Úri módon szolgál
Szöveges ítélet
Ez egy jó autó. A konkurencia hasonló méretű és árú kínálata nem nyújtja sem ezt a kényelmet, sem ezt a méretet, sem ezt a formatervet.
Racionális válaszás annak aki gazdaságos családi autót keres és nem szempont a száguldozás, a presztizs.
A külseje időtálló, magasra húzott lámpák, nagy üvegfelületek, nagy kerekek, LED imitácó hátsó fénycsík teszik divatossá is a formáját.
Az utastere hatalmas, a magas üléspozíció miatt hosszútávon sem fárad el az ember az első fotelokban. A karfák még kényelmesebbé teszik az utatást. Hátul már nem ilyen jó puhák az ülések, de oda úgyis csak a gyerek ül. Előbb gyerekülésben, később meg úgyis ficánkol és nem érzi, hogy kényelmetlen.
Ülésfűtést nem lehet bele rendelni csak, ha megveszi az ember az exclusive kivitelt ami sokkal drágább. Ez nagyon rossz, mert megfagyunk benne télen.
A grand csomagtere elnyeli az egész család poggyászát. Mindent el lehet vinni vele anya nagy örömére.
Motorja kiforrott konstrukció 1.6 HDI 110LE. Kapott egy kis chiptunigot és már 140LE-vel lehet is lépést tartani a középkatagóriás cégautókkal ha le akarnak tolni az autópályán.
Apropó autópoálya! Ha lenne rajta hatodik fokozat nem lenne ilyen hangos 130-nál és fél literrel kevesebbet is fogyasztana. MPC6 váltóval nem szabad megvenni, állítólag az nem sikerült.
A DPF regenerálás lehetne észrevétlenebb. Amikor csinálja kicsit rángat, kicsit morog, kicsit kihagy a motor és 9-10 litert fogyaszt közben.
A futómű nem az a Citroenes lágyan ringatózó. Igenis felüt, billeg. Ezen lehett volna reszelni még, de így is használható. A gumikat nem fogyasztja. A kocsi elég magasan fekszik ahhoz, hogy bármekkora padkára fel lehessen hajtani vele.
A dinamic felszereltség és az alap extrák mindent tartalmaznak amire szüksége van a gazdának. Automata klíma(4 zónás), automata fényszóró, elektromos tükrök, visszagurulás gátló, tempomat...stb.
A 25.000 km-es olajcsere periódus szerintem sok, én tízezrenként kidobom belőle. Az alkatrészek árai mérsékeltek, minden esetre a gyárit nem szabad megvenni, mert az sem különleges minőség, csak át van dobozolva.
Sokat használom, egy év alatt 32.000km-t mentem vele. Szokatlan módon megnézik a kocsit, és mindenkinek tetszik.
Vigyázunk rá mint a kincsre, a kavicsvédő fólia az elején nagyon hasznos a beégett bogarak ellen, a pajzs védelem meg a tolvaj-csótányok ellen.
Hibalista
- Eleddig garanciában: - Féltengely szimering, első féktárcsa és fékbetétek, kormánybőrözés málik. - Amit én fizettem: - 2 db első helyzetjelző - 2 db első fényszóró
Ide hordtam szervizbe
Citoren M5Az egyik munkafelvevő undok, de ha szépen szól az ember akkor sem lesz kedvesebb.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E60 530d | Következő autója? | Passat CC 2.0 CRTDI DSG |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
