A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Picasso (2007-2012)

C4 Picasso 2,0 HDI, MCP6 Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jelenlegi ismeretem szerint a legvonzóbb egyterű.

Szöveges ítélet

2008. májusában vettem egy Grande C4 Picassot. Adatai: 2.0 HDI MCP6, Exclusive felszerelés, napfénytetővel kiegészítve.
Ebben minden eddiginél jobban együtt van, amire egy autó esetében vágyni tudok. A lényegesebbek: Buszos jelleg, nagy panoráma ablakokkal, legyen benne bőségesen hely, hogy ne kelljen mindig
vitatkoznom a családtagokkal a csomagok mennyisége miatt. A belső tér ne legyen teljesen fekete, még ha az divatos és elegáns is, mert engem nyomaszt. A műszerek lehetőleg legyenek modernek, számítógép képernyő jellegűek. A sebességváltó legyen korrekt, pontos. A sebességváltóval kapcsolatban megjegyzem, hogy a műszerfalhoz felemelt – sejtésem szerint huzalokkal működő – kézi váltóktól tartok, ezért a kézi váltósat a Picasso-ból sem vettem volna. Az MCP-6 az igényemre egy új, és nekem igen tetsző megoldást ad.
Eddigi tapasztalataimat a megelégedettség jellemzi. Igazi élmény vezetni. Eddig ez a nyolcadik autónk. Az előzők közül négyet szerettem, de úgy érzem ez lesz a legkedvesebb az életemben.
A jókat tovább nem részletezem. Csak ismételni tudnám az előttem szólók dicséreteit, inkább felsorolom a tapasztalt furcsaságai közül azokat, amelyeket mástól nem hallottam, nem olvastam. Az első, amit ismertetek, tanulságos is lehet.
1. 3000 km körül lehetett a kilométer óra állása, amikor időnként ingadozni kezdett a teljesítménye – nem húzott egyenletesen. A jelenség időszakosan megszűnt, majd ismét jelentkezett, és összességében egyre súlyosabban. Ebben az időben egy hetet töltöttünk a Balaton-felvidéken. Pihenni mentünk, nem siettünk, naponta sétaautóztunk. A hibajelenség ezalatt tovább súlyosbodott. A lehetséges okok között elsőként gyanakodtam a részecskeszűrőre. Igyekeztem az ilyen esetre előírt legalább 60-nal, legalább öt percig tartó utazást többször megvalósítani, amit a környék közlekedési adottságai nem támogattak bőségesen. Az ilyen „meg-meghajtások” nem változtattak a problémán, és kezdtem azt vélni, hogy más lehet a baja. Aztán, amikor hazaindulva elszakadtunk a Balatontól, és rendes utazó sebességgel lehetett volna menni, kiderült, hogy nem lehet. A sebességet nem lehetett 90 km/óra fölé növelni. Világítani kezdett a környezetvédelmi rendszer hibajelzése. Kis idő múlva egymás után két hibaüzenet jelent meg: „Filter is saturated", majd "Depollution system faulty” (nem biztos, hogy szó szerint emlékszem). Az első reakcióm; csak bírná ki hazáig,… és nyomtam a padlógázt. Mintegy 10 km után nem bírtam tovább, úgy döntöttem megállunk. Leállítottam a motort, sétáltunk egyet, majd szorongva megkíséreltük az utazás folytatását. Nagy meglepetésemre mintha korábban semmi sem történt volna, megindult mint az „őrült”. Azóta hasonló zavar nem jelentkezett, megy mint az álom. Bementem a szervizbe, ahol összekapcsolták a számítógépükkel, és részecskeszűrő ellenállást mértek, ami a normális tartomány közepén volt. Ezen kívül más nem derült ki. Valószínűnek vélem a következőket: Eltömődött a részecskeszűrő. A vezérlésben kell lennie egy szűrőtisztító programnak, ami bizonyos teljesítményen a kezelési utasításban említett adalékanyag tartályban tárolt anyag felhasználásával kitisztítja - vélhetően kiégeti - a szűrőt. (Ezzel az adalékanyag tartállyal még nem igen volt dolgunk, de egyszer eljön majd annak is az ideje.) A tárgya visszatérve, bizonyára egy ilyen szűrőtisztító cikluson estünk át. Elég rázós volt, de szerencsére az ijedtségen kívül más baj nem történt. Mindössze azt nem nagyon tudom elképzelni, hogy a tisztító program futása miért csak a motor leállításával állt le.
2. Elismerem és igen kedvelem a intelligens megoldásait. Sajnos akad kevés kivétel is. Nem változtatja a hozzávaló viszonyomat, de kakaskodik bennem, hogy számomra méltatlan egy ilyen modern elektronikai rendszerrel felszerelt autóhoz az, amikor szikrázó napsütésben is nyakra-főre gyújtogatja a különböző beszállást segítő fényeket. Az automata világításkapcsoló révén pedig fényerő érzékelő is rendelkezésre áll, csak össze kellett volna kapcsolni a két egységet, ami egyáltalán nem lehet valami nehéz feladat, néhány alkatrésszel megoldható lett volna. Legalább lenne kikapcsolható ez a világítási igyekezet, de nem az, legalábbis én így tudom. Egyébként még ez az oktalan lámpagyújtogatás sem volna olyan nagy baj, ha utána meg nem takarékoskodna olyan görcsösen. A sok luxus mellett kissé komikus helyzetbe kerül a felhasználó, amikor a sötétben a csomagtartóban rakodás közben fél perc után kialszik a világítás, ha időközben érvénybe lépett az „Economy mode”. Az sem a legkedvesebb dolog, hogy ha várakoznom kell, nem hallgathatok rádiót, mert az is hamarosan az „Economy mode” áldozatául esik. Természetesen fontos a mindenkori indíthatóság fenntartása, de figyelmeztetés terhe mellett lehetőséget adhattak, volna arra, hogy ezekben a kérdésekben a felhasználó dönthessen a saját felelősségére. Sok, kevéssé felszerelt autó ilyen korlátozások nélkül sem gyakran válik indíthatatlanná.
3. Nem biztos, hogy furcsaság, de kezdem kérdésesnek találni, hogy mintegy 6000 km, jellemzően országúti (főútvonalak a sebességkorlátok tolerancia tartományában, + a balatoni utazás) átlagos fogyasztására 5,6 l/100 km-t mutat. Nem tudom a mérés milyen pontosságú lehet, de amit mutat, az gyanúsan szép. Eddig még független mérést nem végeztem. Autópályán a pillanatnyi fogyasztás 6,5-7 l/100 km között ingadozik, ami viszont akár hihető is lehet. Ezért pillanatnyilag nem tudom, mi lehet az igazság. Lehet, hogy túl óvatosan használtam a bejáratás ürügyén?
4. Normális úton szinte úszik mint egy hajó. Rossz úton azonban kissé feltűnő a zötykölődése. Ezen a téren ismertem hatékonyabban csilapító autót is.
5. Az akkumulátorcsere igen munkaigényesnek igérkezik. Ha egyszer majd elromlik, aligha lehet a cserét a megszokott módon néhány perc alatt házilg elvégezni.
Mindezek ellenére nagyon kedvelem, mert jelenleg úgy érzem, hogy az említett furcsaságai eltörpülnek a vonzó tulajdonságai mellett.

Hibalista

- Semmi, feltéve, hogy a részecskeszűrő eltömődés kizárólag az én hibám volt.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Szekszárd

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Brava 1,6 16V SX Következő autója? Nem tudom. Még sokáig ezt szeretném használni.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Picasso 2007 (2007)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)