A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 1.6 e-HDI 105LE Berline - robotizált automata 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Hófehérke a sokat látott némber

Szöveges ítélet

Egy gyönyörű, gyöngyházmetál-fehér autóm van. Megnézik. Utána is fordulnak. A forma gyönyörű, verhetetlen. Az első lámpákba épített nappali fény, ami ezen már 'AUDI' jellegű ledcsík forma, nem különálló ledekből, hanem folyamatos elosztásban sokat dob a megjelenésén. Széles, lapos. Az első túlnyúlása valami istentelen sok.

A motor jó 1,6 e-HDI, erősnek nem is nagyon erős 105LE, de pont elég. Most 50 km/h óra környékén részterhelésen rángat, de ez lehet a váltó is, ez még javításra szorul. A robotizált manuális váltó fos, de rosszabbra számítottam, együtt lehet vele élni. Ha megtalulja az ember a rigolyáit, akkor kényelmesen lehet használni. Komoly emelkedőn pedig inkább ne parkoljunk vele, mert komoly kuplungszagot érezni annyit csúsztatgat. A váltáskor (sok tessztel ellentétben amit olvastam) érezhető rángatás minimális. A fogyasztása is jó. Egy nagyon hosszú (3000 km) és autópályát 1000 km-ben tartalmazó nyugis nyugat-európai körúton megvolt az 5 liter, amúgy 5,5, sok autópályával 6l / 100km.

Start-stop rendszerrel szerelt e-HDI, a start-stopnak nem zavaró a működése, bár télen szerintem túl hamar leállítja a motort, amikor még be sem melegedett. Emiatt még lassabban fűt.

A helykínálat elöl 180cm-ig kiváló, utána szerintem szűkös lehet, főleg szélesebb embereknek, az ülés kényelmes, mindenhogyan állítható. Hátul már - az autó méretéhez képest - nagyon kicsi a hely, ez fura volt. A középső könyöklő kicsit kemény, és előre hátra nem állítható.

A szellőzése elöl kiváló, a klíma bőven elég erős. Hátul - a b oszlopba épített légbeömlők ellenére - nincs semmi szellőzés, azt nagyon elméretezték.

A futómű egyszerűen remek, az autó legjobb pontja (pedig ez acélrugós, nem hidrós). Halk, pontos. Nincs is mit írni róla sokat, a súlyelosztás a kis motor miatt szintén jó, sodrós kanyarban sem tolja vadul az orrát, szépen hozzáfordul a feneke.

A felszereltség villanyos része magas, van fényre sötétedő tükör, meg első-hátsó parkradar (ez amúgy kell is, mivel akkor a túlnyúlás, hogy előremenetben olyan vele parkolni, mint egy csatahajóval kikötni) és tempomat, 20 gomb a kormányon, aminek fix a közepe... ..ezek remekül működnek és nagyon kényelmessé teszik a használatát. Van nagy egérmozi is, amin megy a navi és a rádió, szép a képe és ha megy akkor kitűnő és könnyen kezelhető, még fényben is látni. Az autó belső világítása remek, este nagyon szép belül.

A hifi közepesen szól, loudness nélküll kis beállítás után egy hangyányival jobban mint közepes. USB nincs benne, csak RC, ez hiányzik is..

Hibák: Az autó már pár ezer kilóméter után elkezdett zörögni. Ezzel a sírba visz, mivel amúgy csendes az utastér. 30e km után már több helyről is jöttek zörejek. Ezek azóta nem rosszabodtak, de nem is javultak.
A generátor feszítő repedt, de nem esett szét, gariban cserélték.
A navi (70e hufos (!)) frissítése után folyamatosan újraindult, csak két teljes napi szervíz után tudták összelőni a rádió-telefon-navi-stb. verziókat, amik hajlandóak voltak eggyütt menni.
A kormányról 40e km alatt lekopott a bőr, pedig nem vagyok egy kérges tenyerű kőműves. Ezt gariban cserélték.
A bal első futóműben dobolt a gömbcsukló, cserélték pénzért, de ez inkább az úthálózat számlájára írandó.

Az autó megérte az árát, szerethető. Ár érték arányban pedig verhetetlen. Ha tehetném akkor sima automatával venném, azzal biztosan jobb, de ezzel is elmegy. Ha nem zörögne, ezt minősíteném az eddigi legjobb autómnak, de így második helyre szorul egy 4x4 140le Octávia mögött.

Update 1
Az előző részek óta belekerült még 160.000 km, szóval most már 200e a futás. Az azóta eltelt időben volt két költségesebb javítás, az egyik egy kormánymű felújítás és részecskeszűrő kombó 400e HUF-ért, majd nem sokkal később a turbó egyik lapátkereke adta meg magát, de ezt is felújítással meg lehetett oldani 40e HUF-ból. Ezt leszámítva jön-megy, mindig első pöccre indul, teszi a dolgát, csak már minden nyekereg rajta, ami műanyag. Ami javítás volt rajta, azt is gyorsan és szakszerűen elvégezte a szerviz, amúgy sem hagyott ott sehol, egy hibaüzenettel tudata hogy haldoklik, de ment tovább. Ez nagyon jó pont.

A gumikkal nagyon kíméletesen bánik, eddig ez volt az az autó ami az éves 50e km-es futáss ellenére is kibírt 2 évet egy nyári szettel, a téli pedig még mindig az első amit vettem rá, franciára franciát elv alapján Micheline-t használok.

Az ajtóbehúzó nyekereg, az ülés is nyekereg, és ugyan nem egy kérges tenyerű favágó vagyok, mégis mindenhonnan lekopott a kályhaezüst festék, amihez heti 1x-nél gyakrabban ér hozzá az ember, legyen az gomb, vagy fogantyú, bizgentyű, vagy tekerő.

Hibalista

- Bal első gömbcsukló, navi-rádió, kormány bőrözése és festése lekopott, generátor feszítő görgő, klíma vezérlés, jobb első ajtóhatároló, diesel-részecskeszűrő, kormánymű, turbó

Ide hordtam szervizbe

Authentik Győr

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 202000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavi 4x4 2.0 PDTDI 140LE Következő autója? Passat
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)