A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 3.0 V6 Hdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csak egy citrom

Szöveges ítélet

2020-ban külföldről vásároltam és hónapokig vadásztam rá! Volvo V70, Ford Mondeo kombi és Citroën C5 Tourer maradt fent a rostán. A Mondeot gyorsan ejtettem, mert az erősebb diesel motorjaihoz elég gyenge váltót sikerült építeniük, valamint a 2.2-es PSA motor vezérlésébe is sikerült beletaknyolniuk (fogalmazzunk úgy, hogy kevésbé harmonikus a működése ) . A Volvo-t ismertem előzetesen, korábban vezettem ilyen autót egy ideig, de a fotelszerű ülésein kívül nem sok minden fogott meg benne, még a legendás D5 motor sem egy combos darab ebben a kasztniban. Így maradt a C5. Elsőre 2.0 (163 le) vagy 2.2-es (204 le) változatot szerettem volna, de 2020 szeptember-október-november időszakban a németországi árak eléggé a béka segge alatt voltak, így képbe került a 3.0 V6 hdi is.

A konkrét autóra egy hónapot alkudtam ( a kereskedő a hirdetés feladásakor elkövetett egy apró hibát, túl becsületes volt, leírta a tényeket, így rajtam kívül senki nem emelte fel a telefont ) és jelentős árengedményt tudtam bezsebelni. Telefonon megbeszéltük az árat, zsebemben egy tartalék autó opcióval ( C4 Grand Picasso ) irány Németország, 1200 km. Minden a hirdetésben szereplő dolog stimmelt, még 150 euro-t sikerült alkudni az előre egyeztetett árból, így gyakorlatilag ingyen volt a német ideiglenes rendszám. Az autót friss műszakival vettem át (új gyári tárcsa + betét elől, új stabpálcák hátul, friss olajcsere) . A honosítás után gyakorlatilag bele kellett ülni és használni . Az olajcsere intervallumot átállítottam 10000 km-re. A második olajcsere alkalmával megállapítottuk hogy a klímahűtő alsó lamellái eléggé a végüket járják, így az AUTODOC-ról gyári Nissens hűtőt rendeltem bele potom 38000,- forintért. Tavaly nyáron Mogyoród magasságában az M3-on vészüzemmódba kapcsolt és onnantól nem volt hajlandó turbós autóként tovább működni . Lábon hazajöttünk vele, majd egy kiolvasás és alapos bontogatás után kiderült hogy a lökhárító felőli turbó katalizátor felőli lapátkereke letörött a tengelyről. Gyors info, gyári új turbó 281000,- . Szereléssel, olajcserével, elfolyó és ráfolyó csövek tisztításával együtt 305000,- forintba állt meg a móka . Év végén javítás és igazítás nélkül vittem műszaki vizsgára. Idén márciusban a két első talpas gömbfej és az alattuk levő szilent került cserére (23000,- forint volt az alkatrész ), valamint a hosszbordás szett (gyári psa szett 48000,- forint) és a hátsó tárcsa+betét (zimermann szett 28000-ért).

Nagyon jó autó. Kapott egy optimalizálást, így még erősebb és okosan használva kevesebbet is fogyaszt . Városban simán elkéri 10 liter gázolajat (önsúly 1835 kg, 19”-es kerék + jómagam az akkori 150+ súlyommal), viszont nem kell spórolni a lovakkal. Országúton minden szabályt betartva 5,8-6,3 között elvan, hajtva 7-7,5 liter, rúgva 8 felett . Autópályán 170-ig 8 alatt kér, de sokszor 200 fölé tolva sem eszi meg a 10 litert.

Felszereltsége: üvegtető, bőr borítású műszerfal, alcantara tetőkárpit, 12 irányba állítható motoros első ülések ( vezetőé masszírozós) , hifi (mélysugárzó a csomagtartó jobb oldali borítása mögött), xenon, hydractive3 felfüggesztés, motoros csomagtérajtó, teljes bőr kárpitozás (perforált), összes tükör automatikusan sötétedős, 19” alufelni (nyári), 18”
alufelni (téli), kanyarfény, parkolóhely figyelő, sávtartó figyelmeztetés, parkolóradar elől-hátul, navi (2021-es BMW térképadatok + véda ).

Szeretem mert alapvetően egy megbízható, kényelmes, nagy utazóautó, ami mindenféle hivalkodástól mentes.

Hibalista

- Lökhárító felőli turbó (gyári új 281000,- ) - Talpas gömbfej (jobb-bal 12000,-/db ) - 2db első-alsó szilent (3000,-/db)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 164000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Renault Megane II volt mellette Következő autója? Grand Scenic III van mellette
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)