NE VEGYEN SENKI ILYET!!!
Szöveges ítélet
NE VEGYEN SENKI ILYET!!!
Miért? Csak nekem legyen ilyen autóm, hogy irigykedjenek…
Mert csodálatos, szép, kényelmes, fürge, és mindenki megbámulja. Teli van extrákkal és kényelmi funkciókkal, óriás szélvédője pedig egyedülálló.
Szeretem!
Rögtön az elején jelzem: nagyon elfogult vagyok (lettem). Hogy miért?
Nos, kb. egy évet nézegettem az autókat, mindenféleképpen olyan volt a cél, amibe kényelmesen befér egy olyan család, ahol gyerekek vannak. Babakocsi, kiságy, etetőszék, 800 pelenka, bili, stb. Ezért az egyterűek voltak kizárólag azok, amikre szűkült a kör. Amikor a szalonban megláttam, beleültem, és elmentünk egy próbaútra, rögtön eldőlt: ez kell.
Ismerem az autókat, tudtam, hogy a Citroennek mik lehetnek a hátrányai, de azt is, hogy mik az előnyei. Gondoltam, adok egy esélyt, bár nem olcsó esély…
Csodálatos! Sok mindent olvastam az autóról, itt a Népítéleten is. Szerintem kívülről a legszebb egyterű (az 5 üléses, azaz a kisebbről van szó, ennek sportosabb a hátulja, kis spoilerrel gyárilag feldobva). Fekete lakk, kicsit megspécizve oldalsó sötétített üvegekkel, Dotz Shuriken fekete alufelnivel. Aztán belül: fekete a változat (eredetileg csak bézs van), az a sok rakodó rekesz, kényelmes ülések (bocs: fotelek). Többféleképpen variálható ülések, teljesen sík rakodó felület lehajtott hátsó ülések esetén is. Nagyon igényes a belső kiképzés és az anyagok. A Ford (S-Max, Galaxy), a Seat (Altea XL), az Opel (Meriva, Zafira) elbújhat mögötte. Igényes francia.
A motor (138 LE) jól húz, a dinamizmus rendben van. Igaz nem megy úgy, mint a korábbi Passat PDTDI (130LE), de ne felejtsük, hogy közel 1700 kg, és a homlokfelülete is lényegesen nagyobb, mint egy Passatnak. A PSA konszern HDI motorja pedig kimegy a világból is… A fogyasztása az első km-eken még soknak tűnt, de most már beállt 6,6 literre (vegyes, főleg városi, de kicsi autópálya használattal, és természetesen légkondival, ami 4 zónás). A kisebb HDI (1,6 literes, 110 LE) már kevés egy ekkora autóhoz. Az a 307-esben tökéletes, de itt már pici. Arra viszont nem jöttem rá, miért kevesebb ugyanannak a motornak a nyomatéka itt (270 Nm), mint pl. a 407-esben (320/340 Nm overboosttal). No, mindegy, majd jön egy év múlva, bejáratás után és szigorúan csak nyáron beszerelve a chip tuning, amivel +22 LE és +44 Nm nyerhető.
Az automata MCP6-os váltó meglepően jó. Városi dugóban néha ugrál az autó, de finomabban kell kezelni a gázt, mint egy normál autónál. Ennyi. Egyébként nagyon intelligens a váltó, tudja, mikor kell váltani. Az F1-et idéző, kormányról vezérelhető mikrokapcsolók működtetésével pedig igen sportos autózást lehet produkálni, sőt, talán csak így lehet. Azaz összességében tényleg jobb, mint a normál automata (összehasonlítási alap: Volvo S80 D5)! Főleg úgy, hogy ezzel az automatával kevesebbet eszik, mint a kézi váltóval, a normál automatáról nem is beszélve. Itt nincs kúszás piros lámpánál, tehát nem kell nyomnod a féket folyamatosan; nem pörög magasabb fordulaton a motor a váltó miatt, stb. Egyszerűen csak helyetted vált. No persze azért nem egy DSG váltó, de hát az már más technikai megoldás.
Egyetlen nagy hibája van! Ez pedig az ESŐÉRZÉKELŐ! Egy csúcstechnikával telepakolt autóban ezt nem tudták megoldani 2008-ban? Pedig már a VW Bora 2000-es modelljében tökéletesen működött. A múltkor 18 mp-ig törölte a legnagyobb fokozatban a csont száraz ablakot! Én állítottam le, mert már izzott az ablaktörlő.
A menetszél picit hangos autópályán, de egy ekkora autónál talán megbocsájtható. Az úttartása viszont kiváló. Kanyarban nem billeg, viszont nem „németesen” kemény a felfüggesztés.
Volt már pár autó a családban (VW Golf IV., Passat TDI, Bora; Peugeot 406, 307, 206; Opel Corsa, Volvo S80 D5), de ez a legszebb és legkényelmesebb. És ezzel a motorral eldöcög. Eddig tökéletes választás, és remélem, nem romlik el. :)
Hibalista
- Az esőérzékelő gyárilag rosszul van programozva. A száraz ablakot is töli, mint a meszes. A szervíz azt mondta, ilyen. Pedig megcsinálhatnák!
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor (Pesti út).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | BMW 535 xd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
