Jóindulatú suhanó fotel
Szöveges ítélet
Igazából dízel Lagunát kerestem, amikor váratlanul jó ötletnek tünt ez a C5 megvásárlása. Elsö hosszabb utamon nagyon rámijesztett, mert pont Brüsszelben esett szét az ékszíjtárcsája. Az elsö javítás itthon is elég borsora sikerült, mert valószínü az elözö tulajnál valami erös behatás érte a bal hátsó kereket és nem is igazán szakszerüen javították (tartalék alufelni megrepedve, bal hátsó fék nyikorog, munkahenger gázgömbjén hidegvágó nyomai). Ezek után persze idöbe tellt, mire visszaszerezte a bizalmamat, de azután megbízhatóan teljesített, egyszer sem hagyott ott az úton. Előfordultak ugyan apró kellemetlenségek, de ezeket ügyes kézzel otthon is korrigálni lehetett. Például a gyári váltógombról elkezdett levállni a fémbetét. Ez persze nem csak ronda, hanem el is vághatja az ujjamat. Kis gondolkodás után a szomszéd autósboltból a berakáshoz színben illő fa váltógombot sikerült venni potom másfél ezer forintért, mely kis reszelés után megtalálta a helyét a váltórúd tetején. És sokkal jobban szerettem, mint az eredetit.
A kényelme utánozhatatlan, jó minöségü autópáylán egyszerüen minden zaj megszünik, szó szerint suhan az úton. A vezetés ennek és a tempomatnak köszönhetően nem fárasztó, többször vezettem le egyedül 1400 km-t egyhuzamban minden gond nélkül. A motor nagyon nyomatékos, nem volt olyan szituáció, hogy emelkedöben nem tudtam volna tovább gyorsítani. (Kivétel persze 2000/perc alatt, ahol szinte megszünik a nyomaték). Az automata klíma kellemes dolog, bár auto üzemmódban néha produkál váratlan viharokat, ezért inkább csak az állandó hőmérséklet tartását bíztam rá.
Az esedékes szervíz során a hátsó fék nyikorgása fékbetét cserével megszünt. Nagyobb sebességröl fékezve továbbra is beremegett, ez a hátsó féktárcsák cseréjével megszűnt. Egészen addig szídtam a gyenge fék miatt, amíg nem vezettem az egyik barátom Zafiráját. Azóta inkább csak a középmezőnybe sorolom.
100 ezer után tönkrement a generátor. Ez ugyan nem okozott azonnali üzemképtelenséget, de mivel a kocsi kellett, nem tudtam több napot várni bontott vagy felújított alkatrészre, így kb 170eFt-ot hagytam ott a szervízben.
Az ítélkező társak véleménye alapján bevállaltam egy chiptuningot. Ettől valóban elszabadult a vadállat. Ugyan rugalmasabb nem lett tőle a motor, de amint megérkezik a turbónyomás, sportautós élményként tapadtam az ülésbe. Az intenzív gyorsulás jó pár nehéz forgalmi szituációbol segített ki, és normál használat mellett a fogyasztása is 3-4 deciliterrel visszaesett.
Most hogy eladtam és újra átnézem a szervízszámlákat, azt kell mondanom hogy nem kevés. Bár igazán nem jelentett komoly gondot vagy kellemetlenséget, mert amikor menni kellett, mindíg elvitt az uticélhoz. Ha a kényelem lenne a legfontosabb szempont, továbbra is a Citroenre szavaznék, csak hát közben új szempontok kerültek előtérbe és új lehetőségek adódtak...
Hibalista
- Fötengely ékszíjtárcsa, bal hátsó hidraktív munkahenger, jobb elsö stabilizátor, generátor, ékszíjtárcsa ismét, hátsó féktárcsák és féknyergek cseréje, nagynyomású hidraulikus szervo cső, szívótorok szabályozó szervó.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Vác - Korrekt munkafelmérés és árajánlat, egy napon belül mindent megoldanak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Citroen Pásztor - Kedves kiszolgálás, minőségi munkavégzés, de lenyúlás gyanús, hogy naponta új hibát találnak.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Thalia 1.5 dCi | Következő autója? | Volvo XC90 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
