Bájosan Bumfordi Bomba Batár
Szöveges ítélet
Böhöm nagy dög, franciásan kényelmes, minden elfér benne. Mindene vaskos, szilárd, kb. olyan érzést kelt, mint egy tank. A formaterve csak közelíti a vizuális környezetszennyezést, de nem éri el. Egyszer?en csak b?n ronda.
A futóm?vét meg kell szokni. Az elején még zavart, hogy menetközben állítgatja a magasságát, meg pilleként lebeg az út felett, és mindig azt vártam, hogy mikor esek be vele a rekettyésbe. Lassan megtanultam bízni benne, és most már élvezem, amikor az éles, gyors kanyarokban kifeszíti magát, és billenés nélkül átsuhan rajtuk. Az oldalszélre határozottan érzékeny, ilyenkor meg kell nyomni a futóm? "sport" gombját, és máris kezelhet?vé válik. Nagyon jól kezelhet?, az egyetlen bajom vele a túl nagy fordulóköre.
Klíma és szell?zés határozottan jó, nem kelt huzatot, az automata okosan tereli a leveg?t.
A motor egy külön történet. Az eredeti 136 LE, 310 Nm a majdnem 1600 kilós autóhoz nem volt túl sok. Szerencsére a szervíz csatlakozóján keresztül simán átírható a motor vezérlése, és a 2,2-es HDI-ben rengeteg a tartalék. Az eredmény >170 LE és >400 Nm. A hétköznapi autókázásban is sokat segített (nagyon hosszú a váltó, ötödikben 100-nál 2000-t, 200-nál pedig 4000-et furdul csak a motor), sokkal rugalmasabb lett, és érdekes módon a motor hangszíne is el?nyére változott. A dinamikája fergeteges lett, a fogyasztása alig növekedett. Egyszer?en élvezhet? vele így az autózás, bármilyen helyzetb?l robbantani tud. 60 ezret futott már tuningolva, a kuplungon néha érz?dik, hogy nem erre a nyomatékra méretezték, de egyéb korai elhasználódásra utaló nyom nem vehet? észre az autón.
Fékek nagy általánosságban jók, de az ABS az izlésemhez képest picit korábban szólal meg. Érdekes, hogy az ESP-nél nem követték el ezt a hibát, nem túl korán és nem túl durván avatkozik be. A féktárcsák és a betétek (a PSA-tól szokatlanul) még nem koptak el, igaz, mi vidékiek a gázt szoktuk nyomni, nem a féket :-)
Van még egy nagy el?nye: csak a vak vagy a gigantikusan részeg autótolvajok foglalkoznak vele. Persze azért érdemes bezárni, nehogy csokipapírt, csikkeket, alig használ rágógumikat szórjanak bele.
Hibalista
- Az index kombinált kapcsolója (balra csak kibillentve ment, teljesen átkapcsolva szerencse kérdése volt). Garanciába ment, egyébként ~120 eFt lett volna.
-
- Számomra teljes döbbenet, hogy az eddigi 80 ezret az egyszer? 1-2 órás kötelez? átvizsgálásával gond nélkül futotta le.
Ide hordtam szervizbe
Xektor kft. Veszprém. Aranyosak, kedvesek, de végtelenül béna a vezetés (párszor kértem t?lük kiegészít? cuccokat, és hónapokig kellet kérdezgetnem, hogy akarnak-e egy kis pénzt keresni)
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Laguna 2,0 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
