Prémium bálna
Szöveges ítélet
Egy nagyon jó emlék a C5!
A benzines automata bálna.
700eFt-ért vettem 2015ben, a vásárlás után olyan 250eFtért lett gyatyába rázva, de utána szépen működött, csak a klímatűhő lyukadt ki.
240e km-el adtam el, de egy pisszenet sem volt az utastérben, csak a csend. Nem nyikorgott kopogott semmi.
Nem volt különösebb elektronikai problémám sem, csak az antipolution fault, ami néha eltűnt, néha elöjött és vm hidegindításkori levegőbefúvó egység hibája, ami semmi érzékelhető, vagy mérhető gondot nem okozott, és 90e Ft a cseréje.
Kirohadt a klímahűtő a ventilátor mögött és télen a végén fejen csapdosott a csomiajtó.
A vásárláskor lettek fékek cserélve kompletten, és két héttel később egy mókolt hidraulika csövet kellett cserélni.
A hidraulika javítása nem volt horror költség. 50e Ft volt munkadíjjal és olajjal együtt. Évekkel később kellett 2db visszafolyó gumicsövet cserélni elöl, azok darabja 3000Ft volt.
A komfortról nem tudom kell-e írnom vmt, vagy annyi elég, hogy a büdös életben nem lesz ilyen kényelmes autóm többé :(
Nem egy erőgép 130LE-vel, de nem is arra való, főleg mert automata volt.
Ja a váltó AL4-es volt, amit szarrá szidtak mindenhol, de nekem szépen és hibamentesen működött.
A fogyasztás az agglomerációból ingázva 8-8.5 lter volt.
A csomagtartó mérete mindent felülmúl.
Amikor az utódját kerestem döbbentem rá mennyire! Pld a Volvo V70-esé 8cm-el laposabb!!
Azért adtam el, mert a vezető ülésen kezdett látszani a használat. Nem bőrös volt, hanem ilyen velúr szerű és kezdett foszlani.
Ezen kívül az első telókból folyni kezdett az olaj. Elvittem a szervízbe és hiába fizettem volna ki az új 120eFt-os árát, már nem lehetett rendelni! Ezt a pásztor is megerősítette, hogy tipus-specifikus alkatrészeket csak 15évig köteles a gyártó biztosítani. Mivel a citroen felszámolja a hidraulikus futóművet, ezért a gyárat is igyekszik leépíteni, ezért amihez jogilag nem köteles, ahoz már nem gyárt új pótalkatrészt. Így végül jó állapotú bontott került bele, de kiöregedtem már a bontott kopó alkatrészek vásárlásából.
Ezért is nem a 3. generációs C5 lett az utód.
Most egy Volvo-ból üzenem, aminek néha nyikorog a beltere, nem hűtött a kesztyűtartója, kisebb a csomagtartója, és persze nem olyan légpárnás...
A C5 prémium!
És nagyon szerettem!
Hibalista
- Klímahűtő - 1db fém és 2db gumi hidraulika cső - Csomagtér ajtó teleszkóp - Fék, első telók, mint kopó dolgok
Ide hordtam szervizbe
La Fer Car Dunakeszi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Scenic | Következő autója? | V70 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
