Gazdaságos ragadozó, egyre jobban kedvelem 4 év után!
Szöveges ítélet
A "nagypapa fotelje" volt az előző. Mivel km-ben kiszolgált átültem ebbe a viszonylag új kocsiba.
A benzines gyengesége után felemel? az az er? mely ebben a típusban meg van. A komfort természetesen nem változott ezért is maradtam a típusnál. Nyílván 1500 km kevés 1 gk megítéléséhez, de a jó motor teljesítmény már kiderült.
Azoknak akiknek min?ségi gondjaik vannak a kocsijukkal, javaslom olvassák el Huxley " Autóváros" c. könyvét.
Lehetőleg szerdán avagy csütörtökön gyártott autót kell venni. Az adatlapból visszakereshet? a gyártás napja.
Később még visszatérek s adok további infot erről a gk.-ról.
Ha valami dühit akkor az a kocsiban lév? navigáció használhatatlansága. Nincs és belátható id?n belül nem is lesz Mo. térkép a rendszerhez. Kár.....
Folytatva az ítéletet, immár 8 hónapja vezetem.
A motor teljesítményének növelése érdekében chip tuning. Érdemes volt, a teljesímény 25 LE-vel, a nyomaték 30 Nm-l nőtt. A fogyasztás átlaga cca 0,5 l-el csökkent.
2008: Immár 4. éve vezetem s ha lehet a szerelem csak fokozódik. Valódi probléma nem merült fel vele, egyedül a navigációt nem sikerült orvosolnom, elérhető árú CD hiánya miatt.
A chiptuning ellenőrzése érdekében 2 hónapra kikötöttem, majd vissza raktam. Érdekes módon e kivételt követően nem tapasztaltam jelentősebb változást. Pusztán a fogyasztás emelkedett meg. A visszaszerelés után sem volt változás amíg a tuning dobozon lévő pótmétert nem kezdtem el állitgatni, amit korábban nem tettem meg. Cca 1/2 2-re állítva határozott nyomaték és gyorsulás növekedést tapasztaltam, míg a fogyasztás tovább csökkent. Jelenleg városban 9 - 9,5 l a fogyasztás. Ne feledjük ez 1 automata, légkondis, 2.2 HDI motor.
Mivel elsősorban itt a fővárosban járok vele, gyakran hegynek fel már nem vagyok oly elégedetlen.
Országúton 7-7,5 között fogyaszt 130-140 km/h átlag sebességnél.
Hitetlen vagyok azokkal szemben akik szerint autójuk termeli a naftát, nem pedig fogyasztja.
A kocsi egyenlőre marad, bár szép az új C5 III., de pakolhatóság miatt csak a "Tourer" jöhetne szóba.
Hibalista
- szép is lenne ha már most!
-
- Kiegészítem a hibalistát:
- - első futómű valamennysi csavarját meg kellett húzni, hátsó futóműben csapágycsrere (2 db jobb, bal)
- - balhátsó sárvédő javítva, kisebb koccanás miatt,
-
- 2006 óta:
- - nyújtott garancia keretében főhidraulika cső ("izzadt, belefért a gariba),
- amúgy a szokásos kopó alkatrész, fékbetét, olaj és szűrők.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Citroen-Őrmező
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
minek váltsak?
vélemény nem változott!!!
2008: változatlan a szervízzel való elégedettségem!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 12300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C5 2.0 SX | Következő autója? | lett ez a C5 és várom, hogy a C6 2.generációját, vagy C5 III kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
