elsőre hibátlan :) 2,0 HDI Tourer
Szöveges ítélet
• Kívülről: Gyönyörű szép (szerintem) modern kombi forma.
Első gondolatom új autó választásánál fontos volt az ár,fenntartás és a fogyasztás. Felmerült sok szép kombi és sedan is. Utolsó körben bennmaradt a Honda Accord tourer, Toyota Camry hibrid és a Citroen.
Nyilván mint sok mindenben a pénz döntött, elképesztő kedvezményt kaptam erre az autóra (20ekm-el 4.5mFt) de így utólag sem értem a környezet tudatos gondolkodáson kívül miért vennék egy hibridet (2.4 benzin motor + elektro) ami fogyaszt 7-8 litert, nem megy jobban, nincs rá garancia (mível csak amerikai importból van) és még a hibaszázalék is nagyobb. Jó ez lehet nem túl korrekt a Citroennel szemben az eddigi közgondolkodás miatt (nem megbízható a Citroen elektronikailag főleg) szemben a Toyotával, de mégis csak egy kombinált meghajtás aksik, villany motor stb.)
• Fogyasztás: Városban: ésszel néha hergelve csak óvatos lábbal 6 litert kér (100km-re) kicsit klímázva gyorsulgatva sem megy 6.5 fölé.
Autópálya : mostanság 2hetente megyek vele Budapest-Békéscsaba- Budapest távot és rá kellett jönnöm a titokra. Elején 6.5l liter alá nem ment.130km/ó tempomattal. a városi 6-6.5l-es fogyasztás után gondoltam 5 literrel kinevetek minden benzines autót. Még megtehetem, ha kibírom (nám), hogy nem 130-140-el megyek, hanem mondjuk csak 100-al, tehát be kellett látnom, hogy drasztikusan emelkedik 100-tól a fogyasztás. (eltolhatták volna 140-160ig)
Az említett szakaszon autóúton 90km el majd pályán 110el kijön 5 liter alá éppen de mentem vele nem vicc 3.9litert is, de hozzá tartozik, hogy 80km/h-val történt meg 6.ban. (sok időm volt leérni, na meg kíváncsi voltam meddig csökken)
Átlagosan 110Km/h-nál 6l, 150 Km/h-nál 7,5-8l. Napi számlálóban 9999kmre 5.8 az átlagom.
• Belül:szép, korrekt, amely gondolatot a psa egyen kapcsolók, rádió, váltógomb
túljutása után ér el az ember. Előtte egy Seat Cordobát nyüstöltem, ami szintén már rendben volt de a napokban átültem egy focusba céges út miatt, és hát itt jön ki az igazi különbség, röviden ez egy jó szint amit a C5 képvisel, nyilván ha alacsonyabb színvonalról érkezik az ember hatalmas átütő siker (focushoz képest mindenképpen) de ha egy magasabbról már nem annyira lesz érdekes.
• Szerviz: Eddig semmi, vagyis mindkét tompított izzó kiégett 1 hónapon belül, és
a gyári visszahívás az enyémet is érintette. Amit mondtak: első szélvédő takaró elválhat csere, motornak egy kis frissítés, csomagtartó ajtó teleszkóp olaj csöpögés, ellenőrzés ekörül valami csere is talán, hátsó spoilernél valami vízszigetelése, nem vettem észre, hogy beázna, de így biztos jobb.
Hibalista
- csak a gyári visszahívás
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 Center
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | talán egy Accord tourer |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
