A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2004-2007)

C5 1.6 HDi Tendance 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mon Amour

Szöveges ítélet

Egy éve már agyaltam a cserén. 4-5 millió közöttit kerestem, az alábbi kritériumokkal: 1.) BIZTONSÁG (sok légzsák, ABS, ESP, ASR, és 5*-os törésteszt) 2.) KÉNYELEM (nagy hely, kevés zaj, és főleg kiváló rugózás) 3.) Design (elegancia nagy feltűnés nélkül) egyedi formával. 4.) Takarékos
No ezek főleg a franciákra igazak! Mégis elbizonytalanodtam! Annyi rosszat olvastam, hogy majdnem megettem a maszlagot, holott volt már 5 francia autóm, s mentem már japánnal, némettel, amerikaival, olasszal, mindennel... Párizsban az autószalonon néztem alaposan körül. Majdnem KIA Cee´d-et vettem. Azt mondtam: "Ha erre mernek 5+2 év garit adni, akkor ez rossz nem lehet." Igen ám, de Dieselben akartam venni továbbra is... és a KIA nem olcsó, igaz jól felszerelt. A C4 nagyon tetszik, de hátra felnőttet hosszútávra nem szívesen ültetnék be (a Kia-val majd´ azonos az ára és a felszereltsége). Majdnem megrendeltem a Cee´d-et amikor Keszthelyen felhívták a kifutó C5-re a figyelmem. Igaz, régies típusúak a műanyagok benne, alul kemények, erezettek. De a futómű továbbra is tetszett. Megnéztem a kritériumaimat és azt mondtam: NO EZ ÁRBAN IS BIZTONSÁGBAN is, szóval mindenben megfelel! Sokat gondolkodtam rajta, de az EURONCAP 5* (a bábuk mindenütt zöldek kivéve a vezető jobb alsó lábszára és az oldalütközésnél a váll) a maga 36 (!!) pontjával meggyőzöt. A rugózása az valami különleges. Olyan, mintha az ember hajót vezetne. Néha kicsit hintázik. Rossz útfelületen a gumizaj mélyebb frekvenciájából lehet tudni, hogy itt rossz volt az út. Venni fogok hozzá 5 évre 150.000 km-re garanciát a második év végén, és gondtalanul autózom. Nagyon tetszik, hogy magasan (egyterűsen) lehet benne ülni. A kormány széles határok közt állítható. Imádom magasról szemlélni a forgalmat. Nehéz egy Cee´d-del összevetni vagy egy középkategóriás családi autóval de MOST árban ez OTT VAN! A Cee´d pl: kemény volt. Kemény ülés, kőkemény rugózás. A lányom egyszer ült mögöttem és azt mondta: ebben is hányna... Ráadásul a C5-ben még azt a fajta, B-oszlop felől jövő gumihangot sem lehet hallani, amit a Cee´dben igen. A kárpitja vastag bársony anyag. Jó érzés volt símogatni ezt az alapváltozatút is... nem szánok rá több pénzt. Élvezem a láthatatlan tulajdonságait: Finom rugózás és kiváló biztonság.
A vásárlás előtt a szervíz árakat is megérdeklődtem! Hát meglepődtem. Volt, aki azt mondta, leeszi a gatyámat rólam majd. Nos a szervíze olcsóbb a KIA-énál (!) és a FAP-ot csak 120ezer Kilométernél kell folyadékkal feltölteni, vezérműszíj csere csak 240ezernél van. kb. 80ezernél kell majd fékbetétet cserélni (átlagos fékhasználatnál). 3 hónapja van a fenekem alatt, és már közel 8000 km van benne. Ezért kell a Diesel. :) A fedélzeti számítógépet az elején lenulláztam, majd mentem vele 3.500 Km-t és megnéztem mi az átlag bejáratósan... Nos 5.7 liter/100 volt, ami szerintem nagyon jó érték. Igaz, 130 km/h-nál többel nem mertem vele menni. Aztán egy dupla pesti út alatt (800 km 2Xoda-vissza) gondoltam lenullázom, megnézem mit fogyaszt tempós haladásnál. 120-140-nel mentem, volt benne ugye 4 egész Pestet átszelő városi is, így 5.5 l/100-at mutat. Nos a fedkomp pontos, mert mindig üres tank+ fullra tankolással mértem. Tényleg nem csal. 1100 Km-t egy tankkal simán ki lehet autózni (ekkor marad még kb 5-6 liter a tankban ugye...) 65 liter elég 1200-ra :) Teljesen jó! Rugózása lányomnak is nagyon tetszik. Egyszer mondta a hátsó ülésen, hogy hányingere van, pedig mentünk már a kacskaringós zalai, rossz utakon is. Igaz, akkor sok gyorsítás/fékezéssel. A csomagtartó nekem túl nagy, a kacataim ide-oda vágódnak a kanyarokban. :) Semmilyen elektromos zűrrel nem találkoztam idáig. Az autópályán 180-nal egyszer kihúzattam. Vitte minden gond nélkül, igaz, ekkor a motorzaj már felerősödik. De itthon úgysem lehet ennyivel száguldani... meg minek... Az a fél óra nem oszt, nem szoroz... az akkori pillanatnyi fogyasztása 8,4 liter/100. Tartósan ennyivel úgysem megyek soha. Vészfékezni nem vészfékeztem vele. Nekem egy picit szokatlan volt eleinte, hogy a fékpedál viszonylag nagy úton jár. De legalább finoman is lehet adagolni. Nem harapós, s ez tetszik. Tetszik, hogy a Saxo-hoz képest a motorfék-hatás olyan, mintha nem is létezne! Nem lassul számottevően, ha elveszem a gázt.
Irdatlan éles, hajtűkanyarban 40-es táblánál 80-ról satufékkel a nagyon rossz, kamionoktól hullámos úton bizony elpattogott az útról. Bár az ESP lámpát még egyszer sem láttam felvillanni... Igaz, azon az úton amúgy sem lehet gyorsan menni és az áthatolhatatlan köd miatt mértem el egy-két kanyart hajnalban. Ami kevésbbé tetszik: A rádiós-CD kormánytávirányítója nagyon érzéketlen. Egész erősen kell a gombjait nyomkodni. A refi kapcsoló nem kattanik, hanem gumírozott, finom érzést adva kapcsol, ami miatt villantgatás helyett sajnos reflektort kapcsoltam már. A BSI reakcióideje javult, mert a régebbi típuson a refi le/felkapcsolása kis késéssel működött. Itt ezt nem érzem. A CD nagyon szépen szól! Többen dícsérték, hogy alap-CD létére egész jó hangzású. Tényleg lehet benne élvezni a zenét!

Az első 20ezer kilométer megvan:) Eddig teljesen gondmentesen. Vészvékezni vészfékeztem azóta. Jól lassul, irányítható. Nincs vele gond. Az ESP-t is használtam sajnos egyszer, Pápa felé tartva vizes úton fehér aszfalton egy igen éles kanyarban megcsúszott a fara. Az ESP nagyon szépen megfogta. Nem kellett ellenkormányoznom. Ma a hóban a kipörgésgátló is dolgozott egy picit.

Jelenlegi fogyasztásom átlag 5 liter százra. Most 120-nál gyorsabban a vizes/havas/jeges utak miatt nem mentem.

A mogyoróbarna szín nem annyira koszálló mint gondoltam. Az AERO-Blade ablaktörlőm bal lapátja felfele törölve sávot hagy ki, lefelé menet lehúzza a kihagyott sávot is. Meglehet csereérett...

44ezer: az említett motor-software módosításon kívül semmi! ESP-t a télen használni kellett sajnos egy kanyarban. valóban életet ment. Aki azt mondja: ez felesleges dolog, az hülye. Egy olyan kanyarban fogta meg az autót, ahol ha nincs ESP a bozótosban kötök ki oldalazva! Legyalult fehér aszfalt, fagypont körüli időjárás, vizes (jeges?) út...

Hibalista

- Meglett a 44.000 Km! Elég gyorsan. EDDIG SEMMI SEM ROMLOTT EL! Egyetlen egy apróság: alacsonyabb sebességnél a FAP(részecskeszűrő) tisztításásba kezd a rendszer, ami fogyasztásnövekedéssel jár 1,5 liter/100-as pillanatnyi fogyasztástöbblet. Visszahívással a motort átprogramozták... kb 10 perces művelet volt!

Ide hordtam szervizbe

Citroen RIGÓ Keszthely OLCSÓ ÉS 1980 óta (!) Citroeneznek! Anno osztrák kapcsolataik révén szervízeltek. Ügyesek, nagy a szakértelem és nem húznak le senkit!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 2 Xsara, 1 Saxo Következő autója? a legújabb C5 NAGYON SZÉÉÉÉÉÉP
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2004 (2001 - 2007)

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)