A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 2.0 HDI Ecxlusive Aut. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Áldozat a kényelem oltárán

Szöveges ítélet

148.000 km-rel vettem, akkoriban ezeket az autókat 10ezer euró körül kínálták, ezért viszont csak 5000-et kértek. Kipróbáltuk, egyben volt, de a fara jó 10 centivel magasabban állt, mint kellett volna és jégesőként kopogott a futóműve. De elhoztam, ennyiért úgy gondoltam, a hülyének is megéri, majd helyrerakatom.
Az első körben kicserélték a stabilizátor rudat és a magasságérzékelőt összekötő csuklós kart, egyúttal kicsit lejjebb tették a farát. A négy stabilizátor-összekötőből három szintén kukába került. A futómű azóta csendben van, de a far magasságát még kétszer állítottuk, most kb. jó (apropó: ha valaki tudna nekem gyári kerékközép-sárvédőperem távolságot mondani, azért hálás lennék, mert még a google se talál ilyen adatot). A helyreálló dőlésszög a futóműgeometriát is kiigazította, ami az egyenesfutásra is jótékony hatással volt. Persze kapott friss olajat a motorba, meg egy öblítést követően az automata váltóba is.
Így kezdtem el rendszeresen használni és beleszokni a kényelembe: a hihetetlenül jól működő kormányzáskövető xenon-fényszórókhoz, az alig hallható 163 lóerős dízelhez, a finoman váltó automatához, az elektromosan állítható, fűthető és derékmasszírozós vezetőüléshez, a motoros hátsóajtóhoz meg a levehető vonóhoroghoz - és persze a varázsszőnyeg-feelinghez, amiért a kocsit vettem.
Egyébként ezelőtt is C5-ösöm volt, de az az 1.6 HDi motorral szerelt C5 II-es volt még. Az az autó sokkal kevésbé finom, viszont sokkal sportosabb (vagy inkább agilisebb), pedig enyhén szólva nem úgy néz ki. Emez kicsit durvábban nyeli az úthibákat, de az a fő baja, hogy sokkal alulkormányzottabb. Hiába tehát a 163 lóerő, a C5 III Exclusive komótos vonulásra való, azon belül is főleg repedezésmentes aszfalton. Ha ezzel megbékéltünk, akkor viszont megvan az ideális utazóautó: 130-nál kb. 6 liter kell neki, országúton alig több, mint 5 l-t kér 100 km-re, menet közben alig van zaj, kellemes háttérzene mellett halkan lehet beszélgetni, tankolástól tankolásig akár 1000-1100 km-en át.
Aztán persze kiderült, miért volt olcsó a kocsi: az egyik gólyaláb tömítetlen volt, de még rosszabb volt, hogy az alsó motorburkolat tocsogott az olajban.
Ez utóbbi eltüntetése többmenetes küzdelem volt. Először a nagynyomású szivattyú tömítése, aztán a szivattyú, végül a főtengelyszimmering cseréje következett, de most végre száraz a blokk. Közben hátul is kellett egy hidraulikus elem csere, ugyanott egy kerékcsapágy is megadta magát. Még egy kellemetlen közjátékkal szórakoztatott a Citroen: egy séta után azzal fogadott a parkolóban, hogy a fara teljesen a padlón volt. Menni lehetett vele, egy szakszervizben egy óra alatt működőképessé is tették a berozsdált magasságérzékelőt, ami a fenékre ülést okozta. Aztán amikor megjött a pótalkatrész, egy kávézásnyi idő alatt kicserélték.
A szervizben nagyon rendesek voltak: a hidrós Citroent a szakik a márkaszervizben szinte babusgatják, és bátorítanak, hogy ne adjam el.
Mai eszemmel nem is gondolok erre, a terv az, hogy 300 ezer km-ig legalább használatban marad - egy ilyen felszereltségű autót nem lehet könnyen pótolni és a kocsi most jó, a nyáron (csak nyáron) hülyeségeket mérő és ezzel az automata klímát összezavaró külső hőmérőtől eltekintve.
A többit majd meglátjuk.

Hibalista

- Stabilizátor összekötők (a 4-ből 3) - Magasságszenzor karja hátul - Jobb első és bal hátsó hidraulikus elem - Nagynyomású üzemanyagszivattyú - Főtengelyszimmering - Hátsó ajtó működtetés - Magasságszenzor hátul - Bal hátsó kerékcsapágy - Külső hőmérő

Ide hordtam szervizbe

Marosi Zsolt

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2011
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C5 II Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)