Fekete bálna - kis szívvel és étvággyal
Szöveges ítélet
Belgiumból behozott, ismerős kereskedőtől vásárolt autóról írok. Minden létező ( nem csak magyar ) fórumot elolvasva lassan elpárolgott a francia autóktól való félelmem és ennél a leginkább dicsért, 1.6-os HDI-nél kötöttem ki, a legnagyobb testben. Fura párosításnak tűnhet, de az én preferenciáimhoz tökéletesen illik: kényelmes utazás, nagy puttony, biztonság és elsősorban KIS FOGYASZTÁS - ELFOGADHATÓ MENETTULAJDONSÁGOKKAL.
A többek által megénekelt, a HYDRACTIVE rugózás altal keltett billegés az első napokban nálam is bezavart, de elég hamar megszoktam, ma már csak azt érzem, hogy suhanok, suhanok, suhanok...de tényleg fura volt.
Nekem kicsit hangosnak tűnik a motor és a kaszni is, legalábbis a méreteihez és a luxusához képest, de mivel tényleg minimál fogyasztásra vettem, az alacsony utazósebességem miatt nem zavar igazán.
18000 km-t mentünk vele november eleje óta, 5,1L az átlagfogyasztásunk ( nálam 4,6-4,7 körül, a nejem meg hajtja, mint állat...:))
Hangsúlyozom, hogy 90-100 km/h az utazó sebesség, amivel járunk napi 100-120 km-t munkába, és vidéki városban élünk, ergo: nincs dugó, lámpától-lámpáig utcai harc..:)
Az autót a belga tulajdonosa még elvitte a 120.000-es nagyszervízre, pecsét, számlák igazolják a munkákat. Én megvétele után azonnal elvittem szakszervízbe, mindent a legnagyobb rendben találtak. Olaj és szűrők cseréje óta szerelő csak a következő cserekor 160.000-nél látta. Következő 180.000-nél lesz, akkor vezérműszíj, vízpumpa cserélődik a szükséges egyebekkel együtt. Onnan terv szerint 15-20.000-ként ismételjük az olaj és a szűrők cseréjét. Szeretnék bele tempomatot, de a szaki azt mondja, ebbe a verzióba nem lehet, majd utánanézek még. Ha bejön a meleg, a klíma használata gondolom, dob majd a fogyasztáson, de belekalkuláltuk:)
Frissítés - 2012.08.28.
Az autóba a vásárlása óta 92.000 km-t hajtottunk bele, tehát most már lehet és van is reális képem. "Citrom"-unk továbbra is tökéletesen működik, a korábban leírt apró (néha tényleg bosszantó) elektromos dolgokon kívül csak örömünk van benne. PERVERZ módon spórolok vele, a megtett táv 99%-át max. 90-es tempóval, 3,2-3,6 L/100km-es fogyasztással teszem meg, szinte lételememmé vált az andalgás..:)) Évtizeden, vagy kettőn át mindig ezerrel mentem, most halálosan élvezem, hogy tudom merre járok, és nyugisan érkezem mindenhová. Tavaly a legnagyobb hőségben meghalt a hűtőventilátor, de ismerős szaki felújította, azóta OK. Rettenetes bűnt követtem el szeretett gépem ellen, több, mint 45000 km-t tettem meg vele olajcsere, légszűrőcsere nélkül....eddig nem mutatja magát hiba miatta, de biztosan megfizetem egyszer az árát..:(( A maximális periódust, 240.000km-t adtam a vezérműszíjnak is, az utolsó hetekben már szinte be se mertem indítani, annyira féltem a szakadásától...megúsztam. Most új vezérlés (szíj, görgők, vízpumpa), légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő beépítve, a masina is, én is fellélegeztünk..:) Megígértem neki, magamnak, hogy max. 10000 km után friss olaj és légszűrő jön ezentúl, ha kajára nem jut is...:) Lassan fel kell töltenem a FAP adalékot, jelzi a komputer, hogy alacsony a szintje.
Mindezek mellett, minden megtett km-t élvezek benne, vele, tökéletesen passzol az igényeimhez. Most jöttünk haza majd' 4000 km-es görögországi nyaralásból, a tervezett 5 literes fogyasztást alulról súroltuk, pedig odaúton hosszú várakozások voltak 3 határon, vissza meg kicsit jobban siettünk, és persze a klíma is robotolt egyfolytában. Család 4 tagjával az utastérben, tengerparti nyaralás minden kellékével tökig rakodva a puttony - a kis 1.6-os HDI úgy vitte az egészet hegyen-völgyön, hogy nem győztem gyönyörömben sóhajtozni...:)) KELL TEMPOMAT BELE, az nagyon hiányzik..:(
Jó vétel volt, na! Remélem, a következő update is ilyen hangulatú lehet majd!
Hibalista
- - A jobb első helyzetjelző izzója többször meghalt, valami kontakthiba lehet, még nem derült ki a pontos ok. - UPDATE_2012.08.28.: - - hátsó ablakmosó motor cserélve lett - fillérekért - - többszöri, idegesítő izzócsere ( felváltva a két oldalon, a jobb oldali csere mega-szívás, gyűlölöm!:( - - hűtőventilátor megállt - felújításra került - -
Ide hordtam szervizbe
Megvétele után a szolnoki Qualité Kft. szervízébe hordtam, márkatárs tanácsára, maximális megelégedettséggel. Korrekt árak ( szinte hihetetlen, ugye? ), nagyon komoly ügyfélkezelés és egy igazi, régi vágású szaki: Tóni bácsi:)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
UPDATE:Mivel új szakszervíz lett Szolnokon, és Tóni bá' is átment oda, viszont az árak elszálltak, a régi komákhoz visszatértem: Borka Művek, Budapest:)VIP kiszolgálás, baráti árak!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 92000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Vectra 1.9 Tdi Kombi | Következő autója? | C8 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
