A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Picasso (2007-2012)

C4 Picasso 1.6 HDI FAP Collection 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kékbálna

Szöveges ítélet

Trónörökös érkezése miatt, továbbá, mivel általában sok cuccot viszünk magunkkal (plusz ezeken kívűl kutya, macska), úgy döntöttünk, hogy 1.4 benzines H astránkat lecseréljük valamilyen egyterűre. (Én Honda civicet akartam, ez lett belőle...)
A japán márkákat nem bírtuk volna megfizetni, pláne a dízeleket nem, így maradt a Ford C-max, Renault scenic, Seat Altea és a C4 picasso.
A Ford és a Seat igénytelenebb beltérrel rendelkezik, (kopogós, kemény műanyagok, pláne a Seat esetében) és kisebb is belül mindkettő.
Végül a scenic és a C4 között vacilláltunk és a Citroen lett a győztes. Mindkét márkánál remek akció volt, de az astrát jobban beszámították a Citroennél, és kedvezőbb volt a hitelkonstrukció is.
Az autó 5.150.000 Ft volt, ezért az árért a scenic már 1.9 dízel lett volna 6 sebességes váltóval, de több problémát hallok a Renault esetében, inkább bízom a Citroenben. Na nem mintha a Citroen a megbízhatóság mintaképe lenne, de mégis, inkább, mint a Scenic.
Így lett a Collection felszereltségű, 1.6 HDI motorral, 5 sebességes kézi váltóval, Citroen a mi autónk.
Leszögezem, még keveset mentünk az autóval, tehát nem releváns az ítélet, de néhány mondatban már össze lehet foglalni az első benyomásokat.
Nézzük:
Az autó sziluettje, bármennyire furcsa, nekem sportosnak hat, egyedül a Mitsubishi grandist tartom csak sportosabbnak és a Ford S-maxot. A lapos szögben álló frontrész, a döntött hátsó szélvédő, ék alakú, bár bumfordi orr, szóval tetszik.
Hatalmas az utas és csomagtér egyaránt, lehet variálni a hátsó üléseket, elegendőek a műszerfalban, padlóban, ajtóban lévő tárolórekeszek. Elegáns és gyönyörű a bézs-fekete belső, a plüss ülések, krómdíszek, a panoráma szélvédő csodálatos.
Motor: nem halk, nem hangos, elfogadható. Dízel...
Fogyasztása 6-6,2 liter, bejáratósan. Ez szerintem jó egy 1,5 tonnás autótól, 110 lóerővel.
A turbólyuk sajnos jól érezhető 2000-es fordulatig, onnan megindul, de már hangosnak találom 3000 körül pörgetni, ezért nem szoktam. Inkább komótosan. Viszont a rugalmassága előzéseknél szerethető és megszokható, mindig képes gyorsítani visszaváltás nélkül, a megfelelő sebességnél.
Amit nem szeretek benne, hogy negyediket 50-60 alatt nem lehet kapcsolni, mert lomha, és erőlködik, ugyanez érvényes az ötödikre, 70 alatt lehetetlen haladni vele. Viszont ez a hosszú áttételezés cserébe visszajön a fogyasztásnál, és , hogy nem őrült zajos autópályatempónál.
Futómű: csodálatos, de csak jó útviszonyok között. Akár egy ringatózó lassan úszó bálna. A kátyúkat viszont nem jól tolerálja, nagyokat felüt. A kisebbeken jól átsiklik, a nagyokkal nem boldogul.
A sportos vezetés nem áll jól neki, néha olyan érzésem van, főleg a hirtelen irányváltásoknál, mintha az autó mind a 4 kereke önálló életet élne, megszokható, de nem ad biztonságérzetet. Olyan, mintha el akarna minden irányba indulni. A H astra ebben messze überelte... De ez nem is egy sportautó...hanem családapák pakolós, cipelős, munkába járós, szülőkhöz hazautazós sportos sziluettű kékbálnája.
Szóval a futómű nem lett országos cimborám.
Váltó: sajnos csak öt sebességes. Kellett volna a hatodik.
Egyébként jobb, mint a Xsara picassoé, attól pontosabb, rövidebb úton jár, de még így is kissé pontatlan, akadozó, és hosszú úton jár, egy japán, német váltóhoz képest.

További, számomra bosszantó hibák:
zörgések az utastérben, (hiába, francia, nem japán),az ablak nincs kellően megtámasztva, leengedett állapotban, mozog, zörög. Kicsit kényelmetlen, hogy felüről kell szinte rátaposni a kuplungra és gázra, a magas üléspozíció miatt. Nem ki-, hanem lenyomni lehet a pedálokat. Kicsit bonyolult a fedélzeti számítógép kezelése, de nem is vesződtem még vele, majd megtanulom. A sok elektronikájával együtt lehet élni annak, aki kedveli.
Nem bőr a kormány, pedig a 2008-as modellek már mind azzal jöttek ki, bár a miénk nem gyári rendelés volt, hanem egy meglévő autót vettünk meg, ami már az országban volt.
Pozitívumok csak röviden: gyönyörő belső, szépen szól a hifi, nagy tér, és térérzet, jó fogyasztás, szép külső forma.
Eddig még nem volt hibája, remélem nem is lesz, mert nagyon sokáig kell nyögni a részleteket
Akinek tetszik a francia enteriőr, a dízelmotor, a versenyképes ár (szerintem a motort és felszereltségét tekintve nem volt jobb vétel), annak bátran ajánlom. Aki kicsit többet tud rááldozni, és fontos a kifinomult műszakiság, igényesség, az vegyen Mazda 5-t, Corolla verso-t vagy Ford S-max-ot. Én is azt tettem volna.

Hibalista

- Még nem voltam szervízben, majd 5000 km-nél.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra H Következő autója? Japán lenne, de jelenleg....(Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis kombi
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Picasso 2007 (2007)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Az egyterűek királya

C4 Picasso 1,6HDI MCP6 Collection 2008 - 2008
2009.07.13 12000   3,0

Az első nullkilométeres autóm: egy CITROEN?

C4 Picasso Grand 1,6 HDI MCP6 EXCLUSIVE - 2010
2010.07.23 5149   4,0

Az i-re felkerüljön a pont

C4 Picasso Grand 1.6 HDI MCP6 Collection - 2008
2011.12.17 98000   5,0

Buborék...nem Picasso

C4 Picasso 1.6 HDI MCP6 EXCLUSIVE - 2010
2010.11.15 1500   4,0

Családi "drágaság"

C4 Picasso 1.6 HDi FAP Exclusive - 2008
2015.08.09 102000   5,0

EZ EGY JÓ AUTÓ: SZERETEM!

C4 Picasso 2.0 HDI Collection MCP6 - 2008
1999.11.30 65000   4,3

Egy lelkibeteg Pikaccsu

C4 Picasso C4 Picasso 2.0HDi Exclusive - 2009
2011.02.02 13000   -

Elegáns, kényelmes öszvér

C4 Picasso 1,6 HDi Collection - 2007
1999.11.30 6000   -

Ez egy nagy szerelem, ha elmúlik, vágyódsz utána

C4 Picasso 2,0 hDi Exclusive MCP6 - 2008
1999.11.30 20000   1,0

Feleségem annyira imádta, amennyire én útáltam

C4 Picasso 1,6 hdi - 2007
2013.03.29 50000   -

Francia lakáj elegáns, bordó formaruhában

C4 Picasso 1,6 HDI - 2007
2008.12.29 23000   4,0

Franciásan kretén, de teszi a dolgát

C4 Picasso 2.0 HDI FAP - 2010
2014.09.17 1100000   5,0

Fény egyterűje a jókedv citroma

C4 Picasso 1,6 HDI - 2008
2009.05.23 15000   -

Gyenge futómű egy jó autóban

C4 Picasso Grand 1.6 HDI Dynamic - 2011
2011.03.16 3000   5,0

Gyönyörű buborék.

C4 Picasso 1,6 hdi collection mcp6 - 2008
2010.05.21 41000   1,7
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)