A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2007)

C5 2.0 HDI 136LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A gall gyöngyszem!

Szöveges ítélet

2016 októberében jött el az idő hogy a szeretett 2001-es Renault Megane-t lecseréljük. Mindenképpen egy nagy, kényelmes családi kombiban gondolkodtunk. Bevallom, hogy tudtam hogy van C5 a világon, még tetszett is, de valahogy mindig a Mondeo, Passat, Vectra, stb klasszikusok voltak a látómezőben. A Megane után nem is foglalkoztam a 3 F baromsággal, de valahogy nem gondoltam a PSA útra rálépni. Szóval hosszas keresgélés után találtam egy nagy családi 2006-os Vectra kombit egy kereskedésben. A C5 meg mellette állt kettővel, persze drágábban is adták, így 4-500 ezer forinttal túl volt a tervezett pénzügyi kereten. Gondoltam megmutatom páromnak is a Vectra-t de azon kívül hogy nagy volt semmi egyéb szolgáltatást nem nyújtott. Ekkor ültünk be a C5 kombiba. Megnéztük, mentünk vele, teszteltük, és megvettük.
Szóval 2016 óta használjuk. Rögtön az elején voltak hibák amiket a pár próbakör után nem lehetett észre venni. Az első napokban, intenzívebb fékezéskor el kezdett ESP/ESR hibát dobálni. Szerencsére hamar meg lett a ludas. A féklámpa kapcsoló beadta a kulcsot. Csere, házilag és azóta semmi "problemo". Na de az első hosszabb út alatt előzésnél megtorpant és elment az ereje, letiltott a computer. Újra indítás után minden rendben volt. A szerelőm azzal kezdte hogy az amúgy is vásárlás után kötelező szerviz (vezérlés, olajcsere, szűrő cserék) mellett átnézte az üzemagyag rendszert. Gondoltuk az üzemanyag szűrő cseréje után rendbe jön a dolog, de csalódnunk kellett. Ekkor jött a következő lehetséges megoldás, mégpedig a nagynyomású szelep tisztítása ultrahangos technológiával. Az akció sikeres volt!
Közben mentek a hónapok a 10000-enkénti olaj és szűrő cserék. Majd tavaly nyáron jött a nagy hír, hogy könnyeznek az első gólyalábak. Én is el kezdtem könnyezni mikor megtudtam az árát a cserének. No megnyugtattak hogy még azért bír még egy pár tízezer kilométert, csak vigyázzak vele, mert ha eldurran valamelyik akkor tréler lesz a dologból. Egy erdélyi és két osztrák út után ki lettek cserélve a gömbök, gólyalábak, szerencsére a többi alkatrész rendben volt a futón. Szóval most rendben van.
A kocsiról egyébként annyit, hogy nagyon kényelmes, bár én a 195 centimmel le kell hogy húzzam a fejem beszállásnál. De ez a mozdulat már teljesen beidegződött. Bent már minden rendben van és még mögöttem is elfér egy átlagos magasságú ember. A raktér káprázatos! Babakocsi, etetőszék, 3 bőrönd és még az anyóstól kapott bontott csirke, lekvár, tojás, stb. is gond nélkül befér.
A kocsi nincs teletűzdelve extrákkal. Manuálisan állítható ülések, nincs navi, Bluetooth sincs, no ülésfűtés. Bevallom ezek nem is hiányoznak. CSak egy valami hiányzik nagyon! A POHÁRTARTÓ! Ami ugyan van de a könyöklőbe rejtve. Levágnám a kezét annak aki ezt így tervezte meg.
Végezetül: Szeretem-e? Megbántam-e? A válaszok: Igen és nem!

Update 2020.05: Közben 2019. márciusában a hidraulika szivattyú megadta magát. ezt cserélni kellett egy vagyonért. Termézsetesen a futómű kopó alkatrészei is jelentkeztek a cserére, szóval lengőkarok, szilentek, stb ki lettek cserélve.
Ja, és a hűtő ventilátor is megadta magát. Azt is cserélni kellett gyárira mert az utángyártottal nem tudott a BSI kommunikálni és állandóan ment ha kellett, ha nem.
Végezetül: Továbbra is szeretem? Még nem bántam meg? A válaszok: Igen, és még nem! Mert még nem hagyott ott sehol és 11 év után várhatóak voltak ezek a dolgok!

Hibalista

- Féklámpa kapcsoló beadta a kulcsot - csere házilag - 7000 Ft
- Nagynyomású szelep beragadás - ultrahangos tisztítás - 10000 Ft
- Első gólyalábak és gömbök teljes cseréje - 161000 Ft anyag, 40000 Ft szerelés
- Update 2020.05:
- hidtraulika szivattyú meghalt - cakk pakk 400000 Ft az új. De egy darabig remélem nem kell vele foglalkozni.
- Több kisebb bosszantó hiba: hátsó kábel átvezetésnél vezeték szakadás, Pót féklámpa csere mert szétrohadt az elektronikája. Ablakmosó cső törése - csere gumicsőre
- Hűtő ventilátor cseréje!

Ide hordtam szervizbe

Herczeg Zsolt autószerelő (korrekt szerelő, már vagy 8 éve hozzá viszem az autóimat és mindig korrekt munkát végez) Emellett neki is PSA-i vannak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 141000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane 1.6 Break Következő autója? C5 X7 2.0 RHH
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2007 (2007)

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)