Kényes Bálna
Szöveges ítélet
A megvétel okát az adta, hogy a nyári szabira autóval akartunk hazamenni. Árban jó volt, legalábbis összehasonlítva a német és japán vetélytársakkal. A szervizekre lelkileg "készültem" , de talán nem ilyenre.
Városi, rövid távú használatra 10-11,5l. körüli fogyasztást produkált. Ez télen is azt jelentette, hogy több mint 500Km volt megtehető 1 tankolással csak a városban. Igaz, itt kisebb a forgalom és sok a gyorsforgalmi út.
Országúton nagy meglepetésemre - tartva a szabályokat, de azért picit magyarosan lazázva - 6,2l volt a csúcsfogyasztás, automata váltóval és légkondival. 2 felnőt, 2 gyerek és a hátulja dugig pakolva. A futómű Hidraktív 3. A futómű jó, bár szerintem nagyon korán alulkormányzott lesz. Szűk fordulóban érezhetően és hallhatóan tolja az elejét.Lengyeleknél jó hasznát vettük, a rosz utakon való hirtelen irányváltásokat sem akarta megbosszulni.
Valóban jól pakolható.
Szerintem 120 fölött elgyengül a teljesítmény. Sokat levesz a váltó is. Az egyes fokozat után van 1 idétlen váltása, majd pakolja a kettest, melyhez sokszor nagyon alacsony a fordulatszám. Kézzel rásegítve is pont rossz a tartomány, állandóan sportolni meg nem érdemes.
Az ülés jó, bár ha én magamra állítom kényelmesre - ez soha nem sikerült, mivel gondolom, bennem van a hiba:-)) - akkor a pedálok jó helyen vannak, de a kormány túl messze. Nem nyújtott lábbal vezetek!
Az első ajtók felől ablakmozgás szerű hang hallatszik. Senki nem tudta javítani.
Az első lámpákon látni, hogy villognak-kihagynak. Már nem is számolom az izzó cseréket (nem xenon).
Lényegében kiszolgálta a családot és a srácok imádták a hátsó óriás helyet. Ha a franciák jobban figyelnének a minőségre, szerintem lenyomnák a német márkákat. Ilyen hozzáállásuktól viszont mit várunk?
Volt már nagy autóm, nem a WAGON miatt szerettük meg, de javíthatatlansága miatt nem vennék mégegyszer-legalább is egyenlőre.
Hibalista
- A reggeli hidegindításnál nyikorgó hang a motortérből.-ékszíjfeszítő görgő.-kb fél éves korától
- 1 évesen gyári előírt szoftver frissítés.-alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett, némileg javult a fogyasztás, mivel hamarabb felkapcsolt.
- Hátsó ablak fűtőszál szakadás.-az első évben.
- Hátsó fék nyikorgása.-másfél évesen kezdte. Kettő évesen garanciában mindkét hátsó fékszerkezet komplet csere.
- Kormánymű felől kopogó hang útegyenetlenségen.-2 évesen
-
- Javíttatás emeli a költségeket.
Ide hordtam szervizbe
VEHO Ezt nem ismeritek, finnországban van.
Semmire nincsenek felkészülve, pedig a gépesítésük fantasztikus. Már csak a jó magyar szerelő szakik hiányoznak műhelyeikből.
Pl.: -a reggeli nyikorgást nem tudták mgjavítani. 1-1 próbájukat követően a hang 4, de legkésőbb 7 nap múlva ismét hallható volt. Ehhez 3-4 napig az autót bent tartották. A számlák alapján - melyeket sikerült garanciába iratnom - ékszíjat, ékszíjtárcsákat, feszítőt is cseréltek. Szerintem csak a feszességet próbálgatták.
A hátsó szélvédő cserénél ablaktörlőt nem állították be.-félig az ablakot, félig a hátfalat törölte. A tetőspoilert rosszul rakták vissza ezért az begyüjtötte a vizet maga alá.
Kettő éves elmúlt amikor 3 hengeresen indult. 1 gyertya hézagállítás megoldotta a problémát. Javítási idő:8.5 óra!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
CITROEN szervíz a budaőrsi reptér oldalánál.
Az autó kettőéves korában egyszeri meghallgatásra megoldották gyors munkával a görgő cserét. Azóta is csönd van indításkor.
Magyarosan egyszerű és jó ötletük is van az esőszenzor ellenőrzésére.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Wagon R+ | Következő autója? | lakás v. építkezés előtt? valami nagy |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
