A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2001-2004)

C5 2.0 Hdi SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csalódás

Szöveges ítélet

Az autót 2006-ban, 5 évesen vásároltam, egy magát autókereskedőnek kiadó neppertől, az órájában 205E Km-rel.
Mint később kiderült, nem volt alapos a belső takarítás, mert az ülések ülőfelülete és támlája közötti résből egy csomó olasz tankolási számla került elő, és kiderült, hogy az autó előzőleg taxiként szolgált a napfényes Itáliában. Semmi gond, a beszámítolt autómnak az óráját én is megpörgettettem egy százassal vissza, így legalább kölcsönös volt az átvágás....

A C5 egyébként műszakilag teljesen rendben volt, vásárlás előtt átnézettem alaposan, és az együtt töltött 5 év, és 160E Km alatt semmiféle motorikus problémája nem volt. Strapabíróak ezek a Hdi-k.

Az autóról:
Nos, hogy is kezdjem, alapvetően sem előtte, sem utána nem volt még egy ilyen olcsó anyagokból összelegózott, tohonya, formátlan, esetlenül mozgó, a Citroen által autónak nevezett tárgyam. Ehhez képest a Xantia egy remek autó volt, egy minőségi és műszaki gyönyörűség, pedig az sem volt egy luxusautó. Na hát ez egy visszalépés volt.
Nem is használtam sokáig, mert képtelen voltam benne jól érezni magam, az üléspozíciót sem lehetett normálisan megtalálni, a kormány is lehetetlenül állt minden pozíciójában, az úton meg úgy viselkedett, mint egy amőba a vizes medencében. 3 évig tűrtem, majd vettem egy vadiúj C5-öt, már a 2008-tól gyártott változatot, - aminek gyakorlatilag szerencsére semmi köze nincs ehhez az autóhoz a nevén kívül -. A hátralevő 2 évben asszony használta munkába járásra, napi 100Km-t, de ő sem szerette.

Szeretnék jót írni róla, tényleg, de nem igazán tudok. Ilyesmi jut eszembe, hogy nem rohadt le sehol, hogy csak megtett 360+ ezer km-t műszaki hiba nélkül, tehát akinek csak ez a lényeg egy autóban, annak nyugodt szívvel ajánlom.

A felsorolt hibalista nem kirívó, ezek a dolgok általában előjönnek egy sokat futott autón. Az igazán bosszantó hibája viszont az első kerékre fogó kézifék munkahengerek voltak, amik képesek voltak bárhol és bármikor beragadni, szóval a csomagtartóban kalapáccsal és wd40-nel jártam, és roppantul örültem, amikor ingben, zakóban kalapálgathattam a kifordított kerekek mellett, hogy méltóztasson már elengedni a fékpofa a tárcsát.
Hátul sem volt annyira jól megtervezve a fékrendszer, sűrűn ette a hátsó fékpofákat is, a sokadik szervizbeavatkozás ellenére, a fene sem tudja hogy miért.

Zavaró volt a minden indításnál és leállításnál jelentkező csögrő hang a motortér felől, miután kicseréltettem a komplett kuplung és kettőstömegű rendszert, pár hónap múlva ismét csörgött. Szakértők elmondása szerint ez ilyen. Köszi, végülis nem egy felső középkategóriás autó csörgött alattam, igen kínosan.

Ebbe az autóba még a legelső CANBUS rendszer került. Alapvetően jó elképzelés volt, nem produkált elektronikai hibát, kivéve egyetlen esetet, amikor éjjel egyszer csak lekapcsolta az összes fényszórót egyik pillanatról a másikra menet közben. Meglepődtem, félreálltam a sötétben, majd leállítás és újraindítás után minden működött, a hibát soha nem ismételte meg eztán. Azért ez akkor nem volt mókás.

Mi jót írhatnék róla? A rugózás nagyon kényelmes volt, persze, kár, hogy az ülések xarok voltak. :-) Igen, jók voltak a szolgáltatásai, az automata lámpák, az automata ablaktörlő, a vészfékasszisztens, egy csomó fontos biztonsági felszerelés, szóval igen, ha nem gagyizzák el a többi részét, akkor ez egy jó, előremutató, modern autó lehetett volna. De nem volt az.

Nem szerettem, örültem, amikor végre elvitte valaki.

Hibalista

- Hátsó futómű lengőkar csapágyak - Légtömegmérő - Kupungárcsa, lendkerék - Klímahőmérséklet érzékelő - Autórádió - BSI központi számítógépmodul - Kézifék munkahengerek

Ide hordtam szervizbe

Független márkaspecialista

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 160000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xantia 1.9 TD Következő autója? C5 2.0 HDi 136 Dyn
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2001

További ítéletek (93 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)