. A megbízhatóságtól meg félhet, aki akar, én biztosan nem fogok spórolni a karbantartáson, aztán reménykedem, hogy minden rendben lesz - a statisztikák szerint nem rosszabb ez a modell, mint akármelyik más.

Frissites:

35000 km utan minden tovabbra is 100%-osan mukodik az auton.

Hibalista

- A változó geometriás turbó megvétel után 2000 km-el egy pozícióban 'ragadt', 140-nél emelkedőn nem tudott többet.. Ingyen cserélte a márkaszerviz. - - A fenntartási költségekre 8-at adtam, de fogalmam sincs, milyen lesz valójában, egyelőre minden garanciában történik. - - - Ahogy fentebb is irtam, 35000 km utan minden oke, semmi hiba nem jott elo.

Ide hordtam szervizbe

Citroen márkaszervíz. Azon kívül, hogy senki nem beszél angolul a főfőfőnökön kívül, nem vészesek.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 67000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)