Jelenlegi ismeretem szerint a legvonzóbb egyterű.
Szöveges ítélet
2008. májusában vettem egy Grande C4 Picassot. Adatai: 2.0 HDI MCP6, Exclusive felszerelés, napfénytetővel kiegészítve.
Ebben minden eddiginél jobban együtt van, amire egy autó esetében vágyni tudok. A lényegesebbek: Buszos jelleg, nagy panoráma ablakokkal, legyen benne bőségesen hely, hogy ne kelljen mindig
vitatkoznom a családtagokkal a csomagok mennyisége miatt. A belső tér ne legyen teljesen fekete, még ha az divatos és elegáns is, mert engem nyomaszt. A műszerek lehetőleg legyenek modernek, számítógép képernyő jellegűek. A sebességváltó legyen korrekt, pontos. A sebességváltóval kapcsolatban megjegyzem, hogy a műszerfalhoz felemelt – sejtésem szerint huzalokkal működő – kézi váltóktól tartok, ezért a kézi váltósat a Picasso-ból sem vettem volna. Az MCP-6 az igényemre egy új, és nekem igen tetsző megoldást ad.
Eddigi tapasztalataimat a megelégedettség jellemzi. Igazi élmény vezetni. Eddig ez a nyolcadik autónk. Az előzők közül négyet szerettem, de úgy érzem ez lesz a legkedvesebb az életemben.
A jókat tovább nem részletezem. Csak ismételni tudnám az előttem szólók dicséreteit, inkább felsorolom a tapasztalt furcsaságai közül azokat, amelyeket mástól nem hallottam, nem olvastam. Az első, amit ismertetek, tanulságos is lehet.
1. 3000 km körül lehetett a kilométer óra állása, amikor időnként ingadozni kezdett a teljesítménye – nem húzott egyenletesen. A jelenség időszakosan megszűnt, majd ismét jelentkezett, és összességében egyre súlyosabban. Ebben az időben egy hetet töltöttünk a Balaton-felvidéken. Pihenni mentünk, nem siettünk, naponta sétaautóztunk. A hibajelenség ezalatt tovább súlyosbodott. A lehetséges okok között elsőként gyanakodtam a részecskeszűrőre. Igyekeztem az ilyen esetre előírt legalább 60-nal, legalább öt percig tartó utazást többször megvalósítani, amit a környék közlekedési adottságai nem támogattak bőségesen. Az ilyen „meg-meghajtások” nem változtattak a problémán, és kezdtem azt vélni, hogy más lehet a baja. Aztán, amikor hazaindulva elszakadtunk a Balatontól, és rendes utazó sebességgel lehetett volna menni, kiderült, hogy nem lehet. A sebességet nem lehetett 90 km/óra fölé növelni. Világítani kezdett a környezetvédelmi rendszer hibajelzése. Kis idő múlva egymás után két hibaüzenet jelent meg: „Filter is saturated", majd "Depollution system faulty” (nem biztos, hogy szó szerint emlékszem). Az első reakcióm; csak bírná ki hazáig,… és nyomtam a padlógázt. Mintegy 10 km után nem bírtam tovább, úgy döntöttem megállunk. Leállítottam a motort, sétáltunk egyet, majd szorongva megkíséreltük az utazás folytatását. Nagy meglepetésemre mintha korábban semmi sem történt volna, megindult mint az „őrült”. Azóta hasonló zavar nem jelentkezett, megy mint az álom. Bementem a szervizbe, ahol összekapcsolták a számítógépükkel, és részecskeszűrő ellenállást mértek, ami a normális tartomány közepén volt. Ezen kívül más nem derült ki. Valószínűnek vélem a következőket: Eltömődött a részecskeszűrő. A vezérlésben kell lennie egy szűrőtisztító programnak, ami bizonyos teljesítményen a kezelési utasításban említett adalékanyag tartályban tárolt anyag felhasználásával kitisztítja - vélhetően kiégeti - a szűrőt. (Ezzel az adalékanyag tartállyal még nem igen volt dolgunk, de egyszer eljön majd annak is az ideje.) A tárgya visszatérve, bizonyára egy ilyen szűrőtisztító cikluson estünk át. Elég rázós volt, de szerencsére az ijedtségen kívül más baj nem történt. Mindössze azt nem nagyon tudom elképzelni, hogy a tisztító program futása miért csak a motor leállításával állt le.
2. Elismerem és igen kedvelem a intelligens megoldásait. Sajnos akad kevés kivétel is. Nem változtatja a hozzávaló viszonyomat, de kakaskodik bennem, hogy számomra méltatlan egy ilyen modern elektronikai rendszerrel felszerelt autóhoz az, amikor szikrázó napsütésben is nyakra-főre gyújtogatja a különböző beszállást segítő fényeket. Az automata világításkapcsoló révén pedig fényerő érzékelő is rendelkezésre áll, csak össze kellett volna kapcsolni a két egységet, ami egyáltalán nem lehet valami nehéz feladat, néhány alkatrésszel megoldható lett volna. Legalább lenne kikapcsolható ez a világítási igyekezet, de nem az, legalábbis én így tudom. Egyébként még ez az oktalan lámpagyújtogatás sem volna olyan nagy baj, ha utána meg nem takarékoskodna olyan görcsösen. A sok luxus mellett kissé komikus helyzetbe kerül a felhasználó, amikor a sötétben a csomagtartóban rakodás közben fél perc után kialszik a világítás, ha időközben érvénybe lépett az „Economy mode”. Az sem a legkedvesebb dolog, hogy ha várakoznom kell, nem hallgathatok rádiót, mert az is hamarosan az „Economy mode” áldozatául esik. Természetesen fontos a mindenkori indíthatóság fenntartása, de figyelmeztetés terhe mellett lehetőséget adhattak, volna arra, hogy ezekben a kérdésekben a felhasználó dönthessen a saját felelősségére. Sok, kevéssé felszerelt autó ilyen korlátozások nélkül sem gyakran válik indíthatatlanná.
3. Nem biztos, hogy furcsaság, de kezdem kérdésesnek találni, hogy mintegy 6000 km, jellemzően országúti (főútvonalak a sebességkorlátok tolerancia tartományában, + a balatoni utazás) átlagos fogyasztására 5,6 l/100 km-t mutat. Nem tudom a mérés milyen pontosságú lehet, de amit mutat, az gyanúsan szép. Eddig még független mérést nem végeztem. Autópályán a pillanatnyi fogyasztás 6,5-7 l/100 km között ingadozik, ami viszont akár hihető is lehet. Ezért pillanatnyilag nem tudom, mi lehet az igazság. Lehet, hogy túl óvatosan használtam a bejáratás ürügyén?
4. Normális úton szinte úszik mint egy hajó. Rossz úton azonban kissé feltűnő a zötykölődése. Ezen a téren ismertem hatékonyabban csilapító autót is.
5. Az akkumulátorcsere igen munkaigényesnek igérkezik. Ha egyszer majd elromlik, aligha lehet a cserét a megszokott módon néhány perc alatt házilg elvégezni.
Mindezek ellenére nagyon kedvelem, mert jelenleg úgy érzem, hogy az említett furcsaságai eltörpülnek a vonzó tulajdonságai mellett.
Hibalista
- Semmi, feltéve, hogy a részecskeszűrő eltömődés kizárólag az én hibám volt.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Szekszárd
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Brava 1,6 16V SX | Következő autója? | Nem tudom. Még sokáig ezt szeretném használni. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
