A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Picasso (2007-2012)

C4 Picasso 2,O HDI a "kicsi" középfelszereltségű 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

gyermekcipőben járó űrhahó

Szöveges ítélet

Ez egy gyermekcipőben járó "űrHA...HÓ!

A kocsit újonnan vettük, akciósan, kb. 2o.ooo euróért (Románia), minden forgalomba helyezési költséggel együtt. A választás hosszadalmas volt, mivel egy nagy családi autót szerettünk volna (2 gyerek), minimum 5oo literes csomagtartóval, legalább 13o lóerős dizel motorral (a nagyobb nyomaték miatt), nem spártai felszereltséggel.

Van egy Xsara Picassonk, úgy hogy startból elfogultak vagyunk az egyterűek és talán a márka iránt is. De mivel a közbeszéd az, hogy a citroenesek márkabuzik, természetesen más márkákat kerestünk startból.

Elöször a Skoda Octaviát (5 ajtósat) néztük meg, mivel könnyű hozzáférni a csomagtartójához (egyébként óriási), elég jó a márkája és belefért volna a költségvetésbe. Sajnos az itteni "dealer" kb. 15o kocsis parkjából összesen 2 Oktáviája volt 14o lovas motorral (közép felszereltséggel) és azok is metál szürke vagy fekete színűek, "csodálatos" tök fekete belsővel, amit utálunk. A kocsik belső hangulata a "jó öreg Daciára" emlékeztetett, amiből, köszönöm, már nem kérünk. Bármilyen "magas fokú" igényre (külső szín, belső szín, esetleg ESP, automata váltó, stb.) gyári megrendelés szerinti 2 hónapos várakozási idővel "kecsegtettek". Igy hát nem vettünk Skoda Octaviát.

A Fiat Linea turbós benzinese, az ára miatt (itt 15.ooo euró a csúcs felszereltség), nekem nagyon tetszett (kivülről meggyszínű, belül bézs), de az asszony lebeszélt róla mert nagyon nehezen hozzáférhető a csomagtartója, elég szűkös volt a beltere és nem dizel mint a Xsara Picasso (a gázolajat el tudom számolni vállalkozói költségként !). Pedig a kis olcsó turbósról meséket zengedeznek!

Ezek után, természetesen elmentünk a Seathoz. Az Altea XL jöhetett számításba. A kocsi sportos külső formája nagyon tetszett. A belső már megint a Skodás tragédia. Minden fekete, kicsi LCD kijelző, gombtekerős CD, rosz oldalkilátás (megjegyzem a Xsara Picassoban is nagyon rossz az oldalsó kilátás). A kocsiért 23.ooo eurót kértek, ESP nélküli változatban. Az árból 1.5oo-at engedtek volna "a szép szemünkért". Minden plussz igény 2-3 hónapos "türelmi időt" jelentett volna, persze előleg befizetése mellet, ami nálunk rizikós (itt még a yoghurtba is belefújunk nehogy megégessük a szánkat).

Természetesen a KIA Sporty Wagon következett, de annak is a ronda fekete volt a beltere. Náluk is minden más felszereltségre hónapokig várni kellett volna. Ebből nem kértünk és az árát is sokalltuk a magasabb felszereltség ellenére.

Hiszik vagy sem, utóljára mentünk a Citroenhez (Temesvárra). Rögtön "elhülyitettek" egy promociós ajánlattal, "csak most, csak nekünk, szinte ingyen" címszó alatt és egy 24.ooo eurós, kék színú, világosszürke belsős, 2 literes, MPC félautomata váltós C4 Picassoval 19.ooo euróért, próbáltak megvesztegetni. Sikerült nekik! A próbaúton már tudtuk, hogy a félautomata váltó kincs lesz a zsúfolt, 2oo.ooo ezres lakosú városban. Van hogy 3-szor, 4-szer araszolsz csak egy jelzőlámpánál. Borzalmas, főleg reggel, álmosan vagy másnaposan! Így az autó maga a csodakényelem! Tavaly voltunk Horvátországban. Az autópályán a kocsi "király"! Megy mint az állat! Bármilyen sebességgel előzhetsz biztonságosan. A régi Picasso, a 9o lovával csak szarakodik. "Ég és föld" a különbség a két autó között. Teljesen fölösleges összehasonlítani őket. Nem érdemes és nem is szabad.
A szóbajöhető kocsik közül, messzemenően ez volt a legjobb ajánlat. Bármely más "nagy" márkájú egyterű sokkal drágább lett volna ilyen felszereltséggel (min. 4.ooo euróval több).

Mit nehezményezünk: az úthibákat borzalmasan "érzi". Sajnos a kocsi rémesen beremeg, bármilyen, nem tükörsíma autópályán való közlekedéskor. Az automata, esőérzékelős ablaktörlő katasztrófa mint tudják már. Szárazon is rendületlenül töröl.
Amennyiben a franciák megoldanák a fütómű túlzott úthiba beremegését, érzékenységét, a kocsi a legjobb választás volna a piacon és az ablaktörlőt el is tudnám felejteni!

U.I. Sajnos az asszony "elkobozta" tőlem a C4-es Picassot, azzal a szöveggel, hogy ezt sokkal könnyebb vezetni és a Xsara Picassonak nagyon kemény a váltója!? Plusz igy "motiválva" leszek, hogy lecseréljem végre a régi Picassot!? Ez őrület, de mincs tenni!

Hibalista

- szerencsére még semmi

Ide hordtam szervizbe

szerencsére még nem volt szükséges

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? BMW X5 automata 4x4 minimun 3.o dizel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Picasso 2007 (2007)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)