G-Shock: a "régi" C5...
Szöveges ítélet
Miel?tt megettük volna ezt a C5-öst, már 2 Citroenen túl voltunk. Meg voltunk velük elégedve, ebbe pedig egyb?l beleszerettünk a szalonban. Így történt az eset.
Negatívumot csak azért tudok róla írni, mert már van egy új C5ösünk, így van némi rálátásom arra, hogy mit is tudnak készíteni a Franciák, ha tényleg akarnak valamit. Mondjuk, ahhoz nagyon kell akarniuk, de azért csak sikerül el?bb-utóbb (pl.: C5-2, C4).
Hibái a felsorolt meghibásodásokon kívül, a roppant mód terhelt elüls? futóm?. Érezni lehet az egy gyorsabb kanyarban, hogy szenved a nagy teher alatt (összesen:1500kg+, ebb?l ~1tonna az els? futóm?re nehezedik!!!). A kanyarok el?tte történ? er?s fékezések alkalmával megemeli a farát, és ha nem vigyázunk, jó nagy esés lehet a vége f?leg a féloldalt csúszós útfelületen! És akkor már az ESP sem segíthet, s?t csak ront a helyzeten, mert hihetetlenül alulkormányzottá és "idegessé" teszi a kocsit (Ebben is sokat javult az utód)!
A beltérrel nincsenek különösebb gondok, megint csak a ráncfelvarrott változat okán lehetne kötekedni, de végeredményben azért végezték el a frissítést hogy jobb legyen az autó egésze!
A váltója pocsék, de a testes motor kompenzálja a hiányosságokat, és nyugodtan lehet autókázni a motorral hosszabb távon is, hisz annak ellenére, hogy csak 5 sebességes, mindössze 2500 körül forog autópályás tempónál.
És teljes érték? francia, szóval: "? sém beszélni ejnglís óder dájcs veri gud":o)
Emellett persze, ha nem sportolnak vele és ostorozzák lépten nyomon, akkor egy nagyon szerethet? és hatalmas bels?vel megáldott utazóautó. Mindenkor kényelmes, csendes. A magyar utakra keresve sem találni jobb útitársat. Remek vásárt jelent használt autóként, hiszen ha hibája volt is azt már az el?z? tulaj megjavíttatta, valamint az ára is roppant módon kedvez? :o)
Egy kis kegészítést szeretnék írni a típust ért negatív kritikákra. Egy autónál nem csak az fontos, hogy azt eldöntsük milyen extrákkal zsúfoljuk tele, hanem az is hogy megtaláljuk az adott típushoz ill? motort is (ez nem csak a C% re de bármely más autóra is értend?). Jórészt olyan emberek szidják a C5öst, akik balga módon 1.8-as vagy 2.0l-es BENZINES motorral választották. Valljuk be ?szintén, 116LE (~180Nm) totálisan kevés, de 136paripa (~200Nm) is csak szenved a közel másfél tonnás autóval. Ennek oka a nyomatékhiány melyet majdnem mindenki azzal tud/próbál kompenzálni, hogy pörgeti és ezzel széthajtja a gépet. Hát nem ésszer?bb egy dízel ilyen autóhoz? Az is 136 pacis, de van mellette 314Nm, ami valljuk be ?szintén, b?ven elég a kocsi dinamikus mozgatásához. Akinek még ez is kevés annak ott a benzinfaló V6 3.0 benzines vagy vegyen bele chiptuningot, csakúgy mint egyik tulajdonostársunk leírta.
Hibalista
- Hátsó futóm?súlyok.
- Folyadékszint jelz?k: olaj, ablakmosó
- Generátor
- M?szerfalvisszajelz?k: üzemanyag akkutöltés
Ide hordtam szervizbe
AGRIA MOBIL KFT
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Xara Picasso 1,6 és 1,8 | Következő autója? | már van:) C5-2 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
