A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Picasso (2007-2012)

C4 Picasso 1.6 Hdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Közös nevező

Szöveges ítélet

Választásnál úgy próbáltuk szűkíteni a kört, hogy a háromajtós kupé helyett egy kombi vagy egyterű legyen, viszont a garázsba még körbejárhatóan beférjen. Mivel alkalmazotti fizetésből élünk ezért a keret is adott volt, amit természetesen átléptünk, mert minél fiatalabbat és kevesebb kilométert futottat szerettem volna, nem pedig olyat amit pont „időben” adnak el. A családban volt és van is Citroen tehát tudtam mit vállalok, azonban a C4 Picasso hamar favorit lett. Az egyik hátránya (nekünk) egyben az előnye, hogy gyorsan veszti az árát. Csak akinek bombabiztos terve van az nem készít „B”-tervet; az a Ford Focus kombi lett volna, de végül nem próbáltuk.
Na szóval elkezdtük vadászni a C4 Picassókat, de mint írtam a Grand már fölöslegesen nagy volt, továbbá a csapott formavilága egyből megfogott (külső megfog, belső megtart). A nagy tömeghez nyomaték kell, és a fogyasztásadatokat böngészve csakis a dízel jöhet szóba. Először ódzkodtam az automatától, de a 6 gang vonzó volt ezért esélyt adtam neki.
Galád módon hagytam a feleségemet próbakört menni vele, úgyhogy nem kellett győzködnöm. Tágas, piros, lép és nem kell kavargatni a váltót. Kicsit beárnyékolta az örömünket, hogy donorként használták, és ami szerszám nélkül mozdítható volt az javarészt hiányzott. Bontósoknál nincs, mert semmit nem találtam hozzá, gyáriba meg horror árak vannak (kalaptartó 100000 Ft).
Az automata váltóval kapcsolatban mindig voltak fenntartásaim, de azért halad a technika és tulajdonképpen az én olvasatomban a hidrodinamikus a klasszikus értelemben vett automata, ez pedig igazából csak robotizált kapcsolású. Az alsó fokozatokban minden váltásnál érezhetően megtorpan, ami igencsak zavaró gyorsításnál. Tehát nem olyan mint amikor valaki lassan találja meg a fokozatot, hanem, olyan érzés mint a motorfék. Ráadásul nem mindig úgy vált ahogy nekem ideális lenne - ugyebár az előítéletek. A jó hír, hogy a szekvenciális kapcsolóval felül lehet bírálni, illetve manuál állásba eleve én választok. Kiismerve egész jó csapatot alkotunk.
Viszont a nyomaték mindent ellensúlyoz, sokszor váltás nélkül lehet előzni, és mindig gyönyörködök az átlagfogyasztásban menet közben, sőt kihívásnak tekintem, hogy a feleségemét letornázzam 6 liter alá, de ehhez újjal kell váltogatni. Kimondom, a Citroen dízelmotorjában bíztam és nem hiába.
Ami még remek, az a hatalmas szélvédő, amin keresztül lehet látni a közlekedési lámpákat. Többször előfordult, miután valaki beült és elhelyezkedett, hogy kifafad: "de szép nagy autó".
Az eddig tapasztalt hátrányok:
Ablaktörlő néha megvadul, aminek következtében megpróbálom megfékezni és így kicsit küzdök vele. A szélvédő tetejének nagy részét nem törli; napellenzővel tesztelték? Az ülésállításnál van a magas és a feljebb, nekem nem jön be ez a székszerű megoldás, ráadásul a fejtámlát is hátrafeszegettem, mert előre szegi a fejet. Néha az az érzésem, hogy nem próbálták ki, amit tervezőasztalon megálmodtak? A klíma gyenge, pedig vételkor feltöltettük, mert nem hűtött. Lehet volt oka is, persze volt rá elfedő meséjük. A hűtött kesztyűtartóba jégakkut szoktam tenni, mert inkább csak marketing az elnevezés. A hátsó futómű nem tolerálja úthibákat, a kaszni pedig kicsit imbolyog, ha kerülgetem őket.
Feleségem is szereti, ezért is a cím.

Frissítés: Hősiesen teszi a dolgát és megerősödött a bizalom, főleg amikor levitte Sartiba a családot (oda-vissza 2500 km). Eddig inkább a feleségem hajtotta, ahol a megtett időt, mint a kutya éveinél fel kell szorozni. Tehát strapabíró is.
Kisebb bosszúságok azért akadnak:
A váltóját továbbra is nehéz elfogadni,főképp miután a Merci 7G duplakuplungosát is használtam. A feleségem se érti, akárhová áll a nyitott csomagtartóról mindig rácsurog az esővíz. Összegyűjti, és egyenletesen elosztja az alsó él mentén. A részecskeszűrő állandóan eltömődést jelez, amit drága adalékkal és kisebb gyorshajtásokkal tudok feledtetni. Pedig az ugyancsak nem túl olcsó FAP adalékkal feltöltettem a szakszervizben.
A feleségemnek vettünk egy jó kis szaladgálós autót, de nehezen szabadul a C4-estől, ezért még most is találó a cím, hogy ez az autó a közös nevezőnk.

Hibalista

- Vízpumpa és vezérlés szett csere, részben visszahívás keretében. - - 2 hét múlva minden előjel nélkül az egyik porlasztó egység tönkrement, autómentőt kellett hívni. 130.000 Ft volt a javítás márkaszervizben, mert gyári felújítottat kértem, az új még vagy 60.000-rel többe került volna. - Felhívtam egy maszekot, az se sokkal olcsóbbat tippelt telefonban. - Különösen fájt, hogy kb. 1500 kilométert tettünk meg vétel óta. - A vízpumpa egy éven belül folyni kezdett, garanciába kicserélték. A résolajcsőből szivárgott a gázolaj, ez betudható a korábbi bolygatásnak és a kornak.

Ide hordtam szervizbe

Citroen M5. Nekem nem volt velük rossz tapasztalatom, mint itt néhol olvastam, pedig több munkafelvevővel is volt dolgom. Kicsi kedvezményt is kaptam, mert aki kéthetente viszi az autóját az törzsvevőnek számít. Azért fog a ceruza, a 15000-es rezsióradíjat sokallom, kell ehhez ekkora felkészültség?

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Amit tudok továbbra is magam csinálok. Üzemanyag szűrő 13000 Ft és kicsit gondolkodni is kellett hozzá.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 25 Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Picasso 2007 (2007)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)