Családbatár
Szöveges ítélet
...és akkor már úton volt a második gyerek, váltani kellett. Típikus történet. 10 év gondtalan (!) Alfa Romeo 147 használat után kipróbltuk milyen a másik véglet, egy családi egyterű. Váltáskor bármi szóba jöhetett amiben van egy kis fantázia. Ez máris kizárta az összes német típust :). A II. generációs C4 Picassot nem is ismertem addig. Még ma sem látni sokat az utakon. Először az 5 személyes változaton akadt meg a szemem amikor közelről láttam egyet. Aztán a kevés eladó példány és a plusz hely miatt meggyőztük magunkat, hogy a 7 személyes is jó lesz nekünk. Így utólag nagyon helyesen tettük. A kínálatot szűkítette a 2000-es diesel motor és facelift kivitel szűrő is.
A választott példány 170e km-el, 5 évesen került hozzánk egyenesen Franciaországból. Szerencsére az előző tulaj kívül-belül vigyázott rá, pár temészetes használatból eredő kopás/karcon kívül nem volt semmi vészes.
Először a jó dolgok:
Menetteljesítményben és kényelemben pont olyan amilyet elvárnál ettől az összeállítástól. A bőséges helykínálat, panoráma szélvédő, kényelmes ülések, nyomatékos motor pihentetővé teszi a családi hosszú utakat benne. A motor 0-160km/h között nem jön zavarba. Hegyes szerpentineken is erőlködés nélkül teljesít kézi váltóval. Futómú nekem kemény: kanyarokat jól fekszi, de kátyúkon pattogós. Menetteljesítményét jól jellemzi, hogy egy laposabb-sportosabb Alfából átülve könnyen hozza ugyan azt a stabilitást és dinamukusságot. Valahogy megcsinálták azt is, hogy 1000-1200-es fordulattól már kényelmesen húz a motor erőlködés vagy dadogás nélkül. Klíma gyorsan hűt + hátul is vannak külön szabályozható erősségű befúvó ventillátorok. 2000-es motor mellé alapból a szebbik 17"-os felni jár.
Otthon elvégezhető szoftverfrissítéssel került rá Android Autó és iPhone Carplay is amivel egy nagy hiányt pótoltak, úgy tudom a facelift előtti gyártások nem kaptak ilyen támogatást.
Középső üléssorban 3 teljes értékű ülés: három gyerekülés vagy három felnőtt kényelmesen elfér. Teljesen hátratolt hátsó ülésekkel még a lábakat is ki lehet nyújtani.
5+2 fővel ritkán utazunk, de nagy buli berakni az egész családot, vagy plusz gyereketek hátra. Ilyenkor persze a csomagtartóban hely csak pár hátizsáknak marad.
És akkor a rossz dolgok:
Az érintőkijelző nagyon érzéketlen és lassú, ezen dolgozhattak volna még. Ablakmosó csak az ablaktörtlő lapátok magasságáig spricceli a mosófolyadékot. Adblue betöltő nyílás a hátsó pótülések alatt van. Nehezen hozzáférhető és nem túl tiszta megoldás ha pl. kannából töltesz bele folyadékot.
A beltérben olcsó, kopogós, könnyen karcolódó műanyagokat használtak. Ez nagyot ront a kocsi amúgy jó megítélésén.
Hibalista
- -kormány tempomat +/- gombjai lekoptak és zörögtek. Szerencsére van hozzá olcsón gyári cserealkatrész amivel meg lehet oldani. - -Adblue tartály hiba. Valami szenzor ment benne tönkre. Gyárilag csak a komplett tartály cserélhető 400e+ Ft-ért. Gyors utánajárással a javítás megúszható 150e Ft körül is amivel ugyan úgy működik tovább az AdBlue befecskendezés. (Ki is lehetett volna ütni de azért már megbuksz műszaki vizsgán) - -Első futómű kb komplett csere 20.000 km alatt. A futómű valószínűleg már csereérett lett az autó előélete során, de a magyar utak hozták elő a hibákat benne. - Vásárlás után megkapta a vezérlés + kettős tömegű csere párost is. Ez nem az autó hibája, csak kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Varga Autószerelő Műhely - Győr.Francia autót csak ide!!!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kecskemét Hovány1x volt náluk még az utolsó gyári szervizen. Drágák, de ezt tudtam amikor odavittem.Gázolajszűrő tömítését rosszul helyezték fel... Remélem nem okozott maradandó kárt.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 147 1.9 JTDm 120le | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
