A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2001-2004)

C5 3,0 V6 Break Ex. 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

ideális társ

Szöveges ítélet

Egy Citroen Xsara után váltottam C5-re. A Xsara 4 éves volt, a C5 2 hónappal idősebb.
A váltásra egy elhibázott tipusválasztás miatt lett szükség, mivel én 190 cm magas vagyok 130 kg-val, és baleseti mozgássérülten élek.
Voltak olyan időszakok, amikor nem tudtam a Xsarába beülni a szűk ajtónyílás miatt. A beksőtér számomra a legnagyobb volt az összes, a kategóriájának megfelelő gépkocsinál.
Mivel a balesetem előtt is mind nagy autóim voltak, választottam a C5-t, a nagysága, az elérhetősége, az ára miatt.
Az autót két éve használom, naponta, sajnos zömmel városban, mivel a közlekedésemet csak ezzel tudom megoldani.
Azt tudtam, hogy ílyen használat mellett a fogyasztása magasabb lesz, mint az 1,6 l-s automata Xsara- nak, ami 9 l körül fogyasztott.
Azelőtt egy 3.0 l-s Nissan Maximám volt, ami megelégedett a 10 l körüli benzinmennyiséggel, így meglepett a kb. 25 %-al nagyobb fogyasztás, de úgy gondolom, aki nagy autóban ül, az viselje el a magasabb fogyasztást.
Az autó számomra kényelmes, stabil.
Elképedve olvasom a futóművet bíráló véleményeket. Nálam a kocsi sem lassan, sem gyorsan sem mutatja azokat a jelenségeket jellemzően, amit egyesek leírnak róla. Egyetlen esetben vettem észre enyhe "labilitást", amikor "nyomvájúba" tévedek a kocsival nagy sebességgel. Azonban ez jobban megviseli a hagyományos futóműveket.
Bízom benne, hogy megtudom itélni egy autó viselkedését, hiszen két autós diplomám mellett az AFIT kortól kezdve zömmel személygépkocsikkal foglalkoztam, és Volkswagen, Audi, Skoda, Nissan és Citroen márkakereskedőként is szereztem némi tapasztalatot a gépkocsikkal kapcsolatban.
A Citroen márkakereskedésem előtt nem hiszem, hogy francia gépkocsiba beültem volna.
Nem csak márkakereskedéseim voltak, de a Skodát kivéve ilyen saját kocsijaim is.
A 10-es skálán a 10 pontos a Nissan volt (két negatívuma volt, a sötétkék színe és a fekete bőrülés, ami nyáron napsütötte parkoló után szörnyű), a Citroen a 8-10 pont között (ebbe beleértem a 120000 km-es revizió magas alkatrészárát is), az AUDI 100-as 8 pont (mert megmentette az életemet), a Volksvagen 5 pontos.
Ez egy szubjektív itélet, de figyelembe vettem az értékeléskor az ár-érték arányt, a javítási szükségletet és költségeket, a vélt és a valós kényelmet, a számomra fontos felszerelhetőséget.
A C5-n a hibák csak akkor jelentkeztek, amikor az akkumulátor gyenge volt (amikor valamilyen fogyasztó lemerítette az indítás szintjéig), és addig, amíg föl nem töltődött. A gyenge akkumulátor nem kedvez az elektronikának.
Mechanikus hibát 6 év után és majdnem 120000 km-nél tapasztaltam először: elkezdett alapjáraton a hátsó dob enyhén zörögni.
Az AUDI-m, igaz sokkal magasabb futásteljesítmény mellett hetente legalább kétszer a műhelyben volt különböző gondokkal. Igaz, mint márkakereskedőnek nem kellett külön oda vinni.
Rossz terepviszonyoknál - amiben sokszor részem van - ki tudom hasznélni a futómű magasság állítható lehetőségét akár a maximális teherrel is.
Magyarországon a normál sebességgel járok, zömmel tempomattal. Extrém sebességgel a német autópályán szoktem közlekedni, de az autó ott is kiválóan működik.
Nem észleltem más zörgést a kocsitérben, mint a vétel után (négy év két hónap után) a napfénytető belső burkolat rezgését, amit nem volt gond megszüntetni, igaz a napfénytetőt eddig egyszer használtam, amikor a vételnél kipróbáltam.
Nevetségesnek tartom a kétoldali klimás autónál a napfénytetőt, de használt autónál ez legyen a legnagyobb hiba, az még megengedhető.
Előnyös a becsukódó, becsukható, hátramenetben lebillenő tükör is.
Talán kevés az automata váltó négy sebessége, igaz talán a fogyasztáson kívül más hátrányát még nem éreztem.
Nem számítható a versenyautók közé, de ez nem is kell, hogy a feladata legyen, hiszen a súlya sem versenyautó kategória.
Összességében:
A C5 Break jó választás egy olyan családnak, aki kényelmesen, biztonságosan, - a 120000 km-es reviziót kivéve - normális szervizköltségek mellett, a viszonylag magas fogyasztást megfinanszírozva tud és akar utazni. Nekem és a családomnak egy kiváló társ a C5.

Hibalista

- A jobb oldali Xenon néha "pislog"
- az elektronika néhányszor STOP jelzést adott. Újraindítás és rendben.
- Kétszer leállt néhány henger.
- Ezek a jelenségek lemeritett akkumulátor esetén ill. akkumulátorcsere előtt voltak jellemtőek, annak ellenére, hogy a töltés jó volt, a motor mindig beindult.

Ide hordtam szervizbe

Xektor Kft, Veszprém

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Vektor Kft, Veszprém

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 82633
Megbízhatóság (9) Vezetett km 36321
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Xsara Következő autója? Citroen C5 Break (sajnos nincs már nagy benzines, a kisebb fogyasztás nem lenne hátrány a vételnél)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2001

További ítéletek (93 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)