A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2001-2004)

C5 2.2 HDi SX 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Jóindulatú suhanó fotel

Szöveges ítélet

Igazából dízel Lagunát kerestem, amikor váratlanul jó ötletnek tünt ez a C5 megvásárlása. Elsö hosszabb utamon nagyon rámijesztett, mert pont Brüsszelben esett szét az ékszíjtárcsája. Az elsö javítás itthon is elég borsora sikerült, mert valószínü az elözö tulajnál valami erös behatás érte a bal hátsó kereket és nem is igazán szakszerüen javították (tartalék alufelni megrepedve, bal hátsó fék nyikorog, munkahenger gázgömbjén hidegvágó nyomai). Ezek után persze idöbe tellt, mire visszaszerezte a bizalmamat, de azután megbízhatóan teljesített, egyszer sem hagyott ott az úton. Előfordultak ugyan apró kellemetlenségek, de ezeket ügyes kézzel otthon is korrigálni lehetett. Például a gyári váltógombról elkezdett levállni a fémbetét. Ez persze nem csak ronda, hanem el is vághatja az ujjamat. Kis gondolkodás után a szomszéd autósboltból a berakáshoz színben illő fa váltógombot sikerült venni potom másfél ezer forintért, mely kis reszelés után megtalálta a helyét a váltórúd tetején. És sokkal jobban szerettem, mint az eredetit.
A kényelme utánozhatatlan, jó minöségü autópáylán egyszerüen minden zaj megszünik, szó szerint suhan az úton. A vezetés ennek és a tempomatnak köszönhetően nem fárasztó, többször vezettem le egyedül 1400 km-t egyhuzamban minden gond nélkül. A motor nagyon nyomatékos, nem volt olyan szituáció, hogy emelkedöben nem tudtam volna tovább gyorsítani. (Kivétel persze 2000/perc alatt, ahol szinte megszünik a nyomaték). Az automata klíma kellemes dolog, bár auto üzemmódban néha produkál váratlan viharokat, ezért inkább csak az állandó hőmérséklet tartását bíztam rá.
Az esedékes szervíz során a hátsó fék nyikorgása fékbetét cserével megszünt. Nagyobb sebességröl fékezve továbbra is beremegett, ez a hátsó féktárcsák cseréjével megszűnt. Egészen addig szídtam a gyenge fék miatt, amíg nem vezettem az egyik barátom Zafiráját. Azóta inkább csak a középmezőnybe sorolom.
100 ezer után tönkrement a generátor. Ez ugyan nem okozott azonnali üzemképtelenséget, de mivel a kocsi kellett, nem tudtam több napot várni bontott vagy felújított alkatrészre, így kb 170eFt-ot hagytam ott a szervízben.
Az ítélkező társak véleménye alapján bevállaltam egy chiptuningot. Ettől valóban elszabadult a vadállat. Ugyan rugalmasabb nem lett tőle a motor, de amint megérkezik a turbónyomás, sportautós élményként tapadtam az ülésbe. Az intenzív gyorsulás jó pár nehéz forgalmi szituációbol segített ki, és normál használat mellett a fogyasztása is 3-4 deciliterrel visszaesett.
Most hogy eladtam és újra átnézem a szervízszámlákat, azt kell mondanom hogy nem kevés. Bár igazán nem jelentett komoly gondot vagy kellemetlenséget, mert amikor menni kellett, mindíg elvitt az uticélhoz. Ha a kényelem lenne a legfontosabb szempont, továbbra is a Citroenre szavaznék, csak hát közben új szempontok kerültek előtérbe és új lehetőségek adódtak...

Hibalista

- Fötengely ékszíjtárcsa, bal hátsó hidraktív munkahenger, jobb elsö stabilizátor, generátor, ékszíjtárcsa ismét, hátsó féktárcsák és féknyergek cseréje, nagynyomású hidraulikus szervo cső, szívótorok szabályozó szervó.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Vác - Korrekt munkafelmérés és árajánlat, egy napon belül mindent megoldanak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Citroen Pásztor - Kedves kiszolgálás, minőségi munkavégzés, de lenyúlás gyanús, hogy naponta új hibát találnak.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Thalia 1.5 dCi Következő autója? Volvo XC90
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2001

További ítéletek (93 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)