A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2004-2007)

C5 1.6 HDi SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bon voyage

Szöveges ítélet

Tízévesen, 86k-val az órájában egy török szerelőtől vettem, 4500 EUR-ért. Igazából semmi baja nem volt az autónak, azért is vettem meg, meg mert láttam, hogy a Ramazan (így hívták a törököt) várandós felesége használta és úgy okoskodtam, hogy csak nem ülteti egy szerelő egy romhalmazba egyszerre két családtagját.
Nem kellett csalódnom. Sosem volt még Citroenem, bár vezetni vezettem. Mindig tetszett a hidropneumatikus rugózás, gondoltam, egyszer élünk, bele kell egy ilyenbe is nyúlni, és tény, hogy a lengéskényelme páratlan az autónak. Kormánymozdulatra tengelyenként egy gázrugót beiktat, ettől azonnal felkeményedik a rugózás, a stabilizátorok meg erősek, a magas kasztni alig dől. Ha az üléseknek több oldaltartása lenne, azt mondanám, még sportos is, de azért az nem. Csak tényleg klassz, amit a futómű tud.
Emellett még a motor nagyon jó. Nem egy erőművész, de a 110 ló nem érződik kevésnek, mivel már 1500 alatt is nyomja a levegőt a turbó, miközben benzineshez hasonló simasággal forog, akár 4000 felett is. És takarékos is: autópályán 130-cal 5,5 körül fogyaszt, országúton értelemszerűen kevesebbet, akár 4 literig is lemegy, városban meg 6 a realitás.
Jó még a nagy csomagtér, a hátsó ülések könnyen átbillenthetők illetve a támlájuk előredönthető és akkor két bicikli simán befér hátra, egymásra rakva. Ez azért igen hasznos featúra.
Szóval jó praktikus, de azért messze nem prémium. A kasztni annyira puha, hogy fél kerékkel a járdára hajtva nyikorognak az ajtók a helyükön, a szélvédő meg alulról elkezdett berepedni. Ez azért gáz.
Aztán: bizonyos fordulatszámtartományokban kifejezetten csendes, de azért nem igazán csendes a kocsi. Szinte mindig jelen van egy prémiumautókra nem jellemző mély dízel-brummogás, és a futóműzaj is bejut az utastérbe. Ez kb. annyit jelent, hogy nem igazán lehet zenehallgatás közben beszélgetni. Gondolom, a frissebb szériáknál ez jobb lesz. A futóműzaj egyébként inkább hátulról jön, és a gumi mintázatától erősen függ, a török téligumi pl. halkabb, mint a kocsit már kopott Michelin nyári.
SX felszereltséggel tényleg elég sokat kap az ember: automata klíma, plüsskárpit, karfák elöl, tempomat, sebességkorlátozó, loudnessel kb. hallgaható, de azért silány rádió, esőérzékelős ablaktörlő, elöl-hátul tolatóradar meg ködlámpa mind benne van.
Majdnem 40 ezer km alatt nem volt vele komoly baj. Kicsike baj, az viszont volt: nyafog, hogy valami van, de aztán meggyógyítja magát. Pl: ha az ember bekapcsolja a tempomatot, de nem állítja be, egy idő után hibát jelez a rendszer. Vagy: a kipufogóval is volt valami gondja, két napig sárga lámpát égetett, aztán abbahagyta (update: ez azt jelenti, hogy nem tudta a részecskeszüröt regenerálni, legközelebb meg igen). Apropó lámpa: az izzókat zabálja. Egy helyzetjelzőizzó néhány ezer km-t, ha bír. De a hátsó helyzetjelző meg a tompított is hullanak, mint a legyek, utóbbit meg komoly nekifutás kicserélni. Vissza a többi aggasztó jelenséghez: a kuplung felengedéskor megcsikordul, van, aki szerint ez a közelgő kettős tömegű rém hangja, én mondjuk nem hiszem, de majd meglátjuk. Időnként nyikorog a hátsó felfüggesztés, aztán abbahagyja - mit mondjak, olyan kicsit tákolt jelleget adnak ezek a kellemetlenségek ennek az amúgy nem rossz kocsinak.
És persze azt sem bántam volna, ha kicsit több hátul a hely, egy ekkora autóhoz képest a kínált lábtér legjobb esetben is csak elégséges.
Most voltunk szerelőnél, kapott egy új alsó motortakaró lemezt (az eredeti már a vételkor sem volt rajta, nem tudom hogyan hagyták el), meg fel lett töltve a részecskeszűrőt regeneráló folyadék tartálya, illetve maga részecskeszűrő is újjá lett varázsolva. A vezérműszíjat 10 év vagy 240k után kellene cserélni, elvileg ami előbb jön, én meg nem cseréltem, mert azt gondolom, hogy jobban rakják össze a motort a gyárban mint amennyire kicentizik a 10 éves élettartamot, magyarán jobb nem bolygatni.
Most szép csendesen megy, csakhát a JELEK, azok néha aggasztanak. De még marad - még jók az idegeim.
Update:
Újabb 10k beleugrott. Aki tud, tanuljon az én káromon: amikor a hátsó futómű nyikorog, akkor lengőkarcsapágy-csere jön. Ez nem gyógyul magától meg, sőt, várni se jó vele, mert a vége az lehet, hogy a csapágy mellett a lengőkar is megadja magát, mivel a kiszóródott csapágygörgők tönkreteszik.
A korai jel az, ha az autó elkezd kicsit oldalra húzni. Nekem a futóműves kimérte, mondta, hogy a hátsó futómű kifelé áll fél fokkal - na ekkor kellett volna lengőkarcsapágyat cserélni, mert ekkor már baj volt. De mivel nem nyikorgott, nem nyúltunk hozzá, utána persze nyikorgott, de akkor meg nem volt kedvem visszavinni a szerelőhöz.
A másik gyenge pont a hátsó féknyereg, amikor korrodál, menet közben csikorog az autó.
Most megint jó a kocsi, autópályán, 130 táján 5 l/100km körül fogyaszt.
Update 90k:
Persze, hogy szétrepült a kettös tömegü lendkerék. 320 EUR-ért rendeltem egy Valeót, a szerelö persze nem örült ennek, de beszerelte. Most jó, csaknem teljesen vibrációmentesen jár az autó. Meg is lehetett volna szüntetni a kettöstömegüséget (létezik ilyen kuplungszett is), de utánaolvastam, azt írták a fórumokon, hogy úgy elvész a finom járás, úgyhogy maradt, amilyen volt, egyelöre nem bánom.
Kapott négy könnyüfém keréktárcsát, ezekkel halkabb lett, de érdekes módon a az alufelni nehezebb, mint a lemez, így kicsit döcögösebb lett.
Még egy hiba elöjött: leállítás után kb. fél óra alatt lement a fara. A hirdaulika elem cseréjével ez is helyrejött.
180 ezernél azt mondtam, hogy megérdemli az új fogasszíjat meg a vízpumpát, úgyhogy bár ezekkel semmi baj nem volt, ki lettek cserélve.
Olajat továbbra sem kell beletölteni a 20 ezres szervizperiódus alatt.
Update 135k:
Kiderült, hogy a hátulról érkező futóműhang csak a kerékcsapágyé. Kicserélték, most úgy suhan az időközben 15 éves C5-ös, ahogy az kell. Kicsit bosszant, mert ez a probléma végig jelen volt, csak senkinek sem szúrt szemet (fület). Mostanra egész jó lett a kocsi: kényelmes, halk, takarékos (60 literes a tankja, nyáron 1100-1200 km-re elég).

Hibalista

- Első féktárcsa, hátsó féknyereg, lengőkarcsapágy, kuplung/lendkerék, hátsó hidraulikus elem, hátsó kerékcsapágy

Ide hordtam szervizbe

Marosi Zsolt

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 86000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 135000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? A6 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2004 (2001 - 2007)

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)