Talán megérte....megérte!!
Szöveges ítélet
Sok tekintetben nagy csalódás a családban lévő másik autóhoz, Xsara Picasso, képest.Utastér hátul, 2 sor, lábtérben kisebb!!!, mint a Picassóban. Ami azért is furcsa mert legalább 20 cm-el hosszabb.Grand Picassónk van.
A VW Touranban sokkal nagyobb a lábhely. A vezető ülés azért kényelmetlen,mert a deréktámasz állító gombjának a műanyag háza elvékonyítja az ülés tömítését ott ahol az ember jobb combjának külső fele van.
Az enyémben világos plüss ülések vannak. Nagyon könnyen koszolódik. A gyári fekete szőnyegek is nehezen porszívózhatók.
A rádió gombjai le vannak kopva és a "króm":) levegő állító rostély pöcök is. Szarból van sajnos.:(
A 2. sor üléseinek alján lévő sín végén található műanyagokat a gyerek simán letörte mikor ki-be szállt.A jobb oldali hátsó fejtámla állandóan visszacsúszik. Pedig már egyszer a stiftet megpiszkáltam.
Az exclusive felszereltséghez nincs szükség pótkerék sem és nem is lehet feltenni alulra hátul a légrugó kompresszora miatt.Ha jól tudom,akkor a nem exclusivokhoz jár szükségkerék.Most azon agyalok, hogy mivel nem kell a két hátsó 6. és 7. ülés, annak a helyére teszek szükségkereket. Bár lehet ez sem megy, mert középen van egy merevítő.Remélem az kijön és nem oda hegesztett.
A degektjavítóban nem bízom, mert már volt, hogy saját figyelmetlenségből kinyírtam a gumi oldalát. Ha ez ezzel a vacakkal lett volna nagyon drága lett volna a defekt.
A Xsara Picassóhoz képest szinte semmi rekesz nincs a csomagtérben. Nem tudom hova tenni az eü. csomagot meg az elakadásjelzőt sem. A csomagtér nem egészen sík a 2. sor mögötti részen van egy mélyedés. Az ülések nem kiszedhetők bár síkba lehet hajtogatni őket. A variálhatóság nem túl jó.A csomagtér tető nem nyitható két magasságban,mint a Xsara Picassóban, ezért aki kicsit magasabb az átlagnál beveri a fejét a csomagtérajtóba.
Jelenleg a kocsi járóképtelen,mert a légrugók tönkrementek benne és le van ülve a segge és ilyenkor nagyon ráz és különben is könnyen leér az alja.Két légrugó kb. 90 ezer plussz a javítás. És sajnos sem nálunk sem Ausztriában nincs raktáron alkatrész. Lehet heteket kell rá várni. A szervizben egy hasonló korú kocsi is ugyanolyan problémával pihen,mint az enyém.
A futómű tényleg zajos, mintha valami ki lenne kopva de nincs. Egyszerűen ilyen.
Persze sok jó tulajdonsága van, amit már mások felsoroltak előttem.
Nekem ez a 4. Citroenem /BX 17 RD, Xantia 1,8 16 v, Xsara Picasso 1,6 HDI Ecxslusive-itélet erről Családi csigaház néven fut/ mindegyiket használtam vettem.
A többivel semmi komoly gondom nem volt igazán.
Ezt a dögöt olcsón vettem 2 évesen feléért,mint az új ára és az exclusive-on kívül van még benne kanyar-xenon, első parkradar távolságmérővel, meg külön nyitható hátsó csomagtér üveg. Ezért nem is idegesítem magam ezeken a hibákon.
A januári hidegekben rövid városi távon 8,5-öt evett meg.
Az automata váltó elég lomha és a motor sem egy versenygép ehhez a kasztnihoz de ezt tudtam előre és végül is elég a normális közlekedéshez.
Szerintem ez is kap chip tuningot.
Gondoltam eladom de még türelmes leszek vele meg bukta is lenne egy eladás.
Megnéztem az új Peugeot 5008-at. Hát az még kisebb belül. Magas vagyok, persze nem 210-es óriás de a Xantiában a lábtér sokkal nagyobb volt ,mint ezekben.
Egy ismerősöm mondta, hogy a sima C4 Piaccóban a fejtér is kicsi hátul.
Igazán nem értem ezt, hisz manapság az emberek nagyobbak,mint 30-40 éve
és ha jól tudom már a gyártók is nagyobb emberkékkel számolnak.
3 év tapasztalata: 80000 km. után elégedettebb lettem az autóval de fenntartom a régebben említett hibákat. Jó pár dolgot cseréltem a kocsin de ezek nagy része a természetes elhasználódásnak tudható be. A FAP szűrőt ki lehet olcsón (kb. 30000) tisztìttatni.Nekem egy székesfehérvári cég csinálta meg korrektül.A beltéri műanyagjai (ülések hátulja, csomagtér) sajnos karcosak és kopottak. A turbó még eredeti bár kicsit folyik belőle az olaj.Lassan fel kellene újítani. Ferrykerhez viszem majd.Kicsit többet eszik, mint régebben, lehet a porlasztócsúcsok már kopottak. Osztrák gázolajjal járok, eddig sosem hagyott ott az út szélén.Javasolt időnként olajcserénél a teknőt leszedetni és kipucolni az olajszivattyú szűrőjével együtt. A turbó tovább fogja bírni.Total olajat használok 20000-nél cserélek olajat de nekem nem sok piszok volt a teknőben meg a szűrőn.
Hibalista
- Injektor tömítés, légrugó,klímahűtő kilyukadt,2 motortartó bak, kuplung és kettőstömegű lendkerék,FAP szűrőt tisztítani kellett,3 darab klímacsőrögzítő műanyag eltört a motortérben,3 hátsó fejtámla hüvely
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | xsara picasso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
