Kékbálna
Szöveges ítélet
Trónörökös érkezése miatt, továbbá, mivel általában sok cuccot viszünk magunkkal (plusz ezeken kívűl kutya, macska), úgy döntöttünk, hogy 1.4 benzines H astránkat lecseréljük valamilyen egyterűre. (Én Honda civicet akartam, ez lett belőle...)
A japán márkákat nem bírtuk volna megfizetni, pláne a dízeleket nem, így maradt a Ford C-max, Renault scenic, Seat Altea és a C4 picasso.
A Ford és a Seat igénytelenebb beltérrel rendelkezik, (kopogós, kemény műanyagok, pláne a Seat esetében) és kisebb is belül mindkettő.
Végül a scenic és a C4 között vacilláltunk és a Citroen lett a győztes. Mindkét márkánál remek akció volt, de az astrát jobban beszámították a Citroennél, és kedvezőbb volt a hitelkonstrukció is.
Az autó 5.150.000 Ft volt, ezért az árért a scenic már 1.9 dízel lett volna 6 sebességes váltóval, de több problémát hallok a Renault esetében, inkább bízom a Citroenben. Na nem mintha a Citroen a megbízhatóság mintaképe lenne, de mégis, inkább, mint a Scenic.
Így lett a Collection felszereltségű, 1.6 HDI motorral, 5 sebességes kézi váltóval, Citroen a mi autónk.
Leszögezem, még keveset mentünk az autóval, tehát nem releváns az ítélet, de néhány mondatban már össze lehet foglalni az első benyomásokat.
Nézzük:
Az autó sziluettje, bármennyire furcsa, nekem sportosnak hat, egyedül a Mitsubishi grandist tartom csak sportosabbnak és a Ford S-maxot. A lapos szögben álló frontrész, a döntött hátsó szélvédő, ék alakú, bár bumfordi orr, szóval tetszik.
Hatalmas az utas és csomagtér egyaránt, lehet variálni a hátsó üléseket, elegendőek a műszerfalban, padlóban, ajtóban lévő tárolórekeszek. Elegáns és gyönyörű a bézs-fekete belső, a plüss ülések, krómdíszek, a panoráma szélvédő csodálatos.
Motor: nem halk, nem hangos, elfogadható. Dízel...
Fogyasztása 6-6,2 liter, bejáratósan. Ez szerintem jó egy 1,5 tonnás autótól, 110 lóerővel.
A turbólyuk sajnos jól érezhető 2000-es fordulatig, onnan megindul, de már hangosnak találom 3000 körül pörgetni, ezért nem szoktam. Inkább komótosan. Viszont a rugalmassága előzéseknél szerethető és megszokható, mindig képes gyorsítani visszaváltás nélkül, a megfelelő sebességnél.
Amit nem szeretek benne, hogy negyediket 50-60 alatt nem lehet kapcsolni, mert lomha, és erőlködik, ugyanez érvényes az ötödikre, 70 alatt lehetetlen haladni vele. Viszont ez a hosszú áttételezés cserébe visszajön a fogyasztásnál, és , hogy nem őrült zajos autópályatempónál.
Futómű: csodálatos, de csak jó útviszonyok között. Akár egy ringatózó lassan úszó bálna. A kátyúkat viszont nem jól tolerálja, nagyokat felüt. A kisebbeken jól átsiklik, a nagyokkal nem boldogul.
A sportos vezetés nem áll jól neki, néha olyan érzésem van, főleg a hirtelen irányváltásoknál, mintha az autó mind a 4 kereke önálló életet élne, megszokható, de nem ad biztonságérzetet. Olyan, mintha el akarna minden irányba indulni. A H astra ebben messze überelte... De ez nem is egy sportautó...hanem családapák pakolós, cipelős, munkába járós, szülőkhöz hazautazós sportos sziluettű kékbálnája.
Szóval a futómű nem lett országos cimborám.
Váltó: sajnos csak öt sebességes. Kellett volna a hatodik.
Egyébként jobb, mint a Xsara picassoé, attól pontosabb, rövidebb úton jár, de még így is kissé pontatlan, akadozó, és hosszú úton jár, egy japán, német váltóhoz képest.
További, számomra bosszantó hibák:
zörgések az utastérben, (hiába, francia, nem japán),az ablak nincs kellően megtámasztva, leengedett állapotban, mozog, zörög. Kicsit kényelmetlen, hogy felüről kell szinte rátaposni a kuplungra és gázra, a magas üléspozíció miatt. Nem ki-, hanem lenyomni lehet a pedálokat. Kicsit bonyolult a fedélzeti számítógép kezelése, de nem is vesződtem még vele, majd megtanulom. A sok elektronikájával együtt lehet élni annak, aki kedveli.
Nem bőr a kormány, pedig a 2008-as modellek már mind azzal jöttek ki, bár a miénk nem gyári rendelés volt, hanem egy meglévő autót vettünk meg, ami már az országban volt.
Pozitívumok csak röviden: gyönyörő belső, szépen szól a hifi, nagy tér, és térérzet, jó fogyasztás, szép külső forma.
Eddig még nem volt hibája, remélem nem is lesz, mert nagyon sokáig kell nyögni a részleteket
Akinek tetszik a francia enteriőr, a dízelmotor, a versenyképes ár (szerintem a motort és felszereltségét tekintve nem volt jobb vétel), annak bátran ajánlom. Aki kicsit többet tud rááldozni, és fontos a kifinomult műszakiság, igényesség, az vegyen Mazda 5-t, Corolla verso-t vagy Ford S-max-ot. Én is azt tettem volna.
Hibalista
- Még nem voltam szervízben, majd 5000 km-nél.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H | Következő autója? | Japán lenne, de jelenleg....(Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis kombi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
