Kék Disznó
Szöveges ítélet
Céges autóként hullott az ölembe, majdnem 1 évvel ezelőtt, korábban a főnököm hajtotta. Az autóban minden elektronikus kütyü benne van (szenzoros xenon lámpák, ablaktörlő, stb.), kézzel is kapcsolható automataváltó, 3 literes V6-os motor - ami igazi benzintemető; hydractive futómű - szerintem ez az autó egyik legrosszabb pontja. Kis úthibán iszonyat nagyot üt az első kerék a kormányon, ráadásul dobol is. Hosszú úthullámokon bering, mint egy hánykolódó hajó a tengeren. Ha növekszik a tempó vagy Sport állásba kapcsolom a vezérlést, akkor erősen felkeményíti a csillapítást, ami olyan érzetet ad, mintha vasalódeszkát vezetne az ember. Életemben nem utáltam még ennyire autót, mint ez a francia "csúcsmodellt". Minden zörög az utastérben, az elektronika teljesen megbízhatatlan (a fedélzeti computer random jelleggel ír ki hiba üzeneteket, majd a következő indításkor már nincs semmi gond). Még egy dolog: a váltó iszonyat lassan reagál a gázpedálra, pedig állítólag tanulékony aggyal rendelkezik.. Ha viszont Sport állásban használom, akkor 4.500 alatt az istennek sem hajlandó feljebb kapcsolni, akár 1 perc is eltelik, mire felfogja: váltani illene. Öröm az ürömben: szép hangon énekel a V6-os blokk, húzatva kifejezetten izgalmasan szól. Igaz, az élményt némileg elrontja egy kelepelő hang, talán a hidraulika szivattyú lehet... Bár nem az én zsebemet érinti, de borzalmas a C5 értékvesztése, tavaly - 5 évesen - 1,6 milliót adtak volna érte, az újkori ára 8,5 millió volt.
Hibalista
- Elektronika - szinte minden, ami csak bírt:
- - Kedvencem az első ablaktörlő vízspriccelő funkciója, néha lemossa a hátső szélvédőt. Csupán az a bibi, hogy ilyenkor az elsőt nem!
- - Xenon fényszóró kikapcsolt 1-1 másodpercre, ezt többszöri szoftver frissítéssel megoldották.
- - Motorelektronika (olyan, mint a Windows, egy reset után - általában - jól működik).
- Különféle mechanikus gondok:
- - féltengely/gömbfej csere 100e kilométernél,
- - zárak,
- - elektromos ablakok,
- - külső elektromos tükör határolója letört, így most minden behajtásnál az ablakon kopogtat - persze nem engedem be.
- A gumi, műanyag alkatrészek úgy néznek ki az autón, mintha egy 15 éves gépből kerültek volna rá.
- Stb.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Őrmező - korrekt munkafelvétel, normális munkavégzés.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Japán vagy Ford |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
