Formája különlegesnek számított 2002-ben, megfizethető
Szöveges ítélet
Kezdettől fogva kopogott valami hátul. A kocsi eleje simán vette az út egyenetlenségét (keresztirányú repedés), míg a hátulja hallhatóan "lereagálta". Nyilván elvittem a szervizbe, ahol próbálták megszüntetni a kopogást. (Rögzítések utánhúzása, szivacsdarabok bedugdosása a "gyanús" helyekre). Kb. 4-szer vittem be az autót ezzel a hibával. Kollégám egyszer meghallotta, hogy az egyik munkafelvevő a következőt mondta a társának: "ez nem az a kategóriájú autó, amelyik nem kopoghat egy kicsit". Nekem volt már pár autóm: (VW 1200, Skoda MB-1000, Lada 1,2 Combi, 2 db. Dacia 1,4 TLX, Peugeot 405, Opel Vectra), de még a Dacia hasonló baját is meg tudtuk szüntetni.
Ezek után elmentem a Citroen M5-höz, ahol legalább a hozzáállás volt sokkal korrektebb, de igazán ők sem találtak semmit. Lassacskán vagy megszoktam, vagy úgyis romlik a hallásom, vagy közel a 100.000 kilométerhez "beállt" a futómű. Most már nem nagyon hallom.
Kb. 60.000-es korában Németországba mentem, Düsseldorf magasságába. Útközben vettem észre, hogy "hangosan" gurul az autó. Először az útburkolatra gondoltam, de a hang csak nem szűnt meg. A célhoz érve vettem észre, hogy a jobboldali gumik csúnyán megkoptak (kb. 45.000 km volt bennük, mert téli gumi is használtam). A visszaúton a hiba eszkalálódott, egyre hangosabb lett a gurulás. Próbáltam behatárolni, hol lehet a baj (kb. 1/4 óráig lassan haladva, fékezés nélkül megállva, a kerékagyak melegedését ellenőriztem, de így nem bukott ki, hogy melyik kerékkel van gond. Mire visszaértem, már komoly géphang jött a jobb-első kerék felöl. Direkt bementem a szervizbe, ahol szintén regisztrálták, hogy valóban csapágyas a jobb-eleje. Jó, akkor csinálják meg. Azt mondták, hogy pontosan egy hét múlva jöjjek, mert az anyagot nem tudják előbb beszerelni. Ez kedden volt, nekem pedig pénteken újból Németországba kellett mennem. A Chrono szerviz ezt nem tudta lekezelni.
Aznap megvettel a csapágyakat a Szt. László utcában, és másnap délelőtt egy a közelben lakó szerelő kicserélte.
A csapágy húzós volt: kb. 35.000 Ft volt / darab. Állítólag azért ilyen drága, mert a csapágyban van benne az ABS jeladója és apró örömként e miatt szokott beázni és tönkremenni a csapágy. Az ugyanilyen méretű, de a jeladó nélküli csapágy kb. 8.000 Ft-ba kerül.
A szerelőt olcsón megúsztam, mert 12.000 Ft-ot kért a két csapágy cseréjéért.
Ilyet biztosan nem tud a Chrono szerviz.
A nyáron megvadult a klíma. A belő légbefúvást végző ventillátor kikapcsolhatatlanul, csaknem teljes sebességgel ment, és maga a hűtés csak véletlenül ment. Leginkább úgy ment akár fél percig is, hogy lámpánál leállítottam a motort úgy, hogy az klíma vezérlését automatikusban hagytam. A motor újra indításakor jó esetben hűtött egy darabig, vagy nem.
A szerviz két lépésben oldotta meg a problémát: először bemenni, meggyőződni arról, hogy ez a kuncsaft tényleg nem teljesen sík hülye (a hiba csakugyan olyam, mint ahogy azt a telefonba elmondta). Alkatrész természetesen csak egy hét múlva lett (Chrono szerviz). És jó lett. A javítás költsége: kb. 50.000 Ft. volt.
Az olajcseréket és egyéb karbantartásokat magam végzem, garantáltan full szintetikus olajjal.
A fenti szerviz emiatt megvonta egyik Xsaránk garanciáját.
Jó tulajdonságok:
- Nagyon kényelmes
- tetszett a formája
- belül is tágas
- el lehet rakni dolgokat (zsebek, stb.)
- a 2 literes motor elég jól viszi a nagy kasznit
- meg is lehet állni vele (jó fékek)
Ha nem hajtanám nagyon, akár 9 liter alá is lemenne a fogyasztása.
Hibalista
- - hátsó futómű kopogása újkorától fogva
- - első csapágycsere 60.000 km-nél
- - belső ventilátor (klíma) vezérlése kb. 90.000 km-nél
-
Ide hordtam szervizbe
Citroen Nagy, Bp. Bécsi út
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Citroem M5
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra 1.6 | Következő autója? | 1-2 évig még marad. Aztán nem tudom. Talán Toyota, vagy Skoda OCtavia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
