A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2001-2004)

C5 C5 2.0i SX 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Formája különlegesnek számított 2002-ben, megfizethető

Szöveges ítélet

Kezdettől fogva kopogott valami hátul. A kocsi eleje simán vette az út egyenetlenségét (keresztirányú repedés), míg a hátulja hallhatóan "lereagálta". Nyilván elvittem a szervizbe, ahol próbálták megszüntetni a kopogást. (Rögzítések utánhúzása, szivacsdarabok bedugdosása a "gyanús" helyekre). Kb. 4-szer vittem be az autót ezzel a hibával. Kollégám egyszer meghallotta, hogy az egyik munkafelvevő a következőt mondta a társának: "ez nem az a kategóriájú autó, amelyik nem kopoghat egy kicsit". Nekem volt már pár autóm: (VW 1200, Skoda MB-1000, Lada 1,2 Combi, 2 db. Dacia 1,4 TLX, Peugeot 405, Opel Vectra), de még a Dacia hasonló baját is meg tudtuk szüntetni.

Ezek után elmentem a Citroen M5-höz, ahol legalább a hozzáállás volt sokkal korrektebb, de igazán ők sem találtak semmit. Lassacskán vagy megszoktam, vagy úgyis romlik a hallásom, vagy közel a 100.000 kilométerhez "beállt" a futómű. Most már nem nagyon hallom.

Kb. 60.000-es korában Németországba mentem, Düsseldorf magasságába. Útközben vettem észre, hogy "hangosan" gurul az autó. Először az útburkolatra gondoltam, de a hang csak nem szűnt meg. A célhoz érve vettem észre, hogy a jobboldali gumik csúnyán megkoptak (kb. 45.000 km volt bennük, mert téli gumi is használtam). A visszaúton a hiba eszkalálódott, egyre hangosabb lett a gurulás. Próbáltam behatárolni, hol lehet a baj (kb. 1/4 óráig lassan haladva, fékezés nélkül megállva, a kerékagyak melegedését ellenőriztem, de így nem bukott ki, hogy melyik kerékkel van gond. Mire visszaértem, már komoly géphang jött a jobb-első kerék felöl. Direkt bementem a szervizbe, ahol szintén regisztrálták, hogy valóban csapágyas a jobb-eleje. Jó, akkor csinálják meg. Azt mondták, hogy pontosan egy hét múlva jöjjek, mert az anyagot nem tudják előbb beszerelni. Ez kedden volt, nekem pedig pénteken újból Németországba kellett mennem. A Chrono szerviz ezt nem tudta lekezelni.
Aznap megvettel a csapágyakat a Szt. László utcában, és másnap délelőtt egy a közelben lakó szerelő kicserélte.
A csapágy húzós volt: kb. 35.000 Ft volt / darab. Állítólag azért ilyen drága, mert a csapágyban van benne az ABS jeladója és apró örömként e miatt szokott beázni és tönkremenni a csapágy. Az ugyanilyen méretű, de a jeladó nélküli csapágy kb. 8.000 Ft-ba kerül.
A szerelőt olcsón megúsztam, mert 12.000 Ft-ot kért a két csapágy cseréjéért.
Ilyet biztosan nem tud a Chrono szerviz.

A nyáron megvadult a klíma. A belő légbefúvást végző ventillátor kikapcsolhatatlanul, csaknem teljes sebességgel ment, és maga a hűtés csak véletlenül ment. Leginkább úgy ment akár fél percig is, hogy lámpánál leállítottam a motort úgy, hogy az klíma vezérlését automatikusban hagytam. A motor újra indításakor jó esetben hűtött egy darabig, vagy nem.
A szerviz két lépésben oldotta meg a problémát: először bemenni, meggyőződni arról, hogy ez a kuncsaft tényleg nem teljesen sík hülye (a hiba csakugyan olyam, mint ahogy azt a telefonba elmondta). Alkatrész természetesen csak egy hét múlva lett (Chrono szerviz). És jó lett. A javítás költsége: kb. 50.000 Ft. volt.

Az olajcseréket és egyéb karbantartásokat magam végzem, garantáltan full szintetikus olajjal.
A fenti szerviz emiatt megvonta egyik Xsaránk garanciáját.

Jó tulajdonságok:
- Nagyon kényelmes
- tetszett a formája
- belül is tágas
- el lehet rakni dolgokat (zsebek, stb.)
- a 2 literes motor elég jól viszi a nagy kasznit
- meg is lehet állni vele (jó fékek)

Ha nem hajtanám nagyon, akár 9 liter alá is lemenne a fogyasztása.

Hibalista

- - hátsó futómű kopogása újkorától fogva
- - első csapágycsere 60.000 km-nél
- - belső ventilátor (klíma) vezérlése kb. 90.000 km-nél
-

Ide hordtam szervizbe

Citroen Nagy, Bp. Bécsi út

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Citroem M5

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 97000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Vectra 1.6 Következő autója? 1-2 évig még marad. Aztán nem tudom. Talán Toyota, vagy Skoda OCtavia
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2001

További ítéletek (93 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)