Jelenleg nincs észszer?bb, szerethet?bb autó
Szöveges ítélet
Nos, a Citroen tudvalev?leg francia autó. És mint olyan, van egy-két vicces hibája, többek között az, hogy egy kicsit "törni a ném franc?zis" nyelveket. Ez sokszor mulatságos helyzeteket szül, de alapvet?en nem zavaró.
Francia mivoltából adódóan az elektronika is bolondozik néha, de a kezdeti egy-két hibaüzeneten kívül semmi lényeges problémája nem volt a kocsinak.
A fentebb említett mágnesszelep problémát pedig pár perc alatt orvosolni lehetett így nem okozott különösebb gondot
Klasszisokkal jobb, mint a C5-1! Aki már ült korábbi Citroen modellekben az tudja, hogy a váltóik nem tartoztak az élvonalba. Ezzel az új modellel ez megoldódni látszik, hiszen sokkal precízebb és könnyebben kapcsolható, mint el?djéé.
Sokat javítottak az úttartáson is. Ez alatt értem a stabilitását illetve a kocsi súlypontjának megváltozását. Míg az el?d (közvetlen el?dnek a 2.2 HDi tekinthet?, hiszen az volt a 2 diesel közül az er?sebbik és a mostani 2 közül a 2.0HDi az ilyen) rettenetesen orrnehézre, ebb?l kifolyólag "ingatagra" sikeredett (nem szeretném ismételni önmagam, így ha valakit érdekelne a 2,2HDi leírása keresse az el?dmodellnél). Az újban a motor hátrább került és könnyebb is lett, de a nagyobb kerekek, jobb fékek és a jobban beállított futóm? is sokat segített.
Az utazási élményhez sokat hozzátesz a duplafalú üvegezés, ami teljesen kizárja a zajokat, és teljesen felismerhetetlenné teszi a diesel aggregátot, még hozzáért?bb fülek számára is.
A motorer?re sem lehet panasz. Rendeltetésszer? használatba beleférnek a hosszú autópályázások és a hegyi utakon való gyorsítások is. Diesel létére rendkívül gyorsan reagál, és jól pörög. Akinek a 136LE és 320Nm kevésnek bizonyulna, az nyugodtan vegyen bele P-Box-ot. Azzal rögvest 163LE és 384Nm-t kap a kocsijába, és abban biztos vagyok, hogy ez utóbbi értékpár mindenki számára sokatmondó. F?leg ha tudjuk, hogy még külön garanciát is kapunk a tuningcégt?l 3 hosszú évre (mind a váltóra, motorra és a hajtásláncra), emellett pedig a gyári garancia sem vész kárba.
Ennyi kell a nyugodt autókázáshoz.
Hibalista
- Turbó mágnesszelepének elektromos szabályzója:o)
Ide hordtam szervizbe
AGRIA MOBIL KFT
Szava nem lehet senkinek, kitesznek magukért!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C5-1 illetve Xara Picasso | Következő autója? | C6? újabb C5? ki tudja |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
