Be-speedezett szürke bálna
Szöveges ítélet
Második C5-ömet taposom, az első egy 2001-ben gyártott, első szériás modell volt, sok gyermekbetegséggel, de imádtam a BMW-ket, Merciket és egyéb (állítólag) prémium autókat megszégyenítő kényelmet, felszereltséget és menetteljesítményt (imádtam az érzést, amikor a kopaszok kepesztettek mellettem a TDI Audikkal meg sz@rrá pörgetett Hondákkal, én meg felváltottam még egyet:)). Annak voltak hibái rendesen, meg belepakoltam 220e km-t, uh úgy döntöttem, ideje váltani. Így 2006 karácsonyán beültem egy 2004.12-ik havi, tök ugyan olyan 2.2 HDi SX-be, csak már 6 sebességes váltóval. A kényelem ugyan az, de azért mégis majdnem új autó volt.
Kicsit a rossz tulajdonságairól: a felsorolt hibákon kívül (amelyek egyébként mind garanciálisak voltak, mert vásároltam hozzá kiterjesztett garit még két évre - életem legjobb döntése volt, MINDENKINEK nagyon ajánlom!) tulajdonképpen az "új" 6 sebességes váltót nem szerettem meg: nem volt takarékosabb, és végig az az érzésem volt, mintha a régi 5 sebességesbe bezsúfoltak volna még egy fokozatot. Szerintem romlottak az áttételek és a menetteljesítmény, és nem lett gazdaságosabb, ugyhogy ezt az egyet sajnálom, és mindenképp´ az 5 sebességeset ajánlom! Még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy ez az autó olyan, mint egy háziállat: ha szereted, nem hagy szarban, ha úgy bánsz vele, mint egy Ladával vagy Wartburggal, akkor 2000 km után lerohad. Persze aki nem foglalkozik az autójával, az megérdemli, hogy Hondával meg Suzukival járjon, nem? :) Ha szervízbe kell vinni, akkor vidd el, ha ki kell vmit cserélni, cseréld ki. Ha meg nincs erre pénzed, akkor ne ilyen kategóriájú autóban gondolkozz, azért ez az A6-tal és E Mercivel egy kategória - szervíz és alkatrészárban is. Aki viszont egyéniséget szeretne, és nem akar a 194-ik BMW-s vagy Mercis lenni az utcában, annak kifejezetten nagyon ajánlom. Ja és még valami: gyakorlatilag kizárt, h bármikor is ellopják. Míg egy nagyértékű német autónál azért fél szemed mindig az udvaron van, addig velem megtörtént, hogy 2 napra a Nyugatinál hagytam, és nem volt bezárva, persze véletlenül. Senki, még csak rá se nézett...
Hibalista
- Tempomat kuplungkapcsolója, bal hátsó ablakemelő, világítás kapcsoló, hamutartó
Ide hordtam szervizbe
Citroen Wendom (Bécsi út, korábban Citroen Nagy)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C5 | Következő autója? | Citoren C5 III. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
