Soha többet légrugó nélkülit
Szöveges ítélet
2007. július végén vettük át újonnan az ezüstszürke autót. Mindig is tetszett a hidropneumatikus rugózás. Gyerekként csodáltam a DS-eket amint a motor indítását követően elegánsan felemelkedtek. Később kipróbáltam több BX-et és remeknek tartottam a rugózási komfortjukat. Már a Xantia HDI-t is meg akartam venni, de a C5 is nagyon bejött, aztán vezettem egy 1,6 Hdi 306-os Peugeot egy hosszabb németországi szakaszon, és nagyon meggyőző volt a motor. Négy felnőttel, és fullra rakva csomagokkal (bő 400 kg teher) olykor beleszaladt a 180-ba. Amikor kijött a C5 II-es verziója csodálkoztam, hogy ezt a nagy testet hogy viszi el ez a kis motor, és utána néztem. Üresen csak 100 kg-mal több, mint a Peugeot 306. Amikor vettem alapból volt 2 millió Ft árengedmény, és a kereskedő gyakorlatilag ingyen adta a metál fényt is. Akkoriban még csak megközelítően sem volt ilyen jó ajánlat a piacon, a Peugeot 405-ösöm pedig már túl volt élete delén, hát belevágtunk. Nagyon jó döntés volt. Mentem vele eddig 145000 km-t. Átlagfogyasztása hihetetlenül jó (5,5-5,8 l/100 km vegyes használatban teljesen telepakolva). Kényelem a hatodik hatványon. Csend, és békés, de nem kontrolálatlan ringatózás vele az utazás. Az én autóm a metálfényt nem számítva a legpuritánabb verzió, de minden extra megvan, ami fontos, és semmi felesleges népbutító kütyü, mint többzónás légkondi, automatikus reflektor stb. Talán csak a tempomat hiányzik belőle néha. Én megbízhatónak tartom, bár igyekszem, ahogy lehet óvni az autót. Csak egyszer küldtem el a végéig (kis csalódás, mert 198 km/h-nál nem ment tovább ), minden szervizelőírást betartok, és csak a gyári Total Quartz 9000-es olajjal töltetem fel. A garanciális időszakban kétszer is bejelzett, hogy gond van a motorral. Kiküldték a komputeres hibaüzenetet Párizsba. Ők előírták először befecskendező fúvókák cseréjét garanciában, majd mivel ez sem használt, még egyszer ellenőrizték az adatokat, és rájöttek, hogy az üzemanyagszűrő a hibás. Lecserélték azt is, na, erre el is múlt a probléma. Nagyon szereti fogyasztani a fényszóró izzókat. Nekem az jött be, hogy átálltam a nagyobb cégek választékában megtalálható „Long life” izzókra. Fékbetétet csak 90000 km után kellett cserélnem, a kuplung köszöni, jól van, az aksi eredeti, mint ahogy még az ablaktörlő lapátok is.
A részecske szűrőt gyári előírás szerint 140000 km-nél cserélni kellene, de utána néztem a neten, és vannak műhelyek, ahol kitisztítják. Én egy olyanhoz mentem, amelyik ki is szereli. Felhívtam őket azt mondták, hogy bemérik a telítettségét, és ha szükséges kitisztítják úgy 20000 Ft-ért. A mérés azt igazolta, amit gondoltam, hogy még tisztítani sem szükséges, mert a telítettsége csak 15%-os. A szerelő azonban észrevette, hogy a turbó szívó oldalánál lévő sárga tömítés szétszakadt. A turbó, valószínűleg a beszippantott darabjai miatt megsérült, elkezdett kicsit erősebben sivítani. Nagyon dögösen szólt, de azért megnézte, és nem nyugtatott meg. Azt mondta, az biztos, hogy a turbó sérült, és teljességgel bizonytalan hogy 100 vagy 100000 km-t megy még el, de ha szétesik, akkor a motorba kerülő nagynyomású olajtól az akár ki is könyökölhet. Azonnal a felújítás mellett döntöttem. Jó döntés volt, mert a szétszerelés során a sérült tengely el is tört. Bele került 160000 Ft-omba, de most megint tökéletes. 140000 km után ez volt az első komolyabb probléma, és egyben a legnagyobb költségem is az autóra. Meg voltam elégedve a gyári szervizzel is (Citroen Pásztor) de amióta a garancia miatt nem szükséges, egy kis maszek műhelybe járok vele. Nyilván jóval olcsóbb, és teljesen megfelel.
Nekünk teljesen bejött. Lehet vele nyugodtan kényelmesen cirkálni, de ha megnyomod a pedált tud igen serény is lenni. Egyáltalán nem érezni a motort kevésnek. És mindig jóleső érzés tölt el „benzines” barátaim döbbent arcát látni, amikor ők már beállnak a benzinkúthoz de az én autóm kijelzőjén látszik, hogy még 500 km-t gond nélkül továbbmegy.
2014 aug. Az autó immár 261000 km-t futott. Az előírások szerinti 240000 km-nél le lett cserélve a vezérműszíj, valamint a hozzá tartozó vízpumpa stb. Ekkor kitisztították a FAP szűrőjét. Egyszer fel kellett tölteni a légkondiját gázzal. 6 éves korában kapott egy új akumlátort. az új különösen tartós "Long Life" fényszóróizzókkal sokkal ritkábban van gond, mint az elején. Az autónak más szervíze nem volt. KUPLUNG EREDETI! FÉKTÁRCSÁK EREDETIEK! HIDRAULIKUS FUTŐMŰVEL, MOTORRAL, FÉNYZÉSSEL SEMMI GOND.
Semmi jele, de ha holnap műszakilag teljesen összeomlana is már megérte az árát.
2015 augusztus 297000 km-nél tartok. 270000km-nél első féktárcsa, az összes fékbetét, és az első lengőkar hátsó szilen blokkjának cseréje. 295000 km-nél hagyott ott először. Egyszerűen megállt. Komputerre tették. és kiderült, hogy a főtengely elektromos jeladó meghalt. Csere. Azért megkönnyebbültem. Mindenestül nem volt több 25000,- Ft-nál. Rosszabbra számítottam. Nyár előtt fel kellett tölteni a légkondit. A motor, a kuplung (a kettős tömegű lendkerék is!!!), a váltó, a fényezés eredeti, és hibátlan.
2016 február: 314000 km Már láttam az autó alatt néhány csepp olajat, és a motor is mocskos volt, így aztán nem lepett meg, hogy a szokásos olajcserénél kiderült, a szelepfedél tömítés megadta magát. Ha már úgy is belenyúltak a motorba, kértem hogy takarítsák azt ki alaposan mindenféle koromtól, olajsártól stb. Azt hiszem 300000 km-en túl ez már ráfér egy Diesel motorra. Az első helyzetjelző izzókat továbbra is eszi, arra gondoltam ledes izzókra cserélem azokat. A csomagtér ajtó gázrugója így télen már gyenge, de ne veszélyes, mert csak úgy 3000,-/db. Ha időm lesz kicseréltetem. Egyébként minden változatlan.
Hibalista
- gázolajszűrő, fényszóró izzók, első helyzetjelző izzók, turbófeltöltő, lengőkar szilent blokkok, főtengely jeladó, féktárcsák, szelepfedél-, és porlasztócsúcs tömítés
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 314000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Peugeot 405 Srdt | Következő autója? | Citroen DS5, ha légrugós lenne |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
