Elegáns és pihentető - kellemes csalódás
Szöveges ítélet
3 hónapja vásároltam, ez már a C5 II, szerintem fényévekkel szebb és talán jobb is, mint a 2004 közepéig gyártott elődje. Több dízel autó után egy benzinesre vágytam és, hogy a hab se maradjon le a tortáról, igyekeztem egy automatát keresni a legnagyobb benzinmotorhoz.
Az előző, első tulaj nem használta sokat és vélhetően vigyázott is rá, ám a biztonság kedvééért vásároltam hozzá egy év garanciát. Az átvételkor elvégezték a 60e km-es szervizt, következő alkalommal 90e km-nél kell jelentkeznem.
Nos, az autó eddig lenyűgözött, kellemes csalódás. Kifejezetten sportos menetteljesítményekkel bír, ám kanyarban érzésem szerint alulkormányzott és kevésbé fekszik, mint nejem Mazda 6 kombija. A halk siklás azonban kárpótol. Magam is meglepődöm, mennyi kütyü van az autóban, még néhány hét után is találtam újdonságot. Kérdés persze, hogy a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, a kanyarfény stb. mennyire lesz gyakori hibaforrás később.
Az autó fogyasztása elfogadható, a városban legalább 3-4 literrel többet fogyaszt. Ha tartósan és túlnyomórészt országúton használom, 10 liter alá szorítható. Emellett hihetetlen erőtartalékkal rendelkezik, csendes, de ha odalépek, tudatja, hogy egy V6-os dolgozik a motorháztető alatt.
Az C5 3 literes benzinessel újonnan meglehetősen drága (9 mó. felett), de így 3-4 évesen már elfogadható, sőt ár-érték arányát tekintve kedvező.
A bőrkormányom enyhe kopást vettem észre, a csomagtartó borítása pedig nem elsőrangú kárpit. Az ülések és az ajtók bőrborítása viszont jó minőségű, nem töredezett, vagy kopott.
A gyári navigációs rendszer még kelet-közép-európai kiegészítő lemezzel és kis tudású, csak Magyarország nagyobb településeinek jelentősebb utcáit ismeri, így itthon szinte használhatatlan, Hegyeshalomtól nyugatra viszont elfogadhatóan működik. A központi menürendszer eléggé összetett, de megtanulható.
A csomagtartófedelet nehéz emelni, nagy és vaskos darab, alatta azonban hatalmas a hely. Az ülések döntése egyszerű, így egy felnőtt kerékpár is elfér hosszában.
A hátsó lábhely ebben a kategóriában legfeljebb átlagos, ismét a Mazda 6-ra utalok, az tágasabb hátul. Az első ülés viszont kényelmes, a kartámasz jó és télen pazar az ülésfűtés, ami elég gyors és hatékony.
Egyelőre ennyi, bízom benne, hogy a későbbi update-eknél sem kell leszólnom ezt a járművet.
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Wendom
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Seat Toledo / Citroen Jumpy | Következő autója? | Naponta változik az elképzelés |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
