Űrszekerek avagy
Szöveges ítélet
Nos.
Miért épp ezt?Más nem volt?
Ezek jártak a fejemben amig a parkolóban keresgéltem.Automata navis autót kértem nem ezt..a cég rendezte az autó bérletet,a kisasszony pedig mosolyogva adta át a kulcsokat.
Pedig ha tudtam volna hogy alig 30 kilométer mulva már haverok leszünk....
Formára megosztó.Van aki rácsodálkozik,van akinek nem tetszik.Nekem bejön,bár én elfogult vagyok vele.Belső dettó.Két bazi monitor,kis kormány,kiválasztófül a kormány fölött a robotizált váltónak.Kellemes.Ülései kényelmesek és tényleg le tudok benne nyomni nagy távolságot fáradtság nélkül.Hátul is van hely,elég is mindenre.
Szóval....
Kell na.....most nézem az enyémet,az is ilyen lesz bár eleinte az egyhatos kicsinek tünt.Aztán rájöttem hogy kell zongorázni a motor-váltó kombóval.Na onnantól király lett.Felejtsd el a hagyományos automatát,ez isteni.Megtoldva az elektromos kézifékkel,emelkedőn indulás?Gyerekjáték.Parkolni hál istennek nem nehéz,bár bevallom a tolatószenzorok kicsit túl érzékenyek viszont a kamera az sokat dob a dolgon,nélküle nem érezném a seggét.Apropó segg.A lámpái szerintem közutálatnak örvendenek köszönhetően a LED technikának hátul.Ha fékezel,tuti meglátnak.Első lámpák detto,nappali fény+index fölül,alatta a normál lámpák (nem kell a xenon jó a hagyományos).Legalul a kanyarfény.Azt is azután kezdtem értékelni hogy párszor nem padkáztam le a vasat.Mert érezni az autót nehéz,meg kell szokni.Nagyon.Üvegbúrában ülök ahol az első szélvédő ki van tolva,megspékelve oldal-első ablakokkal.Na ez olyan buszos,annyi hogy ez kis helyen is meg tud fordulni.Párásodás van,de a klima ezt tudja orvosolni.Huzatmentesen teszi a dolgát és kellemesen be tud hűteni vagy fúteni ha kell.Talán a vezérlése némi megszokást igényel,mint minden más ezen a jármúvön.Központi 7 colos panel full tapipad kiegészitő előválasztókkal.A központi 12 colos nagy kijelző viszont remek.3 program,3 különböző stílus.Este lekapcsolható,akkor csak a sebesség adatok illetve ha bármi van akkor azok ugranak fel (autópályázós sokatmenőshöz jó)
Futómű.Nem sportos de nem is ringatózós.Pont el van találva.Fékek isteniek,pár alkalommal bele volt állva...mint egy horgony...
Apróságok amik lehet csak nekem újak dehát 15 éves Hondából ültem át:
Automata kézifék...no komment (az elektromos motorok hangja tetszik behúzáskor ill kioldáskor,páran felkapják a fejüket a járdán)
Ülésfűtés indul ha a benti hőfok nagyon eltér a kintitől.(pölö kinti 12 fok,bent belövöd a huszat és érzed hogy jön a kellemes meleg a székből)
Napelenző amit mindennel együtt hátra tudok húzni még vagy 20 centit,látva a lámpát ill romantikázós barátnővel vonulós....igazi pilótafülke feeling.
Belső LED világítás.hangulatvilágítás menet közben is,ergo nincs full sötét az űrszekérben,nem kell folyton a belső pilácsot kattingatni.
Csatlakozók elöl középen eldugva,úgymint USB,12V,220V,stereo jack.Ezt sem kell ragozni.
Holt teret figyelő rendszer ami a tükörben villog.Jó,hasznos főleg egy ekkora beláthatatlan batárnál.
Automatikus fényszórók,távolságtartó tempomat,lebillenő tükör ha rükibe tolod a váltókart....tudom ezek mind léteznek máshol is de nekem még újak.
Magától beparkol ha kell,ezt nem próbáltam ki....van szenzor+kamera
Gyári navi okés,rugalmas,a hifi lehetne bikább,talán az opcionális JBL rendszerrel pölö.
Motor-váló kombó:
Hatos robotizált szerkezet,érzed hogz kapcsol,érzed hogy kuplunggol,csúsztatni is tudja ha kell.Nálam nem keverte meg magát pedig használtam keményen.Ha kell vissza tudok dobni a kiválasztófülekkel párat,nem kell manuálba tolni a kart.Motor hidegen érces,bemelegedve kicsit kisimul,de mindig be volt rendesen melegitve,értsd hideg motort nem nyelezünk.Olajat nem ette pedig párszor meg lett küldve.Ereje van,nem versenyautó,tipikus turbódizel.Közepesen tartva a fordulatot van nyomaték és ennyi elég is.Városban nevetségesen keveset eszik,akkor megy följebb a fogyasztás ha kimegyünk a pályára.A légellenállás meg a súly-lóerő arány itt érvényesül.Átlag 135-140 között eljárva pályán betartva a szabályokat az országutakon vegyesben (pálya-város-vidéki utak) nálam 5-6,5l volt az átlag.A külleme miatt kapta az űrhajó nevet,de úgy is néz ki.A páromnak pillanatok műve volt megszeretni....aztán ő is tesztvezette,azóta dúl az imádat.Talán ezért is határoztuk el hogy a következő vas egy ilyen lesz.Mert az élethez kell némi őrültség.
Pár negatívum is:
Párásodás klima nélkül nem kezelhető.
Nehezen belátható kasztni
Motor hangja nem túl kellemes nagy terhelés alatt (bár az alatt nem is hallom)
Hifi lehetne erősebb
Ablakmosó tervezője mondjon le
Jó lenne ha a Start-Stop funkciót nem kéne minden egyes motor inditás után külön kikapcsolni,majd én tudom mikor akarok ECO módba kapcsolni waze.
Szerintem a motor nem lesz túl hosszú életű,egyhatból százhúsz paci dízelben....kicsit ki van hegyezve.Tehát 3-4 évente autócsere.
Summa:
Nem hittem volna hogy megszeretem
Nem hittem volna hogy kelleni fog.
Szerintem az a titok hogy a Citroen be merte vállalni ezt az autót,ami totál eltér a mai átlag,egyenarcú társaitól.
Nem szokványos darab az tuti.
Hirtelen ennyi.Ha lesz update akkor jövök még.
A képek nem azt az autót ábrázolják,csak ezt találtam feketében
Hibalista
- Még semi,bérautó volt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
