Az értékelés jobbnak tűnik annál, amit én gondolok
Szöveges ítélet
Az ember ambivalens érzésekkel tud csak a C5-re gondolni. Mert bár az autó önmagában is tele van hibákkal igazából a szervíztől lesz egy rakás sz@r az egész. Ezalól kivételként kívánom megemlíteni a Citröen M5-öt ahol minden alkalommal az elvárható legnagyobb odafigyeléssel és tisztelettel kezelték kéréseimet.
Ismert típushibák:
110-130 között remeg a kormány - főleg fékezéskor.
nyekeregnek a hátsó üléssorok
a motor takaró műanyag letörik
az izzók hamar kiégnek és cseréjük csak a takarólemezek bontásával lehetséges + a szűk hely felsérti az ember kezét (mindíg bízzuk a szervízben arra aki ennek az autónak a megvételét ajánlotta)
80-100 e között motorgenerál
kijelzők
üzemanyag adagoló tönkremegy a Jet vagy no name benzinkutaknál ajánlott dieseltől
stb.......
Saját tapasztalat:
Nem volt a kocsi 1 hetes és az első alkalommal került esős időbe, lakott területen belül 50 km/h-val közlekedtünk amikor az első pocsolyában iszonytató sercegés köszöntött bennünket: a baloldali egész hosszanti üvegszál erősítésű takarólemez a kocsi alá gyűrődött. A maradékot leszedtem amitől tele ment a kezem az üvegszállal.
Másnap a citröen szervízben vizsgáltuk meg a dolgot: véleményem szerint egyértelmű volt, hogy az első néhány rögzítőpatent (ami egyébként a kocsiban mindenhonnan potyog) eleve nem is volt beszerelve a takarólemeznél és ezért a víz belekapott és a kocsiszekrény alá gyűrte az egészet. Kapásból több 10e forintos javítási ktg. amit nem kívántak garanciálisként elismerni. Ragaszkodtam a hibafelvételhez de pillanatokon belül már a központból jelezték, hogy akár mit csinálok nem fogják garanciálisként kezelni menjek perre ha akarok. Ilyenkor természetesen igazságügyi műszaki szakértőt szoktam hívni de gondolván, hogy ezzel az összes gyerekbetegségen túl vagyok nem erősködtem. - SAJNOS - Ezt egyébként rohadt nagy pofátlanságnak tartom, hiszen még meg sem száradt a tinta az adásvételi szerződésen, és azok akik a szerződésig a .eggemet nyalták most levegőnek néztek. A haverom aki a Citröen-t ajánlotta felhívta őket és kérte arra való tekintettel, hogy a cége már több mint 30 Citröent vásárolt gondolják át az ügyet és orvosolják a hibát - elhajtották. - EZZEL NÁLUNK MEGKAPTÁK A MINDEN IDŐK LEGPOFÁTLANABB AUTÓMÁRKÁJA KITÜNTETÉST, NO MEG A FRANCIA "BECSÜLET" RENDET. - ÉS CSAKHOGY EGYÉRTLEMŰ LEGYEN: EZÉRT NEM FOGOK SOHA TÖBBET CITRÖEN MÁRKÁJÚ AUTÓT VÁSÁROLNI.
A kocsi 2 - 3 hete volt meg és egy erősebb fékezést követően éreztem kirepülök a szélvédőn. Csak a biztonsági öv fogott meg - az elektromos vezetőülés ugyanis kiesett a helyéről. Elmentem hát a Citröen M5-be azzal a szándékkal, hogy vagy 3 percen belül megjavítják a kocsit, vagy 3 percen belül visszafizetik a teljes vételárat és akkor megtarthatják. Itt viszont nagyon pozitívan csalódtam, szó nélkül és azonnal soron kívül intézték az ügyet - sőt - még elnézést is kértek! Még a hangomat sem kellett felemelnem.
Természetesen az első 20 e km során több apró dolog elő jött de ezeket a soron következő szervíz során kijavították.
A szokásos szervíznél mindíg megkérdeztem előre a várható javítási ktg-et 45 e-t mondtak de rendszeresen 60 fölött volt a vége. EZ AZÉRT SOK NEM?
Inkább gyors szervízbe járok - aztán ha leg tényleg valami fődarabot cserléni kell akkor az alkalmankénti 40 e ft eltérésből az is összejön.
Azóta a kocsiba további 80 e ment bele és a teljesítmény a megszokott szinten van, semmilyen jelentős vagy új meghibásodás nem volt.
Motorikusan a 2.0 HDI elég strapabírónak tűnik. Mondom ezt úgy - hogy a 100e km körüli rettegés csak most kezdődik - hátha most esik szét az egész.
Aki VW-AUDI stb.-hez van szokva az teljesítményben és fogyasztásban egyaránt csalódni fog: a 2.0 HDI a 105 lovas 1.9 PD TDI-hez képest gyenge, lomha és kb. 2 literrel többet is fogyaszt.
A lomhaságért viszont a kitűnő kényelem kárpótolja az embert, a felfüggesztés elviselhetővé teszi budapestet és adott esetben egy kis hegyi kitérő is bevállalható. Az ülések is nagyon kényelmesek - bár nem recaro sport ülések, de akár 1000 km-t is ki lehet bennük bírni egy nap alatt - úgy, hogy másnap sem kell orvoshoz menni.
A rádió és a többi gyári elektronika nem egy nagy dobás, de azért nem rossz, sőt külön jó pont a kormányról vezérelhetőség no meg a tempomat.
Ezalatt az első 100.000 km alatt bár néha bosszankodtam, de soha nem volt az az érzésem, hogy a kocsi nem fog tudni haza vinni.
Hibalista
- alsó motortér védelem
- oldalsó hosszanti alvázvédelem
- rögzítőelemek
- vezetőülés
- kormánymű
- hűtőventillátor relé
- fedélzeti comp kijelzője
- becsípődésgátló ablakemelő
-
-
Ide hordtam szervizbe
A CITRÖEN NINCSEN TISZTÁBAN A GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS SZAVAK JELENTÉSÉVEL. AZOK TÖRVÉNYBEN RÖGZÍTETT KÖTELEZŐ ELEMEIVEL KAPCSOLATBAN ERŐS FELVILÁGOSÍTÁSRA SZORUL. - DE NE REMÉNYKEDJÜNK A MAGYAR FOGYASZTÓVÉDELEMBEN -.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
MINDEN ESETBEN TÜZETESEN MEG KELL VIZSGÁLNI, HOGY A HIBAFELVÉTELI JEGYZŐKÖNYV, GARANCIAJEGY STB. MEGFELELŐEN KI VAN-E TÖLTVE. MINDENRŐL KÉRJÜNK MÁSOLATOT.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | nem sorolom de sok jobb volt már | Következő autója? | H3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
