A gall gyöngyszem!
Szöveges ítélet
2016 októberében jött el az idő hogy a szeretett 2001-es Renault Megane-t lecseréljük. Mindenképpen egy nagy, kényelmes családi kombiban gondolkodtunk. Bevallom, hogy tudtam hogy van C5 a világon, még tetszett is, de valahogy mindig a Mondeo, Passat, Vectra, stb klasszikusok voltak a látómezőben. A Megane után nem is foglalkoztam a 3 F baromsággal, de valahogy nem gondoltam a PSA útra rálépni. Szóval hosszas keresgélés után találtam egy nagy családi 2006-os Vectra kombit egy kereskedésben. A C5 meg mellette állt kettővel, persze drágábban is adták, így 4-500 ezer forinttal túl volt a tervezett pénzügyi kereten. Gondoltam megmutatom páromnak is a Vectra-t de azon kívül hogy nagy volt semmi egyéb szolgáltatást nem nyújtott. Ekkor ültünk be a C5 kombiba. Megnéztük, mentünk vele, teszteltük, és megvettük.
Szóval 2016 óta használjuk. Rögtön az elején voltak hibák amiket a pár próbakör után nem lehetett észre venni. Az első napokban, intenzívebb fékezéskor el kezdett ESP/ESR hibát dobálni. Szerencsére hamar meg lett a ludas. A féklámpa kapcsoló beadta a kulcsot. Csere, házilag és azóta semmi "problemo". Na de az első hosszabb út alatt előzésnél megtorpant és elment az ereje, letiltott a computer. Újra indítás után minden rendben volt. A szerelőm azzal kezdte hogy az amúgy is vásárlás után kötelező szerviz (vezérlés, olajcsere, szűrő cserék) mellett átnézte az üzemagyag rendszert. Gondoltuk az üzemanyag szűrő cseréje után rendbe jön a dolog, de csalódnunk kellett. Ekkor jött a következő lehetséges megoldás, mégpedig a nagynyomású szelep tisztítása ultrahangos technológiával. Az akció sikeres volt!
Közben mentek a hónapok a 10000-enkénti olaj és szűrő cserék. Majd tavaly nyáron jött a nagy hír, hogy könnyeznek az első gólyalábak. Én is el kezdtem könnyezni mikor megtudtam az árát a cserének. No megnyugtattak hogy még azért bír még egy pár tízezer kilométert, csak vigyázzak vele, mert ha eldurran valamelyik akkor tréler lesz a dologból. Egy erdélyi és két osztrák út után ki lettek cserélve a gömbök, gólyalábak, szerencsére a többi alkatrész rendben volt a futón. Szóval most rendben van.
A kocsiról egyébként annyit, hogy nagyon kényelmes, bár én a 195 centimmel le kell hogy húzzam a fejem beszállásnál. De ez a mozdulat már teljesen beidegződött. Bent már minden rendben van és még mögöttem is elfér egy átlagos magasságú ember. A raktér káprázatos! Babakocsi, etetőszék, 3 bőrönd és még az anyóstól kapott bontott csirke, lekvár, tojás, stb. is gond nélkül befér.
A kocsi nincs teletűzdelve extrákkal. Manuálisan állítható ülések, nincs navi, Bluetooth sincs, no ülésfűtés. Bevallom ezek nem is hiányoznak. CSak egy valami hiányzik nagyon! A POHÁRTARTÓ! Ami ugyan van de a könyöklőbe rejtve. Levágnám a kezét annak aki ezt így tervezte meg.
Végezetül: Szeretem-e? Megbántam-e? A válaszok: Igen és nem!
Update 2020.05: Közben 2019. márciusában a hidraulika szivattyú megadta magát. ezt cserélni kellett egy vagyonért. Termézsetesen a futómű kopó alkatrészei is jelentkeztek a cserére, szóval lengőkarok, szilentek, stb ki lettek cserélve.
Ja, és a hűtő ventilátor is megadta magát. Azt is cserélni kellett gyárira mert az utángyártottal nem tudott a BSI kommunikálni és állandóan ment ha kellett, ha nem.
Végezetül: Továbbra is szeretem? Még nem bántam meg? A válaszok: Igen, és még nem! Mert még nem hagyott ott sehol és 11 év után várhatóak voltak ezek a dolgok!
Update 2022.01.22: 2021 novemberben eladtam a kocsit. Nem volt túlzottan tervezett eladás, csak feltettem a hahu-ra mert jött egy családon belüli eladási szándék ami gyorsan el is ment. Én meg fent hagytam a hirdetést. Szóval el is vitték egy vasárnapi napon. A párom pityergett. Tehát ez az utolsó frissítés egyfajta összegzés is. Biztosan kijelenthetem hogy a C5 egy nagyon jó autó. Természetesen erre is kell költeni, mint minden más típusra. Én nem spóroltam rajta, így jó műszaki állapotban adtam el. Remélem jó gazdára talált!
Hibalista
- Féklámpa kapcsoló beadta a kulcsot - csere házilag - 7000 Ft - Nagynyomású szelep beragadás - ultrahangos tisztítás - 10000 Ft - Első gólyalábak és gömbök teljes cseréje - 161000 Ft anyag, 40000 Ft szerelés - Update 2020.05: - hidtraulika szivattyú meghalt - cakk pakk 400000 Ft az új. De egy darabig remélem nem kell vele foglalkozni. - Több kisebb bosszantó hiba: hátsó kábel átvezetésnél vezeték szakadás, Pót féklámpa csere mert szétrohadt az elektronikája. Ablakmosó cső törése - csere gumicsőre - Hűtő ventilátor cseréje! - Update: önindító csere - 40000 Ft; trapézgömbfej jobb első csere - 30000 Ft. Üzemanyag szűrőház fűtés zárlat - kb. 30000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Herczeg Zsolt autószerelő (korrekt szerelő, már vagy 8 éve hozzá viszem az autóimat és mindig korrekt munkát végez) Emellett neki is PSA-i vannak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 141000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane 1.6 Break | Következő autója? | Mercedes E-osztály |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |