Nem hittem volna -de a legjobb döntésem lett!
Szöveges ítélet
2 hónap alatt 2000Km-t tettem meg egy szintén "autófanatikus" barátommal autókeresés címszó alatt.
Voltunk Ausztriában, Szlovákiában és Lengyelországban - természetesen Mo-n is folyamatosan figyeltük a kínálatot és mentünk ha érdekeset találtunk. Sokszor már trélerrel de mindig üresen tértünk haza. Már majdnem feladtuk - pedig nem volt márka megkötés csak: dízel, kombi jó állapot és 2002 utáni - Max 1,3M-ig.
Végül 2011 novemberében egy nyíregyházi kereskedésben levitték egy ígéretes C5 árát abba a tartományba ami már nálam is szóba jöhetett. 1590.000-->1390.000Ft
Felhívtuk - lementünk és végre találtunk egy normális autót és kereskedőt.
Péntek este 20h-ra értünk oda!!! Bejött, kinyitott -kezünkbe adta a kulcsot (-10C) indítsátok ti Fiúk jeligével. Előtte csekkoltuk kézzel a motort (ráfagytunk) - majd izzítás nélkül röff. És járt mint az óramű. A 2.2Hdi -10-15C-ig izzítás nélkül kell hogy induljon!
Ezek után közölte, hogy hátul van egy kis műhely az iroda mellett álljunk be oda a világosba. Megtettük. Majd jött a következő döbbenet - miután azt is megbeszéltük, hogy van némi közünk az autókhoz: hozta a rétegmérőt, mutatta, hogy hol találjuk a szerszámokat és biztosított, hogy nézzük meg amit szeretnénk addig ő szervíroz egy kávét. Jééé -így is lehet???
Átnéztük - pici sárvédő "bele ködölésen" kívül törésmentes. Szép megkímélt utastér. Normális állapot. Látszott, hogy gondozott - szervizelt előélete volt. Szervizkönyv van -de az utolsó 3 év ugyanazzal a tollal van kitöltve.
Km óra 127000-et mutat. Muhaha! Azért itt bejön a képbe a magyar mentalitás: hülye magyar csak 150.000Km alatti dízelt vesz még ha az 7 éves batár kombi is - ami valószínűleg nem a családi óvoda jármű volt. :)
Így a piaci igényeknek megfelelően a fenti km-el került eladósorba.
Őszintén szólva - pont nem érdekelt: láttam már kb 10-20 C5 dízelt 170e km- 450e km futásteljesítményig. Ebben az autóban 190-220-nál nincs több.
De inkább 160-170e környékére saccolnám. Főleg, hogy még a full gyári futómű volt benne.
Ha már PSA dízel - akkor nem véletlenül ragaszkodtam a 2.2 Hdi-hez. Ez egy túlméretezett teherautó motor - ami ha az olajat megkapja: kimegy a világból. Egyedül szerelni rosszabb mint a 2,0Hdi-t meg néhány alkatrész drágább. Motorikusan max a turbo a gyengébb pont - főleg mert az emberek 90%-a nem tudja, hogy miként kell vigyázni egy turbo(diesel) autóra!
Szóval végül, 1,340E Ft-ért elhoztuk.
Olajcsere,szűrők, vezérlés, első-hátsó fék és egy vezérlő szelep (biztos ami biztos alapon)lett cserélve.
Valamint a hibáknál említett jelentéktelen apróságok - de ezek mind a vásárlás utáni 1-2 hónapban.
Azóta semmi csak az olaj+szűrők.
Fél év alatt beletettem több mint 20.000km-t és most már mondhatom: életem eddigi legjobb döntését hoztam meg.
Legyen szó külföldi üzleti útról, költöztetésről, családi nyaralásról - csúcs ez a kocsi. Akár a kényelme akár a kombi tágassága - pazar.
Konklúzió: Azt azért tudni kell, hogy a fenntartási költsége nem olyan mint egy Swift-é. 1600Kg Gyárilag 133Le és 314Nm - ez alá kell fék és futómű. Egy 290mm-féktárcsának van ára!!! Jó kocsi de vétel előtt itt is áll, hogy érdemes utána nézni a kiszemelt típusok alkatrész árainak.
Aki fillérekből akar "válságautózni" - az ne vegyen ilyet!!!
Adatok: Részecskeszűrő kiiktatva, Egr kiiktatva és motorvezérlő átírva.
Azóta csökkent 1L-el a fogyasztásom.
Most kb 160-170Le
Kb. 400Nm
Városban: 7,5-7,8L
Pályán 130-nél: 6,2-6,3L
Budapest-Miskolc régi hármason 90-110 között: 5,6-5,7L
Ha tolom neki +klíma és élvezem a ménest akkor sokba kerül a rendőrök jutaléka -amúgy: 8-8,5L
Az esetlegesen előforduló helyesírási hibák miatt ezúton is bocsánatot kérek - rosszalkodik a billentyűzetem + este van már nagyon. :D
Ha úgy alakul és lesz olyan, hogy megint elkap a bolondéria -akkor majd írok még.
Hibalista
- Hátsó tolatóradarhoz vezető kábel eltörött. - Fékpedál kapcsoló - Enyhe szivárgás az alsó munkahengernél 1500Ft-os gyári tömítés csere. - Enyhe hűtővíz szivárgás az előmelegítőnél - 3000Ft a régebbi öntött alu modell bontva ami nem tud szivárogni. - - Ezen kívül csak a fogyó-fogyó cuccok. - Fék és első stab pálcák.
Ide hordtam szervizbe
Megbízható és korrekt C5 mágus a XVI. kerületben.Csak ajánlani tudom. Így nem merem az elérhetőségét kirakni, ha valakit érdekel keressen meg nyugodtan: info@wrcauto.hu
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Citroen Pásztor XVII. ker Pesti út.Kedvesek - udvariasak de ennyi. Gondoltam beszaladok egy átvizsgálásra hátha van a kocsihoz szoftver frissítés amit csak márkaszervizben tudnak feltölteni.Hihetetlen kedvesség és udvariasság közepette kaptam egy 240.000Ft-os javítási ajánlatot. Jót mosolyogtam rajta - én is autós szakmabeli lennék vagy mi a szösz. Köszönöm az autó azóta is tökéletes.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Bravo 2007 (Diétás fekete párduc) | Következő autója? | C5 III 2,2Hdi majd az utolsó szériából 5-6 évesen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
