Kényelmes utazó batár
Szöveges ítélet
Kb. 1 hónapja vettük 3 évesen, csaknem 100.000 km-rel. 5 ezret raktunk bele az eltelt id?szakban.
Az autó nagyon kényelmes és erős. Élmény vezetni. Az Exclusive kivitellel járó kütyük érdekesek. A beépített lcd panel menürendszere kellemes. Van rca kivezetés is, de 30 km/ó fölött figyelmeztetés után kikapcsol. Tehát menet közben pályán dvd zenét nem hallgathatunk. Tele van extrával, a minap szólt, hogy kevés az ablakmosó folyadék. De a gumi nyomás, a "black ice risk", a xenon fel-le pozícionálás, a kétoldali klíma, sebességhatároló, lámpa be, es?szenzor, parkradar, esp, asr, sport váltó program, ...
A fogyasztás Budapesten átlag 11-12 liter, ez alá szorítani csak úgy lehet, ha az automata váltót a sensodrive-val használom. Nem akar ugyanis 3-ból 4-be
felváltani 2000-es fordulatszám alatt, ezt kell kézzel segíteni. Ez az els? automata autóm, megszabadultam a dugókban kuplung - egyesbe be - kicsit fel - kuplung - üresbe vissza effektusból. Helyette a fékre finoman fel-le van.
Országúton igazán király a kocsi, 155-tel tempomattal 7 liter. 140-nel 5.5!
Olvastam itt pl. fék hibákról, nyikorgásról, ... Én is így vettem a kocsit, haverral megnézettem. Nem kell azonnal fékbetétet, tárcsát cserélni, elég volt kicsit megcsiszolni az üvegesedett és vállasodott betéteket. Gyanítom, hogy a szervízek nem foglalkoznak ilyennel, azonnal kihajítják. Mi pedig fizetünk.
Navigáció. Körbejártam a kérdést, s?t, mivel voltam Ausztriában, ki is próbáltam. 8 darabból álló lemez szett 80 ezer forintba kerül. 1 lemez 40 ezer. Igen, érdekes, de így van. Ebben az európai államok többsége utca szinten benne van. Nekem olyan lemezem van a kocsihoz, mely 2001-es kiadású, ráadásul "átutazó", azaz csak a f?utakat tartalmazza. A csomag tartalmazza sehországot is 99%-ban, Szlovákiát 10%-ban. Magyar lemez nincs. Horvát,
Szlovénia szintén nincs. Ha minden igaz, márciusban jön ki a magyar lemez. Ezt két külön forrásból hallottam. Kiadását gátolja, hogy jogdíj viták vannak, pedig már letesztelték. A hivatalos forgalmazó más okokra hivatkozott. A vdo.hu címen több infó is van. A márkaszervizek is tavaszt mondanak. A lemezek szabványos formátumúak, ha lesz id?m letöltök egyéb web oldalakról navi lemezt és kipróbálom. Láttam, a bmw, opel szerintem ilyen formátumot használ. A navteq-et nagyon sokan használják.
Az abs-t, esp-t egyszer használtam (illetve lépett üzembe), az Alpokban 30%-os lejt?n tükörjégbe futottunk és kanyar jött. A C5 rántott egyet a fenekén és simán bevette a kanyart. Utasaim semmit sem érzékeltek. Képzeljétek el, amikor a hegyekben -6 fokban és er?s szélben cd-t hallgatsz és lazán beszélgetsz pólóban, nos, ez a C5.
Mi 6-7 évre vettük családi autónak, eddig király.
Hibalista
- csikorgó hátsó fékbetétek. Csiszolás haverral. 5000 Ft zsebbe.
Ide hordtam szervizbe
nem hivatásos
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Módosítom régi bejegyzésemet. A két hátsó fékbetétet +5000 km után kicseréltettem, 5000 ft volt a garnitúra, persze nem eredeti. Navigációs lemezt már szereztem hozzá, a BMW-t beolvassa. Szóval Mo-i lemez már van. Megjártuk vele Európát, hóviharban, tűző melegben, mint az anyaméh.
Egy nagyobb ütközést is megéltünk, 700.000 a kár, megvédett bennünket.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Megane 1.6 Businnes Classic | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
