Jámbor gyilkos bálna.
Szöveges ítélet
Újonnan vettem az autót, nem is volt vele semmi probléma egészen a 35ezredik kilométerig, amikor is reptérre menet megadta magát az üzemanyag adagoló. Elszállt az erő az autóból, nem állt meg, csak 60-80 al tudtam döcögni az úton. Szerencsére időben voltunk, utasomat feltettem egy buszra, és elérte a gépet.
Visszavittem az egri szervizbe az autót ahol vettem, itt egy hét volt mire kiderítették mi a baja, és megcsinálták. (70e)
A következő váratlan probléma a klímával volt. Ez kb 100.000 kilométernél jött elé, eltört benne valami lapát, és egyszerre fújta a hideg/meleg levegőt. Ennek javíttatása csak a komplett klímatest cseréjével volt megoldható, köszönöm, kb 160e.
Egyéb komoly probléma nem volt vele, csak kötelező szervizekre hordtam mindig szakszervízbe ebből adódóan vagyonokat hagytam ott egy egy ilyen alkalommal (100-120e-400e(FAP,vízpumpa,vezérszíj) ).
A problémái ellenére meg vagyok elégedve, nem hagyott ott sehol, vagy amikor ott is hagyott, lassan, de hazavitt :)
Kényelmes, méretéből adódóan tekintélyt parancsoló, és kellően dinamikus a kis motor ellenére.
Fogyasztása 6-7 liter,de ez a vezetési stílustól függően kevesebb is lehet.
Az úthibákat a hydractive3 felfüggesztésnek köszönhetően minden más autónál szebben kezeli, észre sem lehet venni, ha vasúti kereszteződésen haladok át.
Szépen gyorsul, sok hely van a csomagtartóban. Vittem már benne mosógépet, tűzhelyet, ágyat is :)
Ha szervizre kerül sor, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni (ez az én hibám mert csak márkaszervizbe hordom persze), de meghálálja.
A gyári hangrendszer nagyon szépen szól, többször megkérdezték már hogy lecseréltem-e valami komolyabb cuccra, de nem, az alap is tökéletes.
Hibalista
- 35.000 km Üzemanyag adagoló- 70.000 Huf - 45.000 km CD lejátszója elromlott, nem javíttattam meg, nem használtam sokat. - 80.000 km Turbócső csere- 50.000 Huf - 90.000 km Olajteknő tömítés csere- mivel ki kell venni hozzá az egész motort, ezért horribilis összeg egy csekély értékű alkatrész miatt (kb 150.000 Huf) - 100.000 km Klíma- 160.000 Huf - 140.000 km kötelező szerviz alkalmával FAP szűrő,vezérszíj,vízpumpa, stabilizátor rudak cseréje: 400.000 Huf - 145.000 km fékbetét, féknyereg, féktárcsa csere 260.000 Huf - - - Eszi a helyzetjelző izzókat. 0,5-1 évente cserélni kell. (ehhez szervizbe kell vinni, mert nem lehet hozzáférni) - - Motor alját védő lemez leszakadt az autópályán 140 nél. húztam magam után, megálltam visszaragasztottam, majd a szervizben ezt is cserélték. (kb 20.000) - - Hátsó ablakot körbevevő gumi tömítés kezd szétmenni, csak az ablakkal együtt cserélhető, melynek cseréje kb 150.000 Huf lenne.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Eger, ez már nem üzemel azótaItt vettem, üzemanyag adagoló hibájakor egy hétig volt náluk az autó mire kiderítették hogy mi a baja.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Citroen DebrecenMárkaszervíz, tehát drágán dolgoznak. Értenek hozzá az tény, de előfordult már hogy hanyag módon végezték el a munkát.(egy nagyszervíz alkalmával külön egyeztettem velük, hogy ellenőrizzék a fényszórókat, mert tudtam hogy az egyik helyzetjelző ki van égve, amikor elkés zült az autó észrevettem hogy az izzó ugyanúgy ki van égve mint eddig, ezt szóvá is tettem. Magyarázat: rosszul esett rá a fény amikor vizsgálták,, na kössz. Ennek ellenére szerencséjükre ezt már ingyen cserélték. )
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 148000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ford Focus | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
