A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Picasso (2007-2012)

C4 Picasso Grand 1.6HDI MCP6 Exclusive 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Kémia

Szöveges ítélet

Nehéz döntés előtt álltam, mielőtt megvettem ’álmaim autóját’. A nehézséget az elveim jelentették. Hosszú évek óta német tulajdonú cégnél dolgozom, német autókkal (Volkswagen) járok, amelyek, talán köszönhetem a szerencsének is, hozták a német autókról alkotott sztereotípiákat: jó és takarékos motorok, megbízhatóság és kegyetlen szerviz óradíjak.
Éves szinten 40-50.000km-t megyek, de eddig gond nélkül cserélték alattam az autókat.
Amikor oda jutottam, hogy a céges autó mellé vehetek egy sajátot, szem előtt tartva, hogy 2 kisgyerek és rengeteg csomag köré kell egy autót venni + nem akarom a volkswagenes szerviz óradíjakat, egy Opel Astra H Caravan mellett döntöttem. Másfél évig használtuk, amikor is megszületett harmadik gyermekem.
3 gyerek, 3 gyerekülés egy sorban: hiába nagy az Astra Caravan vagy a mostani céges Golf V Variant, egyik sem elég széles. Ekkor kezdtem el egyterűeket keresni, de mivel ezek még drágábbak, csak használtban gondolkodtam. Továbbra is elsősorban a német márkákat nézegettem (VW Sharan, S-Max esetleg Seat Alhambra) de a külföldről behozott kipolírozott, 76.000km-es Sharanok nagyon gyanúsak voltak, legalább is a simára kopott kormány, az S-Max pedig a kiemelkedő paramétereivel sem bírt teljesen megfogni; és történt aztán, hogy egyik utamon elhaladtam egy Citroen kereskedés előtt és ott állt egy gép, ami miatt visszafordultam, hogy ugyan mi a fene ez az űrhajó.
Egy C4 Grand HDI 110-es volt Exclusive kivitelben, MCP6-os váltóval, panoráma tetővel, aranysárga metál színben. A kereskedő srác rögtön beültetett, mutogatott, nyitogatott, csukogatott, kihúzott, hátratolt, lehajtott, kihajtott, átváltott, leengedett, felemelt…. akinek C4 Picassoja van tudja, hogy mire gondolok. Egy tesztautót rögtön ki is próbáltunk. Vezettem, de igazán nem is tudtam odafigyelni, mert már csak egy dolog járt az eszemben: megszerezni minél előbb. Bye-bye Sharan, bye-bye S-Max és nem beszélve az összes mintaegyterűről, Toyoták, Zafirák, Voyagerek…
A feleségem furcsán nézett rám: „-Citroen???? Eddig a francia kocsikat egy nagy kupac sz*rnak tartottad!?” De ekkor már dolgozott bennem a kémia: elmondtam, hogy ez más, meg amúgy sem francia, hanem spanyol összeszerelés (még rosszabb!!!), meg család, meg nézze meg az interneten, vagy inkább ne is, van egy tuti ötletem: csomagolja össze a három gyereket, aztán irány a Citroen szalon. „Milyen színű?”-jött a tipikus női kérdés. Aranymetál-mondtam. „Úristen!” – jött a válasz. „Ráadásul automata”-mondom. „Azt nem tudom hogy kell vezetni”- mondja ő.
Aztán a szalonban már minden eldőlt. A gyerekek azt hitték, hogy a Citroennel megyünk haza. Feleségemnek sem volt már idegen az aranymetál szín, sőt ebben a típusban kimondottan elegánsnak találta. Különben is: ezt az autót tulajdonképpen neki vettem, hiszen 80%-ban ő használja.
Az Opelre sikerült egy nap alatt vevőt találnom, úgyhogy minden sínen volt.
Ami a lényeg,hogy a korábbi elveim
-Francia autót nem
-Dízel minek (nagyrészt városban használjuk)
-Automata váltó – eszembe sem jutott soha
-Egyterű – inkább a sportosabb kombit preferáló apukák közé akartam tartozni
eltűntek a mélybe.
Szerintem most is sokan lehetnek, akik nem merik megvenni ezt az autót, mert érvek és elvek ellene szólnak, hogy francia és ráadásul Citroen. De titokban talán a legszebbnek tartják, meg összehasonlítva a konkurenciával, a gazdag felszereltséget is alapul véve, nem is olyan rossz vétel. Sőt…
Én nekik írtam ezeket a sorokat. Vártam, több mint egy évet és 15.000km-t a kritikával, mert azt nem szeretem, amikor valaki 1500km után áradozik vagy éppen rosszakat ír egy autóról.
Bátorítani szeretném a hezitálókat: félre az elvekkel, csodát egyik márkától sem lehet várni, de ami jól sikerült azt el kell ismerni és értékelni kell. Azzal, hogy bízunk benne.
És íme a száraz tények:
Most 16 hónapos korában 15.000 km után, főleg városi használat után, ahol ugye elindulás, megállás, kupplung, kormányszerkezet és hát a gyalázatos és kritikán aluli utak miatt a futómű is kemény igénybevételnek van kitéve, szinte hibátlan. Egy dízel motornak jobb lenne, ha üzemi hőmérsékleten tudna többet menni, nálunk ez nem sokszor sikerül. A fed.comp. alapján a jármű átlagsebessége 34 km/h, átlagfogyasztása 7.1 liter. (Az 1.6 Twinport Astra ugyanilyen körülmények között 9.8 litert evett)
Hétvégeken, ha tudunk megyünk kirándulni, akkor egy kicsit adunk a lovaknak, egy kicsit kikormoljuk a rendszert. Autópályán az 1.6 HDI is simán viszi a 150-160-at, és közúton 90-110 között klímával 5.1-5.4 a fogyasztása, ami a jármű saját tömegét tekintve szerintem nagyon jó. De nem egy versenyló, és senki ne várja el egy ekkora kasznitól ekkora motorral!
A hangsúly inkább a „feeling”. Kényelmes, világos, csendes és valahogy ebben a nagy üvegtérben mindenki arcán a boldogság látszik. A panoráma üvegtetőt mi csak gyerekmozinak hívjuk, menetközben elvannak, ahogy a felhőket, fákat stb. nézik.
Igyekeztem minél több kritikát olvasni, angolokat is, németeket is és a magyar Picasso site-on is észre lehet venni, hogy leszámítva egy két apró problémát, mindenki elégedett. Nekem is cseréltek már jeladót a hátsó légrugóknál, most éppen a hátsó fékbetéteket cserélték ki, mert hátramenetben sípoltak, de állítólag van egy módosított kivitel, ami már nem sípol. És tényleg.
A váltó városi araszolgatásnál sem rángat, lehet vele centizni, sőt annyira, hogy a feleségem a tolatóradarnak sem akart hinni, hogy ilyen közel van a kerítés, így hátul lett egy kicsi karc a lökhárítón, de egye fene. Sokan féltek, hogy nagy melegben majd a sok üveg miatt nem hűl le az utastér. Hát a négyzónás klíma szerintem nagyon be van hangolva. Hasznos a „Rest” funkció, amikor is a gyújtás levétele után is lehet a tárolt hideg/meleg levegőt fúvatni.
Az egy negatívum, hogy a franciák nem jártak Magyarországon, mielőtt a futóművet tervezték. Jó utakon tényleg „nagyhajósan” veszi az egyenetlenségeket, de a gödrök, kátyuk és a toldozások az utakon csúnya hangokat csalnak ki a futómű felől. De erre írták korábbi C4 Picasso tulajok, hogy ezt meg kell szokni. És ez így is van. Mivel magas a jármű, éles kanyarokban jobban oda kell figyelni sebességre, de szerintem ez minden egyterűvel így lehet.
Az ülések kényelmesek, a harmadik sor ülései nagyon öltletesen vannak a csomagtér alá elrejtve, és ami a lényeg, ha kinyitom őket, alattuk tárolóhelyek vannak, ahova mindig be tudtunk pakolni ezt-azt, soha nem kellett otthon hagyni valamit. A csomagtérajtó és a 6-7. ülés közötti helyen pedig simán elfér egy esernyőbabakocsi.
Okos ötlet, hogy ha nem előre tervezetten kell átalakaítani hétszemélyessé, akkor a csomagtérrolónak kialakítottak egy helyet, tehát nem kell az utasok lába alá gyömöszölni.
A 2. sorban a baloldali ülés fejtámlája rázós utakon magától visszacsúszik, ez a fórumozók elmondásai alapján, úgy néz ki több autónál is előfordul.
Az első hatalmas „busz szélvédő” olyan mértékben le van árnyékolva, hogy a GPS csak nehezen talál jelet.
Sokan kritikával illették a fix agyas kormányt, illetve kérdezték, hogy nem zavar-e vezetés közben, hogy a közepe nem forog. Erre én csak egy kérdéssel tudtam válaszolni:”Ti úgy kanyarodtok, hogy közben nézitek a kormányt?” Ez a megoldás egy idő után fel sem tűnik, inkább a légzsák méretét illetően okos megoldás.
Tökéletes a kilátás előre, nagyon kicsi az A oszlop takarása, olyannyira, hogy szegény feleségem tisztán látta, amikor egy útkereszteződésben egy balra kanyarodó Citroen Berlingo A oszlopa teljesen kitakarta az egyenesen áthaladó autónkat és szétzúzta a teljes baloldalát és a sofőr még utána is csak azt kérdezgette, hogy hogy a fenébe került oda a mi autónk.
Ami kicsit furcsa, és tényleg megszokást és megértést kíván, hogy a járműben van egy economy mode aktiválva, ami annyit tesz, hogy a motor leállítása után a rádió is csak kb. 1-2 percig üzemel, a térképolvasó lámpát abszolút nem is lehet felkapcsolni, csak a normál belső világítást. Beszálláskor a belső világítás elég hamar lekapcsol, tehát igyekezni kell a gyerekek övének becsatolásával sötétebb helyeken. Gondolom az akkumulátor védelmére találták ki ezt a módot, és igazán azt sem kérdeztem még a szervizben, hogy ezt a funkciót lehet-e deaktiválni.
Apróság, de nagyon hangulatos a belső térben a bújtatott ledek által adott éjszakai világítás, sőt az ajtón lévő zsebekbe benyúlva egy mozgásérzékelő oda is fényt parancsol.
Ebben a kivitelben a 2. és 3. üléssor ablakainál beépített fényvédő rolók is vannak, ami nagyon hasznos a nyári napsütésben.
Még folytathatnám az apró kis finomságokat, de mindent összevetve nálam a konklúzió a következő:

Ez az autó képes mélyen felkavarni az embert. Nem olcsó, mert ez a kivitel akkoriban 6,5m-ba került, de konfigurálni kellett egy hasonló felszereltségű S-Maxot, Sharant vagy Zafirát és akkor már más volt az ár megítélése. Valószínűleg citroensége miatt az átlagosnál is nagyobb lesz az értékvesztése, de az érzelmek felülírják ennek tudatát. Meg nem mindegy, hogy 5 éves korában 10 millióról értéktelenedik el 3,8 millióra, vagy 6,5-ről 2 millióra. Meg már két ismerősöm is a véleményemet kikérve választotta ezt a típust, tehát mindig lesznek olyanok, akiknek a Citroen be fog jönni. És az utóbbi időben mintha a Citroen is összekapta volna magát (új C5 vagy a C3 Picasso – persze ízléstől függően) és minőségi dolgokat alkotott.
Citroenesként járva az utakat pedig megdöbbentő, hogy mennyien járnak az előddel, a Xsara Picassoval, pedig aztán arról is hallani hideget-meleget egyaránt.
Tehát: akik egy praktikus és egyben szép egyterűben gondolkodnak, és bátran mondhatom hogy minőséget is elvárnak (nem japán műanyag belsőt, vagy a németek unalmas precizitását) nyugodtam ikszeljék be a papírjukon a C4 (Grand) Picassot.: Önmagukat is más „fényben” fogják látni.



Hibalista

- szintjeladó a légrugóknál
- hátsó fékbetétek cseréje egy új módosított kivitelre mivel hátramenetben sipoltak,
- mindez egyenlőre garanciában

Ide hordtam szervizbe

Pannon-Car Győr

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Caravan 1.6 Twinport Következő autója? Ha beválik, maradhat a Citroen
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Picasso 2007 (2007)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)